Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پارک علم و فناوری اردبیل از طراحی و ساخت ربات جایگزین پرستار برای اولین بار در خاورمیانه توسط یک دانش بنیان این پارک خبر داد و گفت: ۱۸ طرح عملیاتی شده در پارک کمک بلاعوض می‌گیرند.

حبیب ابراهیم پور رییس پارک علم و فناوری اردبیل در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو از طراحی و ساخت ربات جایگزین پرستار برای اولین بار در خاورمیانه توسط یک شرکت دانش بنیان در این پارک خبر داد و گفت: این ربات از قابلیت‌هایی نظیر اتصال به اینترنت وایرلس، میکروفون و بلندگو، فرمان پذیری از طریق کامپیوتر و موبایل، تب‌سنج لیزری، حمل دارو و غذا و ارتباط صوتی و تصویری آنلاین برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم‌پور از ۱۸ ایده دانش بنیان و فناورانه عملیاتی شده در بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی استان اردبیل برای مبارزه و کنترل شیوع کرونا خبر داد و گفت: از ۱۶ اسفند ماه فراخوانی برای دریافت ایده‌های فناورانه در استان ارسال شد و در همین راستا ۵۰ ایده دریافت کردیم که از این تعداد تاکنون ۱۸ ایده عملیاتی شده و در حال تولید و استفاده در بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی است.
وی جزییات برخی از ایده‌های عملیاتی شده در پارک علم و فناوری اردبیل را تشریح کرد و گفت: برخی محصولاتی که برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور عملیاتی شده است شامل تولید روزانه ۵ هزار ماسک N۹۵ با همکاری دو شرکت دانش بنیان الکترونیک پردازش سبلان و رادیس صنعت مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل است که توانستند از تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز استفاده کنند.
ابراهیم‌پور ادامه داد: محصولات فناورانه دیگری که در این راستا به تولید رسیدند کلاه و لباس فیلتر دار ایزوله تنفسی مخصوص کادر درمان با قابلیت‌های ایزوله کامل، ضدعفونی و تعویض فیلتر است. همچنین دستگاه ضدعفونی کننده اولتراسونیک به عنوان کابین ضدعفونی کننده کرونا با هدف ضدعفونی کردن لباس‌های کادر درمانی مراکز بیمارستانی در مقابل ویروس کرونا، نخستین بار در بیمارستان امام رضای اردبیل نصب و مورد استفاده قرار گرفت.
رییس پارک علم و فناوری اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین طراحی و ساخت ربات جایگزین پرستار برای اولین بار در خاورمیانه از جمله محصولاتی بود که توسط شرکت الکترونیک پردازش سبلان طراحی و ساخته شد. از قابلیت‌های این ربات اتصال به شبکه و اینترنت وایرلس با قابلیت شارژ و مجهز به دوربین مدار بسته، میکروفون و بلندگو، فرمان پذیری از طریق کامپیوتر و موبایل، تب‌سنج لیزری، سرعت بالای عملیاتی، حمل دارو و غذا تا ۱۵ کیلوگرم و ارتباط صوتی و تصویری آنلاین است.
وی تولید محلول‌های ضد عفونی کننده گیاهی بر پایه نانو فناوری را از دیگر محصولات مرتبط با کنترل شیوع ویروس کرونا در استان عنوان کرد و گفت: شرکت تکمیل منسوج آرمان گستر از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل موفق به تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده دست و سطوح بر پایه گیاهی، الکی و نانو شده است.
رییس پارک علم و فناوری اردبیل در مورد تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: از بین ایده‌های فناورانه، سه طرح به شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک اختصاص داشت که صندوق نوآوری و شکوفایی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید بیشتر محصولات آن‌ها مصوب کرد که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق پژوهش و فناوری تهران پرداخت شده است. شرکت الکترونیک پردازش سبلان تولید کننده ماسک و ربات پرستار یکی از این شرکت‌ها بود.
ابراهیم‌پور همچنین از پرداخت پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای ۱۸ طرح عملیاتی شده در پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد و گفت: برای هر کدام از ایده‌های عملیاتی شده، پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض مصوب شده که تاکنون این مبلغ به هفت شرکت پرداخت و باقی نیز به زودی پرداخت خواهد شد. همچنین به یک شرکت فناور برای تامین فضا و استقرار در پارک حدود ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد اختصاص یافته است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری اردبیل ربات پرستار کرونا شرکت های دانش بنیان ماسک پارک علم و فناوری اردبیل برای اولین بار عملیاتی شده خبر داد و گفت میلیون تومان ابراهیم پور دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت