Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:33:06 GMT

اعمال ضوابط بهداشتي در کارگاه هاي ساختماني

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۴۱۱۰

اعمال ضوابط بهداشتي در کارگاه هاي ساختماني

خبرگزاری آریا- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تدوین و ابلاغ دستور عمل ضوابط پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی شهر تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، عبدالرضا گلپایگانی گفت: همزمان با آغاز سال جدید با ابلاغ بخشنامه طرح استقبال از بهار، کارگاه‌های ساختمانی تعطیل شد و بعد با توجه به شرایط خاص کنترل بیماری کرونا و با ابلاغ بخشنامه مدیریت بحران شهر تهران تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده در کنترل بیماری و کاهش مبتلایان با ابلاغ بخشنامه تکمیلی در هفته گذشته، فعالیت کارگاه‌های ساختمانی از 21 فروردین بلامانع اعلام شد و فعالیت‌های کارگاهی اعم ازساخت وساز و گود برداری و ... به روال عادی برگشت.
گلپایگانی گفت: با توجه به شرایط موجود و خاص، فاصله گذاری اجتماعی ورعایت مسائل بهداشتی در تمامی فعالیت‌ها و بخش ها، این موضوع نیز در کارگاه ها‌ی ساختمانی با توجه به بخشنامه‌های ستاد مدیریت بحران، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.
وی افزود: با عنایت به تأکید شهرداری تهران بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دستور عمل جامع بهداشتی و سلامت کارگاه‌های ساختمانی تدوین شد که در این دستور العمل سعی شده است تا تمامی مسائل و موارد مهم بهداشتی برای افراد فعال در محیط‌های کارگاهی مد نظر قرار گیرد تا محیط کارگاهی نیز از نظر بهداشتی تهدیدی را متوجه افراد شاغل در کارگاه‌ها و ساکنان محلات نکند.
معاون شهرسازی در خصوص ابلاغیه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی شهر تهران تأکید کرد: با رعایت موارد ذیل درصدد هستیم تا از میزان ابتلای افراد و گسترش بیماری کاسته شود و در مکان کارگاهی محیطی بهداشتی برای افراد شاغل و سایر افرادی که به کارگاه‌های ساختمانی تردد می‌کنند فراهم شود.
وی افزود: براین اساس دستور العمل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی شهر تهران در موارد بهداشتی در قالب بنر آماده و به مناطق ارسال شده است و مناطق نیز موظف شدند تا این موارد را به کارگاه‌های ساختمانی ابلاغ و بنر حاوی ضوابط بهداشتی را در کارگاه‌های ساختمانی نصب نمایند.
در ادامه معاون شهرسازی تأکید کرد: مهندسان ناظر در قالب مبحث 12 مقرارت ملی ساختمان مسئول مستقیم نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل بهداشتی کارگاه‌های ساختمانی هستند.
وی افزود: مالکان ساختمان هم موظف هستند تا موارد اعلامی را در کارگاه‌های ساختمانی نصب کنند.
مهندسان ناظر در کارگاه‌های ساختمانی موظف هستند تا پانزدهم اردیبهشت با تهیه چک لیست موارد مطرح شده را بررسی، تأیید و نتیجه را به مناطق و اداره کل معماری و ساختمان ارائه کنند.
 
موارد ابلاغی به شرح زیر است:
شستن دست‌ها با اب و صابون و تأمین مواد شوینـده بهداشتی مناسب توسط مالک و مجری؛ تب‌سنجی از کلیه کارگران و مهندسان و پرهیز از دست دادن و حفظ فاصله اجتماعی با سایر افراد (عدم استفاده از تب‌سنج زیرزبانی)؛ ساخت سرویس بهداشتی- حمام و گذاشتن سطل زباله در‌دار در محل کارگاه ساختمانی (اسکان فقط ویژه نگهبان و با تمهیدات خاص و فضای مناسب)؛ ضدعفونی - گندزدایی و نظارت کافی سرپرست کارگاه بر بهداشت محیط (اتاق‌ها - سرویس بهداشتی و تجهیزات موجود)؛ پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمالل و خودداری از لمس چشم - بینی و دهان؛ تأمین و استفاده از ماسک بهداشتی - دستکش و ماسک‌طلقی برای پرسنل کارگاه (کارگران و مهندسان)؛ عدم استفاده از تجهیزات و وسایل مشترک شامل (کلاه ایمنی - دستکش - لباس - کمربند ایمنی ...)؛ عدم صرف غذا توسط کارگران و عوامل ساختمانی به‌صورت متمرکز و تجمیعی؛ خودداری از مصرف محصولات خام و نیم‌پز و همچنین کشیدن قلیان و دخانیات در محل کارگاه ساختمانی؛ عدم حضور افراد بالای 60 سال و افراد دارای سابقه بیماری و ضعف بدنی.
در صورت بروز بیماری موضوع می‌بایست سریعاً به سرپرست کارگــاه اطلاع داده شود؛ همچنین در صورت نیاز شماره‌های سامانه‌های مدیریت شهری: 137 - مرکز نظارت همگانی شهرداری: 1888 -اورژانس کشور: 115 - سازمان امداد و نجات: 112 - سوالات کرونایی: 4030 آماده پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات همه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعمال ضوابط بهداشتی کارگاه های ساختمانی کارگاه ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آتش‌نشانان یک مار سمی را که وارد یک کارگاه تزریق پلاستیک در جنوب تهران شده و موجب رعب و وحشت کارگران شده بود، به دام انداختند.

بیشتر بخوانید: کشف جسد مردی با دست‌وپا و دهان بسته در رودخانه

صبح امروز افراد حاضر در یکی از کارگاه‌های واقع در محدوده خلازیر در تماس با سامانه ۱۲۵ از مشاهده یک مار در کارگاه خود خبر داده و در حالی که دچار وحشت شده بودند از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند.

در ادامه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۱۳۲ را به محل حادثه که یک کارگاه تزریق پلاستیک بود، اعزام کرد و آنان مشاهده کردند که ماری به طول یک متر وارد این کارگاه شده و کارگران را به وحشت انداخته است.

عوامل آتش‌نشانی با رعایت کامل اصول ایمنی و با استفاده از ابزار مخصوص، این مار را که سمی بود، به دام انداخته و برای انتقال به مراکز مربوطه به ایستگاه منتقل کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229629 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • ورود مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت