Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:52:29 GMT

ساوجبلاغ با مشکل فضای آموزشی مواجه است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۶۳۸۵

ساوجبلاغ با مشکل فضای آموزشی مواجه است

حمیدرضا ورزشی در اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ در سال ۹۹ که با رعایت اصول فاصله‌گذاری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت:شورای آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین عوامل، در راستای مرتفع نمودن مشکلات آموزشی و پرورشی مدارس ایفای نقش نماید.
ورزشی  در خصوص نقش، جایگاه و اهمیت امر شوراها مواردی را مطرح کرد و گفت: بازخورد جلسات شورا باید بصورت ملموس در مدارس و در تمامی حوزه‌ها مشاهده گردد و البته لازمه امر حضور و فعالیت و تلاش مستمر کلیه اعضای شورا و روسای ادارات شهرستان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای  پیشبرد اهداف آموزشی، پرورشی و تربیتی مشارکت همه دستگاه‌ها و داشتن روحیه دلسوزانه و مسوولیت پذیری باید ملاک عمل باشد.
سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ ضمن قدردانی از همه معلمان و نقش بی بدیل آنان که این روزها به عنوان جهاد گران عرصه علم و دانش تلاش و فعالیت شبانه روزی را از طریق فضای مجازی انجام می‌دهند گفت: این همت معلمان ساوجبلاغ با وجود امکانات کم و گستردگی روستاها ر حائز اهمیت است و امیدواریم فرصتی پیش بیاید تا قدردان این قشر محترم باشیم.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ نیز تراکم و رشد دانش آموزی در نقاط مختلف شهرستان را تا ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان رشد به خصوص در شهر جدید هشتگرد و بعثت هشتگرد نیاز ما را به مدارس جدید دوچندان می‌کند و باید شرکت عمران حسب افزایش ساختمان‌های موجود تعداد مدارس لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
محمود پایکاری از عدم حضور اعضای هیآت مدیره شرکت عمران در نشست های شورای اموزش و پرورش گلایه کرد و گفت: بخش عمده مشکلات ما در ساخت فضاهای آموزشی به این شهر بر می‌گردد و باید متولیان این شهرها در این نشست کمی و کاستی‌ها را پاسخگو باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات شورای اموزش و پرورش پرداخت و گفت: ما در سال گذشته رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان را از آن خود کردیم و اگر چه به خاطر مباحث کرونا فرصت تجلیل به وجود نیامده ولی انتطار داریم در سال جاری هم این روند ادامه داشته باشد و قدمهای خوبی را در حوزه آموزش و پرورش برداریم.
پایکاری فزود: تمام مدارس گندزدایی شده و  بسته های بهداشتی هم آماده کرده ایم که اگر برای حضور دانش‌آموزان اعلام کردند، بتوانیم از هر لحاظ آماده و با موزاین و پروتکلهای اعلام شده خدمات ارائه کنیم.
وی در ادامه یارانه سوخت برای معلمان روستاها، نت معلمان، مساعدت مخابرات برای ای دی اس ال خانواده های معلمان و فعال شدن مدیران مدارس از هفته آینده مطالبی را بیان کرد و خواستار تجهیز مرکز اختلالات یاد گیری بخش چهار باغ شد.
معاون سیاسی امنیتی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ هم با اشاره به آمار میزان سواد آموزان در شهرستان به نقش بی بدیل معلمان و عدالت شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: درصد رشد سواد در شهرها و روستاهای ساوجبلاغ برابری می کند و این روند باید با حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش تداوم یابد.
رضا محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی نظام به حساب می آید و نقش مهمی در برنامه های توسعه اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی ایفا می کند به اهداف و وظایف شورای آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است واز آنجا که رسالت آموزش و پرورش در جامعه بسیار حساس و مهم می باشد و از اهمیت و جایگاه خاص و زیر بنای توسعه کشور است  همه وظیفه داریم به آن کمک نماییم.
 

برچسب‌ها ساوجبلاغ مدارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوجبلاغ مدارس ساوجبلاغ مدارس آموزش و پرورش شورای آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم مهم‌ترین و به عبارتی گرمترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزشی کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی لطیفی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم همه ما توانسته باشیم تا آنچه بر عهده ما گذاشته شده، به شایستگی انجام دهیم و معلمان خوبی برای اعتلای کشور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان در تربیت آینده‌‎سازان مملکت، افزود: مقام و جایگاه معلمی در کشور به گونه‌ای است که آن را با هیچ مقام و جایگاهی نمی‌توان تغییر داد. پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد که نشان از اهمیت شغل معلمی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار روزهای اخیر رهبر انقلاب با معلمان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان به نکته مهمی اشاره فرمودند مبنی بر اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی است که به دست معلمان پرورش پیدا می‌کند.

لطیفی با بیان اینکه معلم مهم‌ترین عنصر و به عبارتی گرم‌ترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است، گفت: ما اگر در نظام تعلیم و تربیت مؤلفه‌های مختلفی از جمله محیط یادگیری و کلاس درس و کتب درسی داشته باشیم در بین همه عناصر، مؤلفه مهمی که می‌تواند حاصل جمع همه مؤلفه‌های دیگر باشد، معلم است.

وی ادامه داد: تربیت امری انسانی است و این امر در درجه اول توسط معلم رقم می‌خورد؛ زیرا معلمان در مواجهه با دانش‌آموزان حال و هوای آنان را درک کرده و متوجه می‌شود که چگونه باید با آنان رفتار کرده یا مطالب درسی را به آنان بیاموزند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه تربیت با نوشتن یک کتاب یا ساختن مدرسه اتفاق نمی‌افتد، گفت: بلکه این مهم با تلاش معلمان باانگیزه، شاداب و پرهیزکار و بانشاطی حاصل می‌شود که دانش‌آموزانی باهویت، بانشاط، عالم و دانشمند پرورش می‌دهند. اگر از تحول در آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم، نقطه کانون این تحول قطعاً معلمان هستند.

کد خبر 750871

دیگر خبرها

  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود