Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:44:26 GMT

وام یک میلیونی موجب فراموشی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۶۷۵

وام یک میلیونی موجب فراموشی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شد

ایسنا/اصفهان اگرچه تاکید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، اجرای دقیق و درست طرح فاصله گذاری اجتماعی است، اما امروز برخی افراد برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی دولت و اینکه سیم کارتی به نام خود ندارند، صف های طولانی و شلوغی را در مقابل دفاتر خدمات ارتباطی ایجاد کردند.

در پی شیوع کرونا، دولت برای حمایت از خانواده ها تصمیم گرفت به ۲۳ میلیون خانواده ای که یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی می گیرند وام یک میلیون تومانی به‌ صورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۳۰ ماهه پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشمولان دریافت این وام باید برای ثبت درخواست خود دو اقدام انجام دهند. مرحله اول باید منتظر دریافت پیامک با سرشماره v.refah باشند که ارسال این پیامک‌ها از ساعت ۲۲ شامگاه چهارشنبه- ۲۷ فروردین ماه آغاز شد و در مرحله بعد پس از دریافت پیامک، باید کدملی سرپرست خانوار به شماره ۶۳۶۹ ارسال شود.

مطابق این تصمیم خانواده ها تا ۳۱ فروردین ماه فرصت دارند با سیم کارتی که پیامک را دریافت کردند درخواست خود را اعلام کنند و تاکید شد که این مهلت تمدید نمی شود و در مرحله آخر متقاضیان وام یک میلیون تومانی منتظر دریافت پاسخ باشند.

اما یکی از نکات مهم برای دریافت وام این بود که اگر سرپرست خانوار هیچ سیم کارتی به نام خود ندارد، برای احراز هویت حتما باید سیم کارت تهیه کند.

امروز نیز پیامکی با این محتوا به برخی مشترکان همراه اول ارسال شد «با توجه به شرایط دریافت وام یک میلیون تومانی مبنی بر ارسال پیامک با سیم کارت به نام سرپرستان خانواده، همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به ارائه سیم کارت اعتباری رایگان برای سرپرستان خانواری که سیم کارت به نام خود ندارند، می نماید.»

با توجه به شرایط کنونی اقتصاد در پی شیوع کرونا و اینکه پرداخت این وام به صورت قرض الحسنه خواهد بود، افراد زیادی خواهان دریافت این کمک دولت هستند، اما به دلیل اینکه برخی از سرپرستان خانوار فاقد سیم کارت به نام خود هستند، امروز بسیاری از دفاتر خدمات ارتباطی شاهد صف های طولانی مردم برای دریافت سیم کارت و از همه مهمتر احراز هویت آن بود، درحالیکه سیاست و تاکید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرای دقیق و درست طرح فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیشتری ویروس کرونا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا درباره صف های خرید سیم کارت در دفاتر خدمات پستی در شرایطی که احتمال انتقال ویروس کرونا در کشور، بالاست، اظهار کرد: باید دید مبنای دستگاه پرداخت کننده وام و تاکید بر اینکه باید سیم کارت به نام سرپرست خانوار باشد، چیست، اما احتمال دارد این تصمیم به دلیل احراز هویت سرپرست خانوار باشد.

جعفر مطلب زاده تاکید کرد: تصمیم گیری در خصوص اینکه سیم کارت به نام سرپرست خانوار باشد، وزارت ارتباطات نبوده و مرجع تصمیم دیگری باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

وی با اشاره به هجوم افراد برای دریافت سیم کارت به دفاتر خدمات ارتباطی، گفت: پیش از این شرکت پست سامانه سجا را به دفاتر خدمات ارتباطی واگذار کرده و افراد برای احراز هویت سیم کارت های خود ناچار به مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی هستند و با توجه به مهلت دریافت وام یک میلیون تومانی، در این بازه زمانی کوتاه، شاهد شلوغی دفاتر خدمات ارتباطی هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه بیشتر دفاتر خدمات ارتباطی اصفهان، خدمات احراز هویت سیم کارت ها را انجام می دهند، افزود: در حال حاضر در استان اصفهان ۴۲۰ دفتر خدمات ارتباطی فعالیت می کنند که بیشتر آنها سرویس های همراه اول را تحت پوشش قرار داده اند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیران پرداخت وام یک میلیون تومانی باید بازه زمانی ثبت نام برای دریافت وام را طولانی تر کنند، گفت: به نظر می رسد این زمان یک هفته دیگر تمدید شده است.

مطلب زاده تاکید کرد: با توجه به زیرساخت های مناسب ارتباطی و مخابراتی در استان، دفاتر خدمات ارتباطی تاکنون در بحث احراز هویت با مشکل مواجه نشده و تنها ایراد مراجعه بالای مردم است.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل مراجعات بالای مردم برای خرید سیم کارت و احراز هویت آن، بحث فاصله گذاری اجتماعی به طور قطع رعایت نمی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان درباره اینکه آیا پیش بینی مراجعات بالای مردمی برای خرید سیم کارت جهت دریافت وام یک میلیون تومانی شده بود یا خیر، گفت: این پیش بینی از حوزه اختیارات وزارت ارتباطات خارج بوده است.

وی گفت: شلوغی دفاتر خدمات ارتباطی برای دریافت وام مربوط به کل کشور بوده و گزارش این موضوع را به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرده ایم.

مطلب زاده همچنین تصریح کرد: دفاتر خدمات ارتباطی به دلیل مراجعات مردم جزو اماکن پرخطر در انتقال ویروس کرونا هستند و پیش از این برخی دفاتر برای مراجعات شیفت بندی کرده بودند.

وی درباره ضرورت احراز هویت سیم کارت ها، گفت: با توجه به اجرای پیاده سازی دولت الکترونیک، یکی از سرویس های دولت الکترونیک احراز هویت افراد از طریق سیم کارت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان توضیح داد: در سرویسی به نام «شاهکار» کد ملی باید به شماره موبایل متصل شود، اما متاسفانه برخی بدون اطلاع قبلی تعدادی سیم کارت به نام آنها ثبت شده، بنابراین افراد با مراجعه به سامانه تنظیم مقررات باید استعلام تعداد سیم کارت به نام خود را انجام دهند و در صورتی که از وجود سیم کارت ها اطلاع نداشته باشند باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان، نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در دولت الکترونیک هر فرد باید یک سیم کارت به نام خود داشته باشد تا در شرایط مختلف بتواند استعلامات خود را براساس آن انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس وام یک میلیونی سيم كارت طرح فاصله گذاری اجتماعی وام یک میلیون تومانی دفاتر خدمات ارتباطی سیم کارت به نام خود سرپرست خانوار سیم کارت ها دریافت وام احراز هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان