Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست حوزه معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت:سبد بهداشتی و معیشتی بین ۱۳ درصد از کل خانوارهای تحت حمایت استان توزیع شد که برای این خانواده‌ها یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد تا بخشی از کمبودهای آنان جبران شود.  

محمد بلوچی  در گفت‌وگوی آنلاین خود با اصحاب رسانه در خصوص تعداد مددجویان استان خراسان رضوی، اظهار کرد: در استان ۱۶۷ هزار و  ۱۲۳ نفر خانوار در زمره مددجویان حقوق بگیر، خانوار تک خدمتی و چند خدمتی تحت پوشش این نهاد مقدس قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تعداد خانوار شامل ۳۶۲ هزار و ۱۱۰ نفر هستند که به دلایل مختلفی همچون فوت، طلاق، از کار افتادگی، بیماری، خانواده‌های زندانی، سرباز و بدسرپرست تحت پوشش این نهاد قرار گرفته‌اند.

سرپرست حوزه معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در  ایام شیوع ویروس منحوس کرونا از اسفند ۹۸ تا بهار ۹۹ بیان کرد: یکی از وظایف ذاتی ما در کنار کمک‌های معیشتی برای جامعه هدف، ایجاد بستر مناسب برای حفظ و صیانت امکانات بهداشتی برای مددجویان است. در حال حاضر حضور فیزیکی ۲۶۰ مددکار ما در استان در قالب دورکاری، تماس تلفنی و از طریق دهیاری‌ها و شورا پیگیری می‌شود و سلامت خانوارهای صعب الاعلاج،  پرجمعیت و یا زنان سرپرست خانوار از طریق مددکاران به صورت غیرفیزیکی دنبال می‌شود.

 وی اضافه کرد: سبد بهداشتی و معیشتی بین ۱۳ درصد از کل خانوارهای تحت حمایت استان توزیع شد که برای این خانواده ها یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد تا بخشی از کمبودهای آنان جبران شود.  

سرپرست حوزه معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین ۱۸ هزار بسته معیشتی با کمک نهادهای دیگری مانند کمیته امداد، خیرین و علاقه‌مندان در اختیار ما قرار گرفته تا آن را در میان خانوارها توزیع کنیم.

بلوچی در رابطه با خدمات ویژه برای خانوارهای اولویت‌دار گفت:  ۱۰۰ درصد تفاوت‌هایی میان این خانوارها و خانوارهای عادی وجود دارد، زیرا این خانوارها بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

 وی در خصوص اقدامات این نهاد برای ماه مبارک رمضان ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و مصوبات کمیته امداد مرکز خراسان رضوی با همگرایی همه سازمان‌ها به دنبال انجام سه پیشنهاد تدوین‌شده هستیم که شامل تهیه بسته معیشتی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان است. هرسال ۲۲ فروردین ماه رژه‌ای توسط ارتش برگزار می‌شود اما امسال به رژه خدمت تبدیل شده است و کمک‌های آن صرف تامین اقلام اساسی برای پخت غذای گرم در شهرستان‌ها خواهد شد.

سرپرست حوزه معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: امسال برنامه‌ای برای اطعام مددجویان و تجمع آنها در یک مکان نداریم و درصدد هستیم تا تهیه و توزیع سبد کالا با اقلام خواربار و مواد غذایی خشک را جایگزین اطعام کنیم.

بلوچی با اشاره به اهداء جهیزیه به ۴۰۰۰ نوعروس با اعتبار ۱۱میلیارد تومان در سال گذشته  خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش اقلام، این نهاد در نظر دارد تا امسال وام قرض الحسنه را در اختیار خانواده ها قرار دهد تا جهیزیه مناسبی به نوعروس داده شود. 

سرپرست حوزه معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی شرایط استفاده از معافیت سربازی برای خانوارهای مددجو را بیان کرد و افزود:  سال گذشته ۴۱۹ فرزند پسر از خانواده‌های مددجو مشمول معافیت از خدمت سربازی شدند که با این امر به تقویت اقتصادی خانواده‌های آنان کمک زیادی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کروناویروس خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است