Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بحران فعلی که مردم سراسر جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باعث شده است که افراد بیشتر از همیشه به سمت سرویس‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی بروند. هم اکنون به نظر می‌رسد که این برنامه‌ها توانایی سرویس‌دهی به متقاضیان را دارند، اما بسیاری از آن‌ها در بستر خود به پیشرفت نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این پیام‌رسان‌های ارائه دهنده سرویس‌های ارتباطی واتس‌اپ است که به تازگی خبر جدیدی از بهبود عملکرد آن منتشر شده است.

واتس‌اپ و تلاش برای بهتر شدن

واتس‌اپ در حال ارتقاء برنامه‌های تلفن همراه خود با چند پیشرفت است. این بدان معنی است که به چندین کاربر امکان می‌دهد در تماس‌های صوتی و تصویری شرکت کنند. یکی از خبرگزاری‌های فناوری اطلاعات به دست آورده است که ادعا می‌کند واتس‌اپ قصد دارد محدودیت تماس صوتی و تصویری گروهی را در دستگاه‌های اندروید و iOS گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اقدامات واتس‌اپ برای جلوگیری از انتشار اطلاعات اشتباه

محدودیت تماس صوتی کاهش پیدا می‌کند

در حال حاضر در واتس‌اپ می‌توان تماس‌های صوتی با حضور ۴ کاربر برقرار کرد؛ اما یک خبر خوب برای شما داریم. بر اساس این خبر به زودی یک بروزرسانی جدید برای این برنامه منتشر می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد بیشتر از چهار نفر را به تماس‌های صوتی خود اضافه کنند. به احتمال زیاد حداقل شش کاربر را می‌توان به تماس صوتی واتس‌اپ اضافه کرد که این مسئله بسیار خوب است. البته هنوز محدودیت نهایی کاربران برای تماس صوتی پس از این بروزرسانی مشخص نشده است؛ اما می‌دانیم که واتس‌اپ پیشرفت‌های مشابه را در ویژگی گروه تماس ویدیویی اعمال خواهد کرد.

هیچ‌کدام از این ویژگی‌های جدید هنوز در نسخه بتا واتس اپ موجود نیست، اما در برخی از کد‌های کشف شده توسط خبرگزاری مذکور مشهود است. انتظار می‌رود که این تغییرات در نسخه‌های اندروید و آی‌اواس از واتس‌اپ اجرا شود، اما نمی‌دانیم که دقیقاً چه زمانی این موارد عرضه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قابلیت جدید تماس تصویری تماس صوتی واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است

واتس‌اپ در هفته‌های اخیر روی افزودن امکانات و قابلیت‌های متعددی تمرکز کرده است که از جمله آنها می‌توان به فیلترهای ساماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام اشاره کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که ویژگی جدیدی برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره کردن شماره مقصد به‌عنوان مخاطب در حالت آزمایشی قرار دارد و قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور هم به‌تدریج در اختیار دارندگان آیفون قرار می‌گیرد.   به گزارش زومیت، بررسی از پلفترم‌ها و سرویس‌های آنلاین مشغول حذف نیاز به رمزعبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود هستند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا با استفاده از حسگرهای بیومتریک مثل فیس‌آی‌دی و تاچ‌آی‌دی به داخل اکانت خود بروند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور نداشته‌باشند. واتس‌اپ نیز در همین راستا اقدام به شروع پشتیبانی از Passkey در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، امکان گفته شده را به آیفون اضافه می‌کند. در این حالت، رمزی اختصاصی برای هر اپل آی‌دی ایجاد می‌شود که روی آی‌کلاد Keychain ذخیره می‌گردد. اپل ادعا دارد که شیوه نوین ورود به حساب‌های کاربری، از امنیت بیشتری نسبت به رمز عبور برخوردار است و می‌تواند نرخ وقوع حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.   شایان‌ ذکر است که قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور، چندین ماه قبل به نسخه اندروید واتس‌اپ اضافه شد و متا در ارائه آن برای دارندگان آیفون، تأخیر نسبتاً زیادی داشته است. البته ویژگی ورود به اپلیکیشن با استفاده از حسگرهای بیومتریک، در گذشته روی محصولات اپل فعال شده بود؛ اما خبری از ورود اولیه به اکانت از این طریق نبود.   سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرده است که آپدیت جدید به‌مرور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اگر گزینه‌ای برای به‌روزرسانی مشاهده نمی‌کنید، فعلاًُ باید منتظر ارائه آن برای دستگاه یا منطقه خود بمانید. شایان‌ذکر است که رایانه‌های مک و ویندوزی همچنان امکان استفاده به‌عنوان دستگاه اصلی متصل به‌حساب کاربری را ندارند؛ در نتیجه قابلیت ورود به اکانت از طریق کد QR هنوز در واتس‌اپ باقی خواهد ماند.   در سال گذشته، تصاویری از قابلیت جدید در واتس‌اپ به بیرون درز کرد که امکان ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده را به کاربران می‌داد. با این حال، ویژگی مذکور هیچ‌وقت به‌شکل رسمی ارائه نشد و هنوز هم باید برای ارسال پیام به فرد جدید، شماره آن را در قالب یک مخاطب ذخیره نمود. اکنون به نظر می‌رسد که متا، یک بخش جداگانه برای وارد کردن شماره جهت ارسال پیام به غیر مخاطبین را درنظر گرفته است و احتمال دارد در به‌روزرسانی‌های آتی، شاهد اضافه شدن آن به لیست امکانات تازه باشیم. ویژگی ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره فعلاً در نسخه آزمایشی 2.24.9.28 اندروید واتس‌اپ مشاهده شده است و مشخص نیست که آیا به‌صورت همزمان برای iOS هم ارائه خواهد شد یا کاربران آیفون باید زمان بیشتری را منتظر بمانند. البته در گذشته هم شاهد منصرف شدن تیم توسعه واتس‌اپ از اضافه کردن قابلیت‌های آزمایشی به نسخه اصلی بوده‌ایم و احتمال چنین رخدادی هم وجود دارد. ویژگی دیگری هم تحت عنوان Hidden group در نسخه آزمایشی اندروید دیده شده است که به‌کمک آن می‌توان اقدام به مخفی کردن گروه‌ها در کامیونیتی‌ها کرد؛ به‌طوری که تنها کاربران دعوت شده به گروه می‌توانند آن را پیدا کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی