Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تاکنون ۷ هزار و ۵۳۸ نفر در استان بوشهر به سبب شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و ضمن ثبت نام در سامانه، متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

حمیدرضا پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از اجرای مشاغل خانگی و روستایی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته 254.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به بیش از 3 هزار طرح در استان بوشهر پرداخت و 4 هزار و 277 شغل ایجاد شد.

وی، استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را از جمله استان‌های برتر دانست و بیان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی از جمله مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان بوشهر پرداخت بیمه بیکاری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تاکنون 7 هزار و 538 نفر در استان بوشهر به سبب شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و ضمن ثبت نام در سامانه طراحی شده، ‌متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند.

پناه با اشاره به تعیین زیربخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند افزود: 10 گروه از فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیرمترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت‌ها هم مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری طبق ضوابط قانونی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برای برقراری مقرری بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری کارگران به ادارات و کاریابی‌ها نیست خاطرنشان کرد: این کارگران با ثبت نام در سایت Bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت از مقرری بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان بوشهر با بیان اینکه 10 گروه از فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند شناخته شده‌اند افزود: سایر بنگاه‌هایی که جزو 10 گروه شغلی مذکور نبوده اما به سبب اثرات ناشی از این ویروس ناچار به کاهش فعالیت و تعدیل بخشی از نیروی کار خود شده‌اند با بررسی در کمیته تخصصی می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

پناه با اشاره به اینکه مقرری بیمه بیکاری تنها به افرادی که مشمول قانون کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری هستند تعلق می‌گیرد تصریح کرد: سایر بیمه شدگان که از مشمول قانون ذکر شده مستثنی شده‌اند، مشمول بیمه بیکاری نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان بیمه بیکاری بیان کرد: پس از ثبت نام متقاضیان، فهرست آنان برای صحت سنجی به سازمان تامین اجتماعی ارسال و سپس بر اساس اعلام این سازمان، برای افرادی که فاقد شرایط قانونی بوده و مشمول استفاده از این مزایا نیستند، پیامک جداگانه‌ای مبنی بر  احراز نشدن شرایط ارسال می‌شود.

کرونا 20 هزار کارگر اصفهانی را متقاضی دریافت بیمه بیکاری کرد درآمد تاکسیرانان قم تحت الشعاع کرونا کاهش چشمگیر داشته است؛لزوم برقراری بیمه بیکاری برای رانندگان فقط 3 هزار نفر از کارگران استان خراسان شمالی مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند

وی با بیان اینکه سامانه بیمه بیکاری در تمام استان‌ها طراحی شده است افزود:برای افرادی که حائز شرایط شده‌اند پیامکی مبنی بر ورود دوباره به سامانه و درج نام و کد شعبه تامین اجتماعی و اعلام حساب بانکی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/190/ی

R41363/P/S6,53/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا دریافت بیمه بیکاری کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ویروس کرونا فعالیت ها شده اند ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • نخلداران استان بوشهر مراقب آفت کنه گردآلود خرما باشند
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند