Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان سالاری در نشست با منتخبان گیلانی مجلس یازدهم در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وجود کمبودها در حوزه بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: با وجود ارائه خدمات فراوان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شهروندان بخش بهداشت و درمان استان با کمبودهای فراوانی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر بدهی دانشگاه علوم پزشکی به ۲۷۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان در طرح تحول سلامت نیز با عقب ماندگی‌های فراوانی به نسبت سایر استان‌ها مواجه است، گفت: آغاز احداث ۱۰ کلینیک تخصصی در راستای اجرای این طرح در گیلان در دستور قرار داشت که از این تعداد تنها دو کلینیک تخصصی در رشت و انزلی فعال است.

وی به پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصدی سایر کلینیک‌ها اشاره و تصریح کرد: متأسفانه فضا و تجهیزات آزمایشگاهی در گیلان نیز فرسوده است که البته اقداماتی برای نوسازی و بروز رسانی این آزمایشگاه‌ها آغاز شده است.

سالاری کمبود نیروی انسانی را یکی دیگر از مشکلات حوزه بهداشت و درمان عنوان و بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان گیلان با کمبود ۱۵۰۰ نیرو در بخش‌های مختلف مواجه است که بیشترین آن در بخش پرستاری، کمک پرستاری و بهورزی است.

وی در ادامه به تجهیز مراکز بیمارستانی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این اقدامات و پیگیری‌ها ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جذب اعتبارات ملی برای مدیریت بحران کرونا در گیلان، اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان طی دو مرحله برای مقابله با کرونا از سوی سازمان برنامه و بودجه به گیلان اختصاص یافت.

وی همچنین به جذب اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در زمان مبارزه با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵۰ هزار ماسک، ۴۵ هزار کاور، ۱۷ هزار لباس ایزوله، ۲۱۵ هزار دستکش، دو میلیون ماسک جراحی، ۱۰ هزار عینک و شیلد و ۴۸ هزار پیش‌بند نایلونی از هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت جذب شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های پاسخگویی ۴۴۱۰ و مشاوره به مردم، گفت: بیش از سه هزار و ۷۱۰ مورد مشاوره مردمی از هفتم اسفند توسط کارشناسان در سامانه‌های مذکور ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساخت و کمک برای خرید خوابگاه دانشجویان، جذب نیروی انسانی، پیگیری اعتبار برای طرح‌های عمرانی تحول سلامت، پیگیری بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان، توسعه مراکز بیمارستانی را از مهم‌ترین مطالبات حوزه بهداشت و درمان استان و لزوم حمایت منتخبان مجلس یازدهم اعلام کرد.

در ادامه نیز هر کدام از منتخبان گیلانی مجلس یازدهم نظرات خود را اعلام کرده و وجود محدودیت در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان، لزوم ارزیابی کارشناسانه مشکلات، توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات در سطح استان، ضرورت افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را برخی از اولویت‌های مهم حوزه بهداشت و درمان گیلان عنوان و بر پیگیری آن در سطح ملی تأکید کردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی نیروی انسانی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان حوزه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی