Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صالحی نودژ گفت: هم زمان با آغاز ماه رمضان رسم عیدی در روستای لاریان منوجان برگزار می‌شود اما امسال بچه مسجدی های کانون ابوذر لاریان می خواهند این رسم را به نفع کمک به نیازمندان برگزار کنند.

«مهدی صالحی نودژ» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: برگزاری رسم عیدی در روستای لاریان قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و به این ترتیب است که هم زمان با ماه مبارک رمضان مراسم ختم قرآن کریم همراه با فاتحه خوانی و ختم صلوات در همین راستا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان افزود: این مراسم که هر ساله به منظور خیرات و شادی روح اموات برگزار می شود هزینه هایی برای برگزار کنندگان بهمراه دارد.

وی در خصوص نحوه برگزاری مراسم عیدی ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان هر خانواده ۲۰ قاری قرآن کریم را به منزل خود دعوت کرده تا جلسه ختم قرآن کریم برگزار کند و در خاتمه سفره افطاری برای قاریان قرآن پهن می کند، سال گذشته برگزاری هر یک از این جلسات بیش از یک و نیم میلیون تومان هزینه داشت.

صالحی نودژ اضافه کرد: اما امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم عیدی در منازل نیست بنابراین با مشارکت اعضای کانون تصمیم داریم در ماه رمضان با راه اندازی گروه های ۳۰ نفره روزانه چندین ختم قرآن کریم به نیت اموات برگزار کنیم و از خانواده بخواهیم هزینه مراسم عیدی را به ما پرداخت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان عنوان کرد: این جلسات قرآن کریم از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی شده و هر کدام از قاریان یک جز خوانده و به ما اطلاع می دهد.


وی با اشاره به هدف از برگزاری این جلسات قرآن کریم ابراز کرد: در نظر داریم با جمع آوری هزینه های برگزاری این جلسات ختم قرآن کریم، سبدهای غذایی تهیه و در بین نیازمندان توزیع کنیم.

صالحی نودژ اظهار کرد: براساس آموزه های دینی و سیره اهل بیت علیهم السلام، باید به نیازمندان کمک کرد و با توجه به شرایط فعلی جامعه، افراد نیازمند بیش از پیش به کمک و یاری ما نیاز دارند پس می طلبد که به فکر همسایگان و اقوام تنگدست خود باشیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان تاکید کرد: همان طور که می دانید کرونا ویروس تهدیدی است که مردم را خانه نشین کرد اما ما برای این که فعالیت های کانون در ایام کرونایی ادامه یابد، یکسری برنامه هایی را برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: در همین راستا با همکاری اعضای کانون روستا را ضدعفونی کرده و از طریق فضای مجازی، راه های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را به مخاطبین آموزش دادیم.

صالحی نودژ ابراز کرد: به منظور ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین مردم همزمان نیمه شعبان نیز با راه اندازی کاروان شادی اقدام به پخش مولودی کردیم و محله به محله و کوچه به کوچه با رعایت نکات بهداشتی ۵۰۰ بسته تبرکی را توزیع کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان اظهار کرد: در این بسته ها کاغذهایی با محتوای ختم یک جزء قرآن کریم، دعای سلامتی امام زمان (عج) و صلوات قرار داده شد تا مردم در این ختم های که به نیت سلامتی حضرت، رفع بلای کرونا و شادی روح شهدا و امام راحل و اموات بود، مشارکت کنند.
 
وی بیان کرد: همچنین به اسامی مهدی نیز هدایایی اهدا شد و هم زمان با شب نیمه شعبان نیز اقدام به نورافشانی کردیم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا برنامه های ماه رمضان ماه رمضان ختم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، زن سوئدی و کشیش کلیسای «جید سندبرگ» دیروز (جمعه) در منطقه «اسکارهولمن» استکهلم پایتخت سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

در همین رابطه ده‌ها نفر از شهروندان سوئدی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم تجمع کرده و شعارهایی را بر ضد هتاکان و رد نژادپرستی و تنفر سردادند.

این زن سوئدی در حالی که نسخه‌ای قرآن کریم را می‌سوزاند، گفت: من در طول سال‌ها اسلامی شدن جامعه سوئد را دیده‌ام. شما می‌توانید ببینید که چگونه مسلمانان در همه صحنه‌ها از حافظان امنیت کرده تا کارگران نظافت و کارکنان حمل و نقل و در همه سطوح سیاسی حضور دارند.

وی افزود: من به عیسی مسیح ایمان دارم و مسیح و کتاب مقدس را راهنمای خودم می‌دانم. من معتقدم که آنچه باید بر سوئد و کشورهای شمال اروپا حاکم باشد، انجیل و مسیح است. اسلام و مساجد آن و هرچیزی که به آن نسبت داشته باشد در سوئد جایگاهی ندارد.

پیش از اهانت به قرآن کریم در روز جمعه، مدیر یکی از مدارس اسکارهولمن نامه‌ای را والدین دانش‌آموزان ارسال کرده و از آنها خواست که فرزندان خود را از تظاهرات دور نگه دارند. همین طور از حضور دانش‌آموزان در فضای باز ممانعت به عمل آمده و از فعالیت دانش‌آموزان به منظور جلوگیری از حضور آنها و کارمندان در تظاهرات کنسل شد.
 

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند