Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یافته‌های جدید دانشمندان حاکی است که ویروس کرونا در برابر نور خورشید نابود می‌شود و کارشناسان بر این عقیده‌اند که همه‌گیری این ویروس تا تابستان دوام خواهد آورد.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری آریا، تارنمای خبری «یاهو نیوز» در گزارشی به قلم «جانا وینتر» (Jana Winter) و «شارون وینبرگر» (Sharon Weinberger) نوشت: بنابر یافته‌های تازه ای که در آزمایشگاه‌های دولتی و تحت شرایط کنترل شده به عمل آمده، ویروس کرونا در محیط‌های بسیار گرم و با رطوبت بالا قادر به ادامه حیات نبوده و نور خورشید به فوریت آن را نابود می‌کند، اما این نتایج هنوز مورد تایید کارشناسان قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌هد که احتمال انتقال این ویروس در سطوح در طی روز پائین‌تر از انتقال آن در شب هنگام است زیرا نور خورشید به فوریت آن را نابود می‌کند.
درحالی که نتایج این آزمایش می‌تواند خبر خوشایندی برای فعالیت‌های بیرون از خانه محسوب شود اما وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره نتایج این آزمایش با احتیاط برخورد کرده است.
بنابراین گزارش، وزارت امنیت داخلی آمریکا از هرگونه پاسخی به یافته این آزمایش خودداری کرده و ضمن ابراز تردید نسبت به نتایج این بررسی که داده‌های آن منتشر نشده، خواسته است تا افراد مراقب این گزارش باشند.
یاهو نیوز نوشت: این آزمایش توسط «مرکز اقدام متقابل و تحلیل دفاع زیستی ملی» موسوم به (NBACC) که پس از حملات یازده سپتامبر در آمریکا تشکیل شد، به عمل آمده و وزارت امنیت ملی را در جریان نتایج آزمایش‌هایی که در مورد مقابله با ویروس کرونا انجام داده، قرار داده است.
به گزارش ایرنا، اکنون شمار مبتلایان به ویروس کورنا در جهان به بیش از 2 میلیون و 250 هزار نفر رسیده که از این تعداد 154 هزار و 262 نفر نیز جان باخته‌اند.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز در حال مرز 700 هزار مبتلاست که تاکنون 32 هزار و 790 نفر از آن‌ها جان باخته‌اند؛ میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا حدود یک سوم مبتلایان در جهان است.

کشف یک علامت جدید برای مبتلایان به کرونا
پزشکان ایتالیایی و اسپانیایی به این نتیجه رسیده اند که ضایعه پوستی راش یا جوش زدن پاها که همراه با سرخی و خارش آنها باشد ، می تواند یکی از علائم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا باشد.
بنابر گزارش اسپوتنیک، یک پنجم ایتالیایی هایی که به خاطر ابتلا به کرونا بستری شده اند دارای مشکلات پوستی هستند و اغلب این علائم در کودکان و نوجوانان رخ می دهد.
انجمن متخصص بیماری های کودکان اسپانیا خاطرنشان کرد: چوش زدن و خارش پاها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا شبیه آن عوارض پوستی است که آبله یا سرخک را همراهی می کنند. به عنوان یک قاعده سرخی روی انگشتان پا ظاهر می شود و متعاقباً بدون اینکه هیچ علامتی روی بدن باقی بماند ، بهبود می یابد.
پزشکان از مردم خواستند که چنین عوارضی را بسیار جدی بگیرند و در صورت بروز آنها خود را در خانه منزوی کنند. در عین حال، کارشناسان توصیه می کنند که شهروندان فقط در صورت وجود این علائم به مراکز پزشکی مراجعه نکنند اما با این وجود در صورت بروز آن ، ارزش دارد که با نظارت دقیق بر وضعیت بهداشتی اقدام کنیم.

امکان محو ویروس کرونا تا 2 ماه دیگر وجود دارد
یک پزشک سرشناس فرانسوی که به دلیل روش درمانی‌اش برای بیماران ویروس کرونا بحث‌برانگیز شده است، گفت محو بیماری کووید-19 را طی هفته‌های آتی محتمل می‌داند، هر چند بعضی از پزشکان با زیر سؤال بردن این ادعا از نظر علمی، او را فردی «فرصت‌طلب» معرفی کردند.
پروفسور دیدیه رائولت، استاد بیماری‌های عفونی و مدیر انستیتوی مدیترانه‌ای بیماری‌های عفونی شهر مارسی فرانسه، روز 14 آوریل (27 فروردین) در پیامی ویدئویی گفت: «اینجا [در شهر مارسی] همه‌گیری به تدریج در حال ناپدید شدن است. ما در وضعیت پیک روزانه تا 368 مورد مثبت داشتیم و اکنون روزانه 60 تا 80 مورد مثبت جدید داریم. امری که کاهش چشمگیر را نشان می‌دهد.»
رائولت افزوده است: «احتمال دارد که همه‌گیری در تابستان ناپدید شود، حدوداً در اواخر تابستان، و اینکه تا چند هفته آینده ما به جز به دلایل خیلی خاص موردی از بیماری نداشته باشیم.»
پروفسور رائولت در ویدئوی تازه منتشره خود بار دیگر بر کارآیی روش ابداعی تیم اش در درمان بیماری کووید-19 تاکید کرده و گفته است: «ما تا کنون 32803 نفر را تست کرده‌ایم که از این تعداد نتایج آزمایش 4296 نفر مثبت درآمده است. 2638 نفر توسط روش درمانی ما مورد معالجه قرار گرفته‌اند و 10 مورد مرگ داشتیم. چیزی که در حال حاضر نرخ مرگ و میر ما را به عدد کمتر از 0.5 درصد می‌برد؛ یکی از بهترین و تماشایی‌ترین نتایج حال حاضر جهان.»
به گزارش یورونیوز، اظهارات آقای رائولت در هفته‌های اخیر در فرانسه جنجال‌ساز شده است. پس از آن که وی از نتیجه مثبت داروی پیشنهادی خود بر روی چند بیمار کرونایی خبر داد، واکنش‌های بسیار زیادی به این خبر در جامعه فرانسه شکل گرفت. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از او به عنوان «قهرمان ملی» و حتی ناجی مردم جهان در برابر کرونا نام بردند. اما بسیاری دیگر نیز که بیشترشان را پزشکان و همکاران خود رائولت تشکیل می‌دهند، با زیر سؤال بردن این ادعا از نظر علمی، او را فردی «فرصت‌طلب» معرفی کردند.
پروفسور دیدیه رائولت که از سال 2010 تا کنون پیشینه و تجربه علمی درخشانی به ویژه در زمینه کشف دارو برای بیماری‌های عفونی دارد، روز 25 فوریه گذشته اعلام کرد نوعی دارو به نام هیدروکسی‌کلروکین که از سال‌ها پیش تا کنون برای درمان مالاریا از آن استفاده می‌شده «احتمالاً» با ترکیب با آزیترومایسین و دو ماده دیگر می‌تواند بیماری کووید-19 را درمان کند.
منتقدان این دانشمند فرانسوی می‌گویند کلروکین هنوز به حد کافی بر روی افراد آزمایش نشده و فاقد پروتکل‌های علمی است. به گفته آنها این دارو ممکن است در دراز مدت عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد و بالا و پایین بودن دوز مصرف آن می‌تواند به مثابه ماده سمی در بدن عمل کند.

روسیه اجازه تزریق داروی چینی کلروکین را به عنوان داروی کرونا صادر کرد
نخست وزیر روسیه طی دستوری اجازه تجویز داروی کلروکین به مبتلایان به بیماری کرونا را برای درمان آنها صادر کرد.
میخاییل میشوستین به مرکز ملی پژوهش‌های پزشکی روسیه دستور داده است تا داروی کلروکین که از چین وارد و در روسیه هنوز ثبت نشده است را به بیمارستان‌هایی ‌که بیماران کرونایی را مداوا می کنند، به صورت رایگان تحویل دهد.
این محموله دارو بطور رایگان از طرف هولدینگ چینی شانگهای فارموسیوتیکالس در اختیار روسیه قرار گرفته است.
سازمان نظارت بر سلامتی روسیه موسوم به روس ازدراونادزور نیز موظف بر نظارت بر مصرف این دارو در مورد بیماران کرونایی در روسیه شده است.
میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه دیروز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گزارش داد که واکسن کرونا آماده و آزمایش آن آغاز شده است.
به گفته موراشکو، این دارو نتایج امیدبخشی داشته است.

ساخت اولین نمونه واکسن کرونا در اسپانیا
در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در اسپانیا، خانه‌نشینی اجباری مردم و تلاش دولت برای کنترل و مهار این بیماری همه‌گیر، وزیر علوم اسپانیا، تهیه اولین نمونه واکسن کرونا را در هفته آتی به مردم نوید داد.
بنابر گزارش نشریه ال پریودیکو، «پدرو دوکه» وزیر علوم اسپانیا جمعه شب در نشستی خبری با حضور «ایسابل ثلا» وزیر آموزش و پرورش، از احتمال دست‌یابی اسپانیا به اولین نمونه واکسن بیماری کووید-19 خبر داد و اعلام کرد که شرایط استثنایی کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، موجب تسریع در روند کار آزمایی‌های بالینی این واکسن خواهد شد.
پدرو دوکه در ادامه با اشاره به اینکه نمونه اولیه واکسن مورد نظر در آزمایشگاه‌های مرکز ملی بیوتکنولوژی (CNB) وابسته به شورای عالی تحقیقات علمی اسپانیا (CSIC) تهیه شده است، گفت: با وجود اینکه این محصول، نهایی نیست اما به ما اجازه خواهد داد تا روند آزمایشات را شروع کنیم.
وی همچنین با توضیح اینکه روال طبیعی تولید واکسن در سراسر جهان، حدود پنج سال است، اعلام کرد: ما در تلاش برای اصلاح این زمان هستیم و به نتایج بسیار مثبتی رسیده‌ایم اما انتظار نداریم که تا سال آینده به واکسنی قطعی و مطمئن دست یابیم.
پدرو دوکه همچنین با اعلام اینکه وزارت علوم اسپانیا، اقدام به توزیع بودجه 24 میلیون یورویی تخصیص یافته از سوی دولت برای پروژه های تحقیقاتی کرده است، اطمینان داد که افزایش کارآزمایی‌های بالینی، اروپا را به سوی نوآوری پیش خواهد برد.

گوترش: واکسن کرونا باید در اختیار همگان قرار گیرد
در بحبوحه نگرانی‌ها از احتمال تلاش برخی قدرت‌ها برای در انحصار گرفتن واکسن کرونا به محض تولید آن، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد هر زمان که واکسن خواسته شد، باید در اختیار همه مردم دنیا قرار گیرد.
آنتونیو گوترش در صفحه توئیتری خود نوشت: نیازمند ائتلافی جهانی برای ساخت واکسن کووید19 هستیم، که در همه جا و برای همه افراد قابل دسترس و در توان خرید باشد.
گوترش نوشت که واکسن کرونا باید به دور از سودجویی‌های اقتصادی و به عنوان یک "امر عام‌المنفعه در جهان" دیده شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن بیماری کووید 19 ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد

 دکتر طاهره افتخار می افزاید: این ویروس از تماس جنسی و یا تماس های خیلی نزدیک سرایت می کند و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر ویروس ها دارد.

وی توضیح می دهد: ویروس اچ پی وی به مواد شوینده نیز مقاومت نشان داده و در مواردی حتی پزشکان از لمس صورت خود با دست آلوده به این ویروس مبتلا شده اند. بنابراین ممکن است این ویروس از راه غیر جنسی هم انتقال یافته و برای مثال در فردی از طریق نشستن در جایی مرطوب و جایگزین شدن فردی دیگر در آن مکان نیز انتقال یابد؛ اما شایع ترین راه انتقال این ویروس از طریق مقاربت است.

دکتر طاهره افتخار، متخصص زنان و زایمان

این پزشک متخصص زنان و زایمان درباره سن مبتلایان به ویروس اچ پی وی می گوید: بیشترین بیماران سنین ۲۳ تا ۳۰سال هستند که در این باره تفاوتی بین جنسیت وجود ندارد بنابراین ممکن است هم دختران و هم پسران را مبتلا کند.

وی بیان می کند: دلایلی مانند مصرف سیگار یا مصرف قرص های پیشگیری از بارداری، خطر ابتلا به ویروس اچ پی وی را افزایش می دهد؛ اما در افراد زیر ۳۰سال چنانچه فرد رفتار پر خطر نداشته و زندگی، ورزش و تغذیه سالم داشته باشد خود به خود ممکن است این ویروس از بین برود.

افتخار تصریح می کند: ویروس اچ پی وی مانند ویروس تبخال از بین نمی رود و برای همیشه در بدن باقی می ماند بنابراین تشخیص زودهنگام آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم بسیار اهمیت دارد.

همه ویروس ها ریسک سرطان ندارند

وی ادامه می دهد: یکی از شایع ترین علل سرطان دهانه رحم، ویروس اچ پی وی است. هر زگیل در هر جای بدن ممکن است به سبب وجود ویروس اچ پی وی به وجود آید اما همه این ویروس ها ریسک سرطان ندارند و تنها تعدادی از آن ها مانند زگیل تناسلی پر خطرند که شانس ابتلا به سرطان ها را بیشتر می کند.

این پزشک متخصص زنان می افزاید: شایع ترین سرطان های ناشی از ویروس اچ پی وی، سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و قسمت خارجی ناحیه تناسلی است و در برخی موارد، ممکن است حلق و حنجره را نیز درگیر کند.

وی با اظهار تأسف اذعان می دارد: شیوع ویروس اچ پی وی تنها مختص جوامع غربی نیست بلکه متأسفانه بین جوانان جامعه ایران، تعداد مبتلایان به این ویروس بسیار است که یکی از علل آن، وجود رفتارهای پر خطر و کنترل نشده در جامعه است.

افتخار درباره راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم می گوید: افرادی که روابط پر خطر نداشته و ارتباط شان محدود به کانون خانواده است به صورت مداوم نیاز به تست پاپ اسمیر ندارند اما کسانی که محدودیتی در رابط جنسی ندارند بسیار بیشتر از دیگران در خطر ابتلا قرار می گیرند. 

واکسن گارداسیل مطمئن تر است یا پاپیلوگارد؟

وی بر لزوم تزریق واکسن برای کودکان و جوانان تأکید می کند و ادامه می دهد: یکی از راه های ایمن سازی در برابر ویروس اچ پی وی، تزریق واکسن خارجی گارداسیل است. البته از آنجایی که این واکسن گران است و چندان اعتمادی به تاریخ مصرفش نیست، بهتر است از مشابه ایرانی آن به نام پاپیلوگارد استفاده کرد.

افتخار تصریح می کند: در واقع این واکسن ها از عملکرد و ماهیت یکسانی برخوردارند و تفاوت عمده آن ها در کشور سازنده واکسن می باشد. علاوه بر این واکسن پاپیلوگارد هم ارزان تر از گارداسیل است و هم عامل ۷۰درصد از سرطان هایی که مربوط به ویروس اچ پی وی است را پشتیبانی می کند بنابراین نگرانی در این باره وجود ندارد.

وی درباره سن تزریق این واکسن در دختران و پسران می گوید: این واکسن برای هر جنسیتی می تواند از سن ۹ تا ۴۵ سالگی تزریق شود.

این پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی به جوانان توصیه می کند: پرهیز از رفتارهای پرخطر بهترین راه مصون ماندن در برابر ویروس اچ پی وی است تا سلامتی را در تمام طول عمر خود به همراه داشته و به انواع بیماری ها از جمله زگیل تناسلی و ... مبتلا نشوند. چراکه انجام رفتارهای پر خطر علاوه بر تهدید ابتلا به این ویروس، سبب ابتلا به ایدز، هپاتیتB، هپاتیتC و بسیاری از بیماری های خطرناک دیگر می شود.

افتخار درباره نقش ورزش در پیشگیری یا بهبود سرطان های مربوط به زنان می گوید: چنانچه ویروس اچ پی وی وارد بدن سالم شود، سیستم ایمنی بدن به ویژه در سنین جوانی می تواند آن را تا حدود زیادی از بین ببرد. بنابراین ورزش در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است.

وی درباره بهترین روش های تشخیص زود هنگام سرطان دهانه رحم تصریح می کند: بهترین روش های تشخیص این نوع بیماری استفاده از تست های غربالگری همچون آزمایش پاپ اسمیر، سونوگرافی های زنان و معاینات سالانه است چراکه این ویروس مانند ویروس تبخال در بدن می ماند و قابل رؤیت نیست. بنابراین انجام آزمایش های پی در پی و منظم در تشخیص زودرس و درمان به موقع بسیار مؤثر خواهد بود.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است