Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار کرمان از اجرای طرح‌های حفاظتی در مناطق سیل‌زده شهداد خبر داد و گفت: بیشترین خسارت سیل و سیلاب در مناطق است که تصرف اراضی داشتیم. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در بازدید از روستای سیل‌زده جهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهداد، با اشاره به اینکه در بخش بالادست روستای جهر تصرفاتی انجام شده که همین تصرفات باعث ورود سیلاب‌ها به روستا شده است اظهار داشت: این مسئله باید بررسی شود، در صورت قانونی بودن باید راهی پیدا شود که این آب به مسیر اصلی خود هدایت شود و در صورتی که غیرقانونی بودن باید حکم تخریب گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روستا جهر برای در امان بودن از سیل و سیلاب به دو دیواره نیاز دارد گفت: مقرر شد بنیاد مسکن مشاور گرفته پس از مطالعه اجرای  آن را آغاز کند و معاونت عمرانی استانداری هم در حد توان کمک کنیم.

آخرین اخبار از سیل در استان کرمان| قطع راه‌های روستایی در شهداد و گلباف / برقراری ارتباط ‌تلفنی مناطق سیل‌زده / خطر سیلاب هنوز مردم را تهدید می‌کند + فیلمجزئیات خسارات سیل در شهداد/ از خسارت به زیرساخت‌های روستایی تا آبگرفتگی 20 روستااستاندار کرمان خبر داد: امدادرسانی هوایی به مناطق سیل‌زده شهداد/ امدادرسانی به روستاهای در محاصره سیلاب/ راه‌های روستایی باز شد

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکسری مواد غذایی برای کمک به مردم منطقه وارد شده و تحویل دهیار داده شدند افزود: این اقلام غذایی با هماهنگی رحانی محل بین مردم تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر اندوهجرد شهر در مسیر رودخانه ساخته شد و برای در امان ماندن از سیل به یک سیل‌بند، دیواره حفاظتی و یا بندخاکی نیاز دارد گفت: مقرر شد با بررسی منابع طبیعی و هماهنگی شهرداری در بالادست اندوهجرد این طرح اجرا شده تا از ورود آب به داخل شهر جلوگیری شود.

آیت‌اللهی موسوی با تاکید بر اینکه تنها راه این است که آب بالادست شهر به رودخانه‌های اطراف هدایت شده و از شهر دور شود افزود: شهرداری در سنوات گذشته تا اندازه‌ای این مسیر را اجرا کرده و برای ادامه کار مقرر شد با هماهنگی منابع طبیعی طرح فنی و مهندسی را اجرا کنند.

وی با اشاره به بازدیدی که از روستای امیرآباد داشت گفت: ایرادات و اشکالات بررسی شد و قنوات این روستا دچار مشکل شده بودند و از آنجا که خود اهالی مقنی هستند مقرر شد خودشان کار را انجام داده و ما از طریق جهاد هزینه را به آنها پرداخت کنیم تا مشکل کشاورزی این روستا حل شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه جاده‌ای که از بالای روستا عبور می‌کند دو آبنما دارد گفت: مقرر شد منابع بررسی کند که یا کانالی زده شده و آب به خارج روستا هدایت شود و یا اینکه آب بالادست به اطراف هدایت شود.

وی با ابراز اینکه منازل مسکونی مردم دچار آبگرفتگی شده و نیروهای جهادی و هلال احمر در حال تخلیه گل و لای منازل منازل هستند افزود: 8 چشمه سرویس بهداشتی در روستا مستقر شده و با توجه به اینکه چاه‌های دچار مشکل شدند لجن‌کش از کرمان برای رفع این مشکل اعزام می‌شود.

آیت‌اللهی موسوی بیان کرد: به نظر می‌رسد بیشترین خسارت سیل و سیلاب در مناطق و روستاهایی اتفاق می‌افتد که کشاورزی در دهانه خروجی پل‌ها انجام شده و یا در اینکه ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها انجام شده و تصرف اراضی داشتیم.

وی با عنوان اینکه زمانی که طرح‌های هادی روستایی تهیه می‌شود باید مشاور و استعلام آب منطقه‌ای داشته باشند افزود: اگر طرح هادی به تازگی انجام شده و این مسائل دیده نشده باید هم بنیاد مسکن و هم مشاور طرح پاسخ‌گو باشند.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجام شده سیل زده مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان به گفته بهمنی ۷۱ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر و ۱۷ هزار متر مربع سنگفرش، دیوارچینی و پله گذاری در قالب طرح هادی با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش مرکزی سروآباد انجام شده است.

وی افزود: ۴۷۳ واحد مسکن مددجویی در سطح روستا‌های شهرستان سروآباد احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن سروآباد اظهار داشت: در سال جاری تسهیلات ساخت مسکن محرومین ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ ساله پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد