Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز از وین، تصمیم به بازگشایی این مراکز در قالب کاستن از شدت قرنطینه ناشی از کرونا در این کشور، اتخاذ شده است.

اتریش از روز سه‌شنبه هفته گذشته، پس از یک ماه اعمال محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا، اولین گام‌ها برای کاستن از میزان محدودیت‌ها را برداشت و به برخی فروشگاه‌ها، مراکز باغبانی و مغازه‌های کوچکتر اجازه فعالیت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است فروشگاه‌های دیگر و آرایشگاه‌ها در اتریش از یکم ماه می (۱۲ اردیبهشت ماه) کسب و کار خود را آغاز کنند.

دولت محافظه کار اتریش می‌گوید اقدام زودهنگام این کشور برای مقابله در زمان شیوع کرونا و این واقعیت که موارد ابتلا به میزان کمتر از یک درصد در روز است، زمینه بازگشایی بخش‌هایی از اقتصاد این کشور را مهیا می‌کند.

«ورنر کوگلر» معاون صدراعظم اتریش در یک کنفرانس خبری گفت: از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت ماه)، بازگشایی اماکن هنری و فرهنگی به ویژه موزه‌ها امکان پذیر است.

وی تاکید کرد که هنوز تاریخ مشخصی برای از سرگیری فعالیت این مراکز تعیین نشده است.

«اولریخ لوناسک» مقام وزارت فرهنگ و هنر اتریش اعلام کرد که کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها نیز از آن زمان اجازه فعالیت مجدد دارند، اما موزه‌های فدرال تحت مالکیت دولت که برخی جاذبه‌های اصلی اتریش را نگهداری می‌کنند، اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه) بازگشایی می‌شوند.

هنوز تاریخ مشخصی برای بازگشایی موزه‌ها تعیین نشده و تجمعاتی چون شرکت در جشنواره‌های موسیقی نیز تا ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) ممنوع است.

همچنین دولت اتریش در نظر دارد با بررسی اوضاع، امکان اجرای برخی رویدادهای فرهنگی همچون حضور در سینماهای روباز را از ابتدای ماه ژوئیه (اواسط تیر ماه) مورد ارزیابی قرار دهد.

برای بخش تئاتر نیز عوامل بسیاری مورد توجه قرار می‌گیرد تا امکان فعالیت امن این بخش فراهم شود.

روی صحنه تئاتر، حرکات بسیاری انجام می‌شود و افراد زیادی حضور دارند. ممکن است صحنه درگیری بازی شود که با وجود شیوع کرونا، این امر شدنی نیست.

در این میان، تمرین‌های حرفه‌ای تئاتر با اجرای انفرادی از ۱۸ ماه می (۲۹ اردیبهشت) مجاز است و تمرین‌های گروهی نیز با رعایت مقررات فاصله گذاری از اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) انجام می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا وین اتریش موزه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وین اتریش موزه ویروس کرونا وین اتریش موزه موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره اتریش یورو را از دست داد

پس از داوید آلابا، یکی دیگر از ستاره‌های تیم ملی اتریش برای مسابقات قهرمانی اروپا به میزبانی آلمان در دسترس نخواهد بود.

زاور شلاگر از لایپزیش در بازی مقابل هوفنهایم بدون هیچ برخوردی به شدت آسیب دید و معاینه پزشکان نشان داد که رباط صلیبی او پاره شده و یورو را از دست می‌دهد.

به گزارش باشگاه لایپزیش، شلاگر امروز در هوکرووم تحت عمل جراحی قرار گرفت و برای چند ماه از میادین دور خواهد بود.

شلاگر به عنوان یک هافبک وسط تاثیر زیادی در خط میانی اتریش داشت و مطمئنا عدم حضور او در مسابقات یورو به ضرر این تیم می‌شود.

این اولین بار نیست که این بازیکن چنین مصدومیتی داشته و برای دومین بار با پارگی رباط صلیبی مواجه شده است. رالف رانگنیک، سرمربی اتریش، علاوه بر نیکلاس سیوالد، از مارسل سابیتزر، کنراد لایمر و فلوریان گریلیش نیز می‌تواند در پست او استفاده کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • ستاره اتریش یورو را از دست داد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است