Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر آذری سخنگوی شورای آمل وضعیت خیابان امام رضا‌(ع)‌ را نماد ضعف مدیریتی خواند و گفت: مدیریت تغییر را به وجود بیاوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جهانگیر آذری عصر امروز در جلسه بررسی بودجه شهرداری آمل در سال 99 با اشاره به اینکه بودجه شهرداری باید واقعی بسته شود، گفت: با گام های اعتباری درآمد شهرداری را باید بالا ببریم، البته بودجه باید واقعی و  با هزینه ای کمتر از 300 میلیارد تومان بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درآمد شهرداری در تفکیک زمین را 43 درصد خواند و افزود: اطراف شهر تفکیک غیرقانونی صورت نمی گیرد و سهم شهرداری پرداخت نمی شودکه در نتیجه به حاشیه نشینی خواهد انجامید.

عضو شورای شهر آمل تصریح کرد: باید چند پروژه تعریف کنیم، با تفکیک پلاک ها و توافق با شهروندان، هم معابر باز شود و هم به دارایی شهرداری اضافه شود، خیلی از این موارد در قالب ارزش افزوده میتوان درارمدزایی کرد، همانطور که در شهری مانند تبریز انجام می شود و بازخورد خوبی دارد.

وی با تاکید اینکه از شروع طرح تفکیک 35 سال می گذرد، خاطرنشان کرد: خانواده های زیادی 35 سال خانه هایشان در تعریض است، نه می توانند بخرند و نه بفروشند، خیابان امام رضا (ع) زمانی منطقه اعیان نشین بود، امروز اما امنیت خانواده ها کم شده و ما مقصر آن هستیم، پارک بانوان، هتل شاهین با وجودی که موافقت شده بود، نیمه کاره شد و ما مقصر هستیم

آذری ادامه داد: از سال گذشته در مسیر تعریض خیابان ها، مصوبه دادیم که کمیته انطباق تایید کردند، تا نگاه حمایتی داشته باشیم ومردم را تشویق کنیم و در تعریض معبرها مشارکت مردم غافل هستیم،

فرزین محمودی پاتی دیگر عضو شورای شهر آمل در این جلسه اظهار کرد: پروژه های امسال وابسته به مجموعه شرایط و اوضاعی است که دنیا را درگیر خود کرده، طبیعا احتمال به چالش کشیدن شهرداری ها نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه باز کردن معابر زیرساخت محسوب نمی شود، عنوان کرد: باز کردن معابر کار زیربنایی نیست، برخی آن را زیرساخت می دانند که کارشناسی نخواهد بود.

عضو شورای شهر آمل تصریح کرد: در حوزه زیباشناختی وارد نشدیم، در برخی از قسمتهای شهر از لحاظ زیبایی فاجعه است، می توان حتی با نورپردازی، که عنصر ساده ای است روح شهر را عوض کنیم.

پاتی وضعیت خیابان امام رضا‌(ع)‌ را نماد ضعف مدیریتی خواند و یادآور شد:  سال گذشته با بررسی های که در سازمان بازآفرینی برآورد کردیم،4 هزارو 850 متر مکعب در بخش یگانه تا رحیمی  بررسی شد که  170 میلیارد تومان خواهد بود، ایا توان پرداخت آن را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم، مدیریت تغییر را به وجود بیاوریم، در حوزه تملکی از فرصت ها استفاده کنیم و در حوزه گردشگری ورود بیشتری داشته باشیم.

شفیع زاده با بیان اینکه اگر شرایط شورا را می دانستم هرگز کاندیدا نمی شدم اظهار کرد: شورای شهر باید اختلاف نظر داشته باشد، اما نباید اختلاف ها ریشه ای  باشد،  اینکه کسی به شهردار رای نداد، نباید آن را از ریشه بزند.

وی در ادامه تصریح کرد: کرونا فقط برای ما نیست، مردم نیز دچار مشکلات بعد از کرونا خواهند بود، ما باید قلبا دلسوز مردم باشیم.

فرشید لیتکوهی درباره بودجه شهرداری امسال، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان درامد شهرداری با هزینه ها به یک میزان نخواهد بود، مثلا 25 درصد تعرفه ها را بالا می بریم، اما قیمت های دیگر بیشتر بالا می رود، به همین خاطر همیشه عقب هستیم و باید در تعریض پروژه ها مدیریت کنیم تا نتیجه مطلوبی داشته باشیم.

وی بخشی از درآمد شهرداری را با صدور پروانه ساختمانی خواند و افزود:هزینه نگهداری و توسعه شهر را نمی توانیم متوقف کنیم، چرا که شهرداری به صدرو پروانه ساختمانی و در کنارش ماده صد و ماده پنج درآمد کسب می کند، اگر توسعه دادیم خیابانی را باز کردیم، و ورودی نداشتیم، قطعا تصمیم ما درست نبود و اولویت خوبی انتخاب نکردیم، البته بسیاری از پروژه ها آورده رفاحی برای شهروندان دارد.

سخنگوی شورای آمل تصریح کرد: باید دارایی های شهرداری را بررسی کنیم و با متقاعد کردن شهروندان در حوزه تعریض و تملک مدیریت کرد، البته نحوه تعریف پروژه ها و توسعه شهری بسیار مهم است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خیابان امام رضا شورای شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح شنبه هشتم اردیبهشت با میانگین ۱۰۲ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از ۶ سال) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۷، خیابان احمدآباد با ۱۱۵، پارک زمزم ۱۱۰، خیابان پروین ۱۲۵ و رهنان ۱۱۹ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه ولدان با عدد ۱۵۴، دانشگاه صنعتی ۱۵۱، خیابان زینبیه ۱۵۵ و بولوار کاوه ۱۵۲ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

شاخص هوا همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۶۵، بزرگراه خرازی ۵۴، سپاهان‌شهر ۵۸، خیابان فرشادی ۷۲، خیابان فیض ۵۵، کردآباد ۷۹ و خیابان میرزا طاهر ۵۷ AQI وضعیت قابل قبول قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۶۱، شاهین‌شهر ۶۸، کاشان ۹۲ و نجف آباد با میانگین ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول، در زرین‌شهر با میانگین ۱۲۴ و سجزی با ۱۰۲ و قهجاورستان با ۱۰۷ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در مبارکه با ۴۳ AQI پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6089473

دیگر خبرها

  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس