Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون فرابورس از بنگاههای اقتصادی درخواست کرد تا تجهیزات و خدمات مورد نیاز خود را از شرکتهای حاضر در بازار سرمایه خریداری نمایند.

به نقل از  فرابورس ایران، سیدمهدی علم‌الهدی با اشاره به اینکه چند سالی است بحث حمایت از تولید داخلی به یکی از مهم‌ترین مباحث ‏اقتصادی در کشور بدل شده است، گفت: فرابورس در ادامه‌ اقدامات قبلی ‏در زمینه عدم خرید تجهیزات و ‏موارد خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد، خود را نسبت به خرید محصولات مورد نیاز و خدمات از ‏شرکت‌های بورسی و فرابورسی مسئول می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی فرابورس ایران با اشاره به شعارهای دو سال گذشته و امسال کشور یعنی حمایت از «کالای ‏ایرانی، رونق تولید و جهش تولید» به منظور افزایش قدرت اقتصادی و لزوم توجه به این مقوله‌ها در ‏سیاست‌های اجرایی و عملکردی، گفت: در این راستا و با هدف حمایت هدفمند از بنگاه‌های اقتصادی در بازار ‏سرمایه که سردمداران شفافیت در کشور هستند، فرابورس ایران برای تامین تجهیزات، خدمات و مواد مصرفی داخلی ‏خود ‏صرفا از ظرفیت شرکت‌های بورسی و فرابورسی فعال در بازار سرمایه استفاده می‌کند.‏

وی از تمامی بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی کشور اعم از ‏ارکان بازارهای پول و سرمایه دعوت کرد که به پویش خریداری محصولات و خدمات مورد نیازشان از ‏شرکت‌های شفاف بورسی و فرابورسی بپیوندند تا ضمن حمایت از کالای ایرانی و رونق و جهش تولید، سایر ‏شرکت‌هایی که خارج از بازار سرمایه هستند نیز به حضور در این بازار و رعایت الزامات شفافیت و حاکمیت ‏شرکتی تشویق شوند.‏

علم‌الهدی با اشاره به اینکه چند سالی است بحث حمایت از تولید داخلی به یکی از مهم‌ترین مباحث ‏اقتصادی در کشور بدل شده است، بیان کرد: فرابورس در ادامه‌ اقدامات قبلی ‏در زمینه عدم خرید تجهیزات و ‏موارد خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد، خود را نسبت به خرید محصولات مورد نیاز و خدمات از ‏شرکت‌های بورسی و فرابورسی مسئول می‌داند.‏

وی هدف فرابورس از این اقدام را حمایت از شرکت‌های بورسی و درنتیجه بالندگی بیشتر بازار سرمایه دانست و ‏گفت: فرابورس ایران به منظور ترغیب اهالی بازار سرمایه به حمایت از محصولات و خدمات شرکت‌های ‏بورسی ‏که برای حضور در این بازار اصول شفافیت و حاکمیت شرکتی را پیاده کرده‌اند، در این پویش پیش‌قدم شده ‏است.‏

معاون اجرایی فرابورس ایران در این زمینه توضیح داد: واحدهای مالی و اداری فرابورس ضمن تهیه لیست کالا ‏و خدمات مورد نیاز شرکت اعم از محصولات مصرفی، ‏اینترنت و...، تامین‌کنندگان بالقوه و بالفعل برای تامین ‏نیازهای خود از محل شرکت‌های موجود در بورس و فرابورس را شناسایی و سپس اقدام به خریداری این ‏محصولات و خدمات می‌کنند.‏

وی برخی از مهم‌ترین دستاوردهای تأمین تجهیزات و مواد مصرفی از شرکت‌های بازار سرمایه‌ای را کمک به ‏رشد آمار فروش و سودآوری شرکت‌های بورسی، افزایش شفافیت مالیاتی، کمک به واقعی‌تر شدن اطلاعات ‏اقتصادی در پی پذیرش بنگاه‌های اقتصادی بیشتر در بورس‌ها، ایفای نقش تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و ... ‏عنوان کرد.‏

به گفته علم‌الهدی تولید داخلی به مثابه ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تلقی شده و حمایت از آن نتایج ‏درخشانی همچون ایجاد اشتغال، جلوگیری از ‏خروج ارز و رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.‏

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورسی و فرابورسی شرکت های بورسی فرابورس ایران بازار سرمایه مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید