Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:38:32 GMT

پیش بینی ایجاد ۶۰ هزار شغل طی ۳ سال در استان همدان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۵۰۹۹

پیش بینی ایجاد ۶۰ هزار شغل طی ۳ سال در استان همدان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان بعدازظهر شنبه در اولین جلسه گروه کاری اشتغال استان همدان در سال جاری گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان همدان در زمستان گذشته ۹.۳ درصد و میانگین چهار فصل سال گذشته ۷.۴ درصد اعلام شده است که علیرغم افزایش نرخ مشارکت، نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بر این اساس همدان پس از استان خراسان جنوبی در جایگاه دوم قرار دارد، گفت: در سال ۱۳۹۸ مشارکت اقتصادی با ۰.۸ درصد افزایش به ۴۵.۵ درصد رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص طرح تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری افزود: سهم استان همدان از ۴ چهار مرحله تخصیصی مبلغ ۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال و عملکرد استان در جذب تسهیلات ۴ هزار و ۴۸ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال ۶ هزار و ۵۷۷ نفر اعلام بوده است.

وی تحقق این سهم را ناشی از تعامل و همکاری خوب بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی با کمیته‌های فنی استانی و شهرستانی و حمایت استاندار و فرمانداری‌ها دانست و در ارائه گزارش تسهیلات روستایی به تفکیک دستگاهی و شهرستانی اظهار کرد: بیشترین طرح‌ها به رسته‌های دام صنعتی، مبلمان و مصنوعات چوبی، صنایع تبدیلی، پوشاک و گلخانه مرتبط بوده است.

توصیفیان ادامه داد: ۹۷ درصد طرح‌های عقد قرارداد شده طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و تنها ۳ درصد در قالب سرمایه در گردش پرداخت شده است.

وی با یادآوری اینکه تعداد ۱۵ طرح بزرگ و متوسط در کمیته استانی و کمیته ملی مصوب و در بانک‌های عامل در حال بررسی است از جمله این موارد را ۳ طرح فرنچ فرایز، کشتارگاه و آرد سینا که عقد قرار داد شده ذکر کرد و گفت: طرح‌های پوشاک صنعتی و طرح گلخانه‌ای در دست بررسی بانک‌های عامل است که پس از ابلاغ اعتبار سال جدید و پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها شاهد توسعه روستایی و ارزش افزوده بالای محصولات در این حوزه‌ها نیز خواهیم بود.

توصیفیان با تاکید بر اهمیت نظارت و پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که باعث توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در روستاها می‌شود، افزود: علاوه بر نظارت اولیه توسط دستگاه‌های اجرایی و دقت کمیته‌های فنی و بانک‌های عامل در بحث مصوب و پرداخت تسهیلات، کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی در حال تمام شماری طرح‌های عقد قرارداد هستند و۳۲ طرح که به تعهدات خود عمل نکردند با آنها برخورد و پس از اخذ مصوبه کمیته نظارت استان تسهیلات پرداختی آنها با نرخ ۱۸ درصد دین به حال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: آخرین آمار و اطلاعات طرح‌های دریافت کننده تسهیلات روستایی بر روی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تفکیک شهرستان، بانک و دستگاه اجرایی برای اطلاع عموم قرار داده شده است.

توصیفیان در ادامه گفت: با توجه به تأکیدات استاندار همدان مبنی بر تهیه سند توسعه اشتغال تا پایان برنامه ششم توسعه، تعهد ایجاد اشتغال به تفکیک شهرستانی، دستگاهی و بخشی تهیه شده و سالیانه حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد می‌شود به گونه‌ای که در پایان برنامه ششم به نرخ بیکاری ۷.۱ درصد برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: بر این اساس و طبق برآورد صورت گرفته برای ایجاد ۶۰ هزار شغل طی سه سال بیش از ۱۶۵ هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز است که توسط بانک‌ها، بخش خصوصی و تملک دارایی‌ها تأمین می‌شود.

وی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال زا در سال ۹۸ نیز سخن گفت و اظهار کرد: آمار اشتغال‌های ایجادی اخذ شده از دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۸ شامل تعداد ۴ هزار و ۶۹۴ نفر اشتغال بخش مسکن و تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۳ نفر در بخش غیر مسکن بوده است.

وی گفت: همچنین برای تحقق اشتغال ایجادی ۶۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که ۳۸ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال از محل منابع بانک‌ها، ۲۰ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و ۵ هزار میلیارد ریال تملک دارایی‌ها است و معادل ۱۳۲ درصد میزان پیش بینی سرمایه گذاری در سند توسعه اشتغال در استان همدان سرمایه گذاری شده است.

کد خبر 4903613

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا بارش باران شهرکرد نیمه شعبان ایلام بیرجند قزوین گرگان استانداری قزوین جهش تولید کار و رفاه اجتماعی پرداخت تسهیلات میلیارد ریال استان همدان بانک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه