Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع جهانی ویروس کرونا، بسیاری از کشورهای جهان را با معضل بزرگی مواجه ساخته و آنها بخوبی دریافته‌اند که مبارزه موثر با این معضل، نیاز به همکاری و همبستگی جهانی دارد. سازمان‌های جهانی و بین المللی از جمله سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت، صندوق بین المللی پول و ... اقدامات جهانی را در نظر گرفته و راهکارهای جهانی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های کشورهای مختلف طی سخنان، پیام‌ها و تماس‌های خود با یکدیگر، بر همکاری‌های جهانی تاکید کرده و به یاری یکدیگر می‌شتابند. این در حالی است که آمریکا بدون توجه به رویکرد جهانی، راه خود را از دیگران جدا کرده و مسیر مخالفی را طی می‌کند.
آمریکا نه تنها با کشورهای دیگر همکاری ندارد، بلکه تا حد امکان به کارشکنی و مانع‌تراشی می‌پردازد و همین امر، مبارزه موثر با کرونا را تحت الشعاع قرار داده و آثار ضد بشری برجای می‌گذارد. این رژیم به راهزنی مبادرت کرده و محموله‌های بهداشتی، درمانی، پزشکی و دارویی کشورهای دیگر را به نفع خود مصادره می‌کند. علاوه بر این با اعمال تروریسم اقتصادی و پزشکی، مانع از تامین مایحتاج برخی از کشورها از جمله ایران برای مبارزه موثر با ویروس کرونا می‌شود. این رژیم جلوی اعطای وام به کشورهای نیازمند از جمله ایران، را سد می‌کند تا اهداف شوم و سیاسی خود را بواسطه افزایش درد و رنج مردم، پیگیری کند. این رژیم حتی در ارسال کمک‌های بشردوستانه سایر کشورها به کشورهای تحت تروریسم اقتصادی و پزشکی آن رژیم، مانع تراشی می‌کند و نهایتا این رژیم است که در بحبوحه بحران جهانی کرونا، اعطای کمک‌ها به سازمان جهانی بهداشت را متوقف می‌کند تا آن سازمان نتواند به وظایف خود عمل کند.

شاید اقدامات ضد بشری رژیم تروریستی آمریکا برای بعضی از کشورها تازگی داشته باشد، ولی مردم ایران با ماهیت و ذات ضد بشری آن آشنایی کاملی دارند. مردم ایران دهه‌ها است که بواسطه اعتیاد سران آمریکا به براندازی حکومت‌های مردمی، تحریک رژیم‌های دیگر به تهاجم نظامی، تروریسم اقتصادی، ترور فیزیکی فرزندان ایران، محاصره  نظامی و اقتصادی و گاها اقدام نظامی و اخیرا تروریسم پزشکی، درد و رنج فراوانی را متحمل شده‌اند. شاید بتوان گفت که یکی از محاسن شیوع ویروس کرونا در کنار خسارات و تلفات کلان آن، آشکارسازی چهره واقعی رژیم تروریستی آمریکا برای برخی دیگر از کشورها باشد. تلاش همیشگی جمهوری اسلامی ایران بر این بوده است که با معرفی چهره ضد بشری آمریکا، ضمن کاهش آلام آحاد مردم، کشورهای جهان را به مقابله با این رویکرد ضد بشری آمریکا وادار سازد. این در حالی بود که سکوت، بی‌عملی و بعضا همراهی کشورهای مختلف، درد و رنج مردم کشورمان را مضاعف کرده و آمریکا را جری‌تر از قبل می‌کرد.  


بلاتردید چنانچه کشورهای دیگر در مقابل تک‌روی، بی تعهدی و اقدامات جنایتکارانه آمریکا ایستادگی می‌کردند، امروز شاهد آلام مضاعف مردم ایران نبودیم. هر چند مطالبات مردم ایران از جامعه جهانی بسیار است و آسیب‌های آنها قابل جبران نیست، ولی طبق ضرب المثل فارسی «ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است». شاید درخواست جهانی برای لغو یا تعلیق تحریم‌های ظالمانه ی آمریکا علیه کشورمان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران بعنوان گام ابتدایی خوب باشد، ولی باید گام‌های دیگری هم برداشته شود تا موجب جبران مافات شود.  مسلم است که کشورهای اروپایی بواسطه تعهدات خود در قبال برجام، وظیفه سنگینی بر عهده دارند. انجام اولین تراکنش مالی از طریق اینستکس خوب است، ولی کافی نیست. کشورهای اروپایی تعهدات یازده گانه‌ای را دارند که چه بسا اگر بموقع انجام می‌دادند، اکنون شاهد بسیاری از معضلات در ایران نبودیم. آنها باید حمایت صرفا کلامی از ایران را کنار گذاشته و وارد صحنه عمل شوند. رژیم تروریستی آمریکا بواسطه بی توجهی به خواست جهانی برای لغو یا تعلیق تحریم‌های ظالمانه نشان داد که حاضر به رها کردن رویکرد ضد بشری خود نیست، بنابراین انتظار این است که کشورهای جهان بویژه اروپایی، گام عملی برداشته و با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا، فرصت برابری را به جمهوری اسلامی ایران، برای مقابله ی موثر با کرونا مهیا سازند. آنها باید به وظایف خود در مورد اعطای وام درخواستی ایران از صندوق بین المللی پول عمل کرده و مانع از کارشکنی آمریکا شوند.

 
علاوه بر به مخاطره افتادن جان مردم ایران، جان مردم تمامی کشورهای جهان نیز به خاطر اقدامات آمریکا در معرص خطر افتاده است. آمریکا با تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی، در بحرانی‌ترین وضعیتی که نیاز به خدمات آن هست؛ نشان داد که کمترین اعتنایی به جان انسان‌ها ندارد. این رژیم حتی برخلاف شعار «اول آمریکا» به مردم خود نیز رحم نکرده و بخاطر بی مبالاتی‌ها، آمریکا در جایگاه اول شیوع کرونا و تلفات ناشی از آن، قرار گرفته است. آمریکا بخاطر خروج از قراردادها و پیمان‌های بین المللی، راه اندازی جنگ‌های تجاری با کشورهای مختلف حتی شرکای غربی خود و خروج از سازمان‌های بین المللی چون یونسکو، ثابت کرده است که کشور قابل اعتماد و اطمینانی نیست و عدم اقدامی موثر در قبال آن فجایع زیادی را رقم خواهد زد. شاید با توجه به تجربه تاریخی در مورد عملکرد بسیاری از کشورها در قبال آمریکا، امیدواری برای تشریک مساعی آنها در مقابله با رویکرد ضد بشری آمریکا بسیار خوش باورانه باشد، ولی باید گوشزد کرد که اگر امروز چنین اقدامی صورت نگیرد، فردا بسیار دیر خواهد شد و دود بی‌توجهی به واقعیات، به چشم تمامی مردم جهان خواهد رفت.  
کارشناس روابط بین الملل

برچسب‌ها برجام سازمان ملل متحد تروریسم ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان ملل متحد تروریسم ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت یونسکو برجام سازمان ملل متحد تروریسم ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت یونسکو کشورهای جهان بشری آمریکا مردم ایران بین المللی رویکرد ضد ضد بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد