Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@21:03:02 GMT

محدودیتی برای کوچ بهاره عشایر کرمانشاه وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۳۱۶۸

محدودیتی برای کوچ بهاره عشایر کرمانشاه وجود ندارد

بهزاد محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: تاکنون هیچ مورد مشکوکی مبتلا به این بیماری در بین عشایر استان مشاهد نشده و باتوجه به نحوه زندگی آنها، جامعه عشایر از این بیماری پاک است.

وی به بازگشت هزار خانوار عشایر از استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: تمام تمهیدات لازم مانند گندزدایی محل اسکان ییلاق و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل دام های آنها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی در ادامه آغاز رسمی کوچ بهاره عشایر استان را نیمه دوم اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: عشایر استان ۲ دسته یک جانشین و کوچرو هستند که معمولا عشایر یک جانشین از ۱۵ اسفند به مراتع کوچ می کنند که امسال از این کار در راستای پیشگیری از بیماری کرونا جلوگیری شد.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از تشویق عشایر به کوچ با کامیون به جای کوچ سنتی خبر داد و گفت: امروزه کوچ سنتی به صورت منزل به منزل با محدودیت های زیادی روبرو است که در تلاش هستیم عشایر دام هایشان را با کامیون دارای مجوز راهداری جا به جا کنند.

محمدی همچنین گفت: امور عشایری استان تا حد امکان از طریق تیم های دانشگاه علوم پزشکی رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی را به عشایر استان آموزش داده و مواد ضدعفونی کننده بین آنها توزیع کرده است.

استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایر در قالب ۱۴ ایل دارد و سالیانه ۱۳ هزار تن گوشت قرمز، هزار و ۷۰۰ تن پشم و کشک، ۹۰۰ تن روغن، ۲۱ هزار قطعه صنایع دستی و ۲۷ هزار تن شیر تولید می کنند. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیر صنایع دستی گوشت قرمز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام اظهار داشت: تجاوز به چپ راننده کامیون  در محور دره شهر حدفاصل روستای عباس آباد به زرانگوش ۴  کشته برجای گذاشت.

 در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.



 متاسفانه ۴ نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرده اند.

دیگر خبرها

  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس برگزار شد
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه