Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایتخت ژاپن درحالی با افزایش روز افزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مواجه است که شرایط برای مردم و حتی کادر درمانی در این کشور هر روز سخت تر شده و شهروندان این کشور خواستار حمایت بیشتر دولت شینزو آبه هستند. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دولت کلانشهر توکیو روز جمعه ابتلای 201 نفر به ویروس کویید 19 را گزارش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رکورد درحالی ثبت شده که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روز قبل از آن 148 مورد گزارش شده بود. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس مرگبار در پایتخت ژاپن به 2794 مورد افزایش یافته است.

افزایش در آمار مبتلایان درحالی دیده می شود که دولت ژاپن وضعیت اضطراری ویروس کرونا را به سراسر کشور گسترش داده است. این وضعیت تا ششم ماه مه ادامه خواهد داشت.

کارگروه دولت برای مقابله با ویروس کرونا اواخر روز پنجشنبه در دفتر نخست وزیر تشکیل جلسه داد. شینزو گفت که شدت گسترش این ویروس در شش استانِ هوکایدو، ایباراکی، ایشیکاوا، گیفو، آیچی و کیوتو نیز به همان میزان هفت استانی بوده که از ابتدا در آنها وضعیت اضطراری اعلام شده بود. هفت استان اولیه عبارتند از توکیو، کاناگاوا، سایتاما، چیبا، اوساکا، هیوگو و فوکوئوکا.

آبه گفت که موارد آلودگی نه تنها در این 13 استان بلکه در سایر مناطق نیز رو به افزایش بوده است. او گفت با رفتن مردم از مراکز شهری به این مناطق آلودگی های خوشه ای در آنها نیز اتفاق افتاده است. نخست وزیر ژاپن گفت که دولت تصمیم گرفت برای مهار شیوع این ویروس در مناطق محلی و به حداقل رساندن خروج مردم از شهرها بخصوص در تعطیلات پیش رو که از اواخر آوریل تا اوایل مه ادامه دارد، این وضعیت اضطراری را به کل کشور بسط دهد.

تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن تا روز پنجشنبه از 9000 نفر فراتر رفته بود. از طرفی، با احتساب 712 مورد ابتلا در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس و آمار مربوط به روز جمعه شمار کلی مبتلایان به کرونا در ژاپن از 10 هزار نفر عبور کرده است.

تحقیقات ژاپنی‌ها بر روی نقش پروتئین‌ها در درمان کرونابرقراری وضعیت فوق العاده در سراسر ژاپنافزایش بی سابقه تلفات روزانه ویروس کرونا در ژاپندرخواست دولت ژاپن برای محدود کردن فعالیتهای اقتصادینظرسنجی: ژاپن بسیار دیر وضعیت فوق العاده اعلام کردافزایش ادامه دار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپننارضایتی 60 درصد از ژاپنی‌ها از عملکرد دولت در مقابله با کرونا

از سوی دیگر حدود 20 گروه که برای کمک به نیازمندان در ژاپن کار می کنند از دولت این کشور خواسته اند از تعداد روزافزون کسانی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا با دشواری مواجه شده اند، حمایت کند. این گروه ها از دولت می خواهند که به افراد نیازمند در مورد سیستم تامین رفاه اطلاع داده و شرایط دریافت مزایا را تسهیل کند. آنها همچنین از دولت می خواهند که بودجه برای اسکان دادن افرادی که خانه هایشان را از دست داده اند را نیز تامین کند.

شیوع این ویروس شرایط کار برای کارمندان بیمارستانی در این کشور را نیز سخت تر از قبل کرده است. به همین دلیل انجمن پرستاران ژاپن از دولت خواسته است که به خاطر خطراتی که پرستاران در کار مراقبت از بیماران ویروس کرونا با آن مواجه هستند، حقوق و مزایای ویژه ای به آنها پرداخت کند.

در نامه ای که این انجمن برای وزیر بهداشت ژاپن ارسال کرده گفته شده که پرستارانی که با بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ارتباطند در معرض تبعیض و تهمت های بی اساس قرار دارند. تاکسی ها پرستاران هنگام برگشت به منزل سوار نمی کنند و مراکز نگهداری از کودکان هم از پذیرش فرزندان خردسال آنها امتناع می کنند. این انجمن می گوید پرستارانی که به بیماران مبتلا به ویروس کرونا یا افراد مشکوک رسیدگی می کنند باید از مزایای سختی کار برخوردار شوند.

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "ژاپن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار ژاپن ویروس کرونا اخبار ژاپن ویروس کرونا کرونا در ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید