Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان راه‌اندازی پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای کودک در استان مرکزی گفت: ۱۱۷ مهد کودک در استان به دنبال شیوع کرونا تعطیل شده که ۱۵ مهد کودک تاکنون به دنبال راه‌اندازی این پویش اجاره بهار را به مدت ۳ ماه بخشیده‌اند. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، به دنبال شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مهدهای کودک آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری را برای مهدها به وجود آورده به طوری که با توجه به مصوبه ستاد ملی و متعاقب آن استانی پیشگیری از ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک از ابتدای اسفندماه و عدم پرداخت شهریه توسط والدین، مدیران و موسسین مهدهای کودک توانایی پرداخت هزینه‌های جاری مرکز نظیر اجاره‌بها حقوق و بیمه پرسنل خود را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی مهدهای کودک در این مقطع آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری را برای ادامه فعالیت پس از بحران به همراه خواهد داشت و ممکن است با این اتفاقات، در آینده شاهد تعطیلی تعداد زیادی از این مراکز به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های جاری و بالطبع آن شاهد بیکاری تعداد زیادی از پرسنل شاغل در این مراکز باشیم.

این در حالی است که اکثریت این مراکز در املاک استیجاری فعالیت کرده و مدیران این مراکز با این تعطیلی نابه هنگام توانایی پرداخت اجاره‌بهای خود را ندارند که در کنار دیگر مشکلات با موانع و آسیب جدی روبه رو هستند.

پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای کودک در استان مرکزی                    

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این باره با اشاره به راه‌اندازی پویش همدلی بخشش اجاره‌بهای مهدهای کودک گفت: شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی 117 مهدکودک تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی  شد و از این تعداد، 90 درصد مهد کودک استیجاری هستند که هدف از راه‌اندازی این پویش، جلب رضایت مالکان برای بخشش اجاره بها است.

وی با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و ضرر و زیان اقتصادی ناشی از آن  و با توجه به  اینکه مهدهای تحت نظارت به صورت خصوصی اداره می‌شوند افزود: با توجه به هزینه بالای مهدهای کودک اعم از پرداخت دستمزد، بیمه مربیان و اجاره، از تمام مالکان درخواست داریم که با پیوستن به این پویش، از کودکان این دیار نخبه‌پرور حمایت کنند تا ضمن عبور از این وضعیت بحرانی، شاهد تداوم فعالیت مهدهای کودک باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین تعطیلی‌ها و عدم توان پرداخت اجاره بهای آنها توسط موسسان مهدهای کودک احتمال تعطیلی کامل مهدهای کودک را قوت می‌بخشد.

امینی بیان کرد: با توجه به  پرداخت دستمزد نیروهای شاغل در مهد کودک‌ها انتظار می‌رود مردم دیار آفتاب برای کاهش ضرر و زیان بسیار مهدهای کودک و رعایت اصل انصاف و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به یاری هم بشتابند.

وی با بیان این‌که این پویش با کمک مهدها و کانون توسعه مهدهای استان در حال پیگیری است ادامه داد: از رسانه‌ها درخواست داریم که با پیوستن به پویش همدلی در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

پویش «همدلی» در راستای کمک به مهدکودک‌های خسارت‌دیده چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شوداصفهان|مهدکودک‌ها و مراکز روزانه توانبخشی تا پایان هفته تعطیل استاهداء نشان حامی کودک به مالکان عضو پویش همدلی در استان مرکزی

15مهدکودک در استان مرکزی اجاره بها را به مدت 3 ماه بخشیدند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: تاکنون در این طرح 15 مهدکودک اجاره بها را به مدت 3 ماه بخشیده و 5 مهدکودک در مبلغ اجاره تخفیف  و 3 مهدکودک در پرداخت اجاره بها تعویق قائل شده‌اند.

اهدای نشان «حامی کودک» و لوح تجلیل به مشارکت‌کنندگان در این پویش

وی افزود: بهزیستی استان مرکزی با حمایت از این پویش با اهدای نشان «حامی کودک» و لوح تجلیل  از توجه و بخشش مشارکت‌کنندگان قدردانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: این پویش همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است و 117 مهدکودک در استان مرکزی  از روزهای ابتدای اسفندماه سال گذشته تعطیل هستند.

امینی بیان کرد: بیش از 8077 کودک در استان مرکزی  در مهدهای کودک نگهداری و آموزش داده می‌شدند.

انتهای پیام/712/ح

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای کودک مدیرکل بهزیستی استان مرکزی کودک در استان مرکزی تعطیلی مهدهای کودک مهدهای کودک ویروس کرونا راه اندازی مهد کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، رییس اداره بهزیستی شهرستان خواف گفت: مددجویان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان از ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض ساخت و بهسازی مسکن در سال گذشته برخوردار شدند.

 سید مهدی متولی در حاشیه افتتاح یک منزل مسکونی مددجویان بهزیستی در بخش سنگان خواف افزود: ۹۸ طرح احداث مسکن مددجویی بهزیستی، امسال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال احداث است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خواف گفت: به هر خانواده از مددجویان بهزیستی مبلغ یک میلیارد ریال و خانواده‌های دارای ایتام، نزدیک به ۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض مسکن پرداخت می‌شود.

متولی افزود: پارسال ۱۰ مسکن مددجویان بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی، خیران و تسهیلات بلاعوض در شهرستان خواف بهره برداری شد.

 

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • كف و سقف اجاره مسکن تعيين خواهد شد
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه