Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@12:26:45 GMT

کرونا بر در و دیوار شهر اهواز +عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۶۷۶۰

کرونا بر در و دیوار شهر اهواز +عکس

خرداد: آثار حجم بیتا حسنی، هنرمند تجسمی خوزستان با موضوع کرونا این روزها بر تابلوهای محله‎های مختلف اهواز خودنمایی می‌کند تا به مردم هشدار دهد کرونا همچنان در شهرحضور دارد.


به گزارش خرداد ،این هنرمند تجسمی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ابتدای شروع این کار به این فکر افتادم که چرا نهادهای فرهنگی خوزستان در سکوت هستند و هیچ حرکتی از خودشان نسبت به بروز کرونا نشان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیتا حسنی بیان کرد:  نهادهای فرهنگی خوزستان می توانستند از هنرمندان دعوت کنند تا آنها اقدام به طراحی پوستر یا ارایه کارهایی در این زمینه داشته باشند.
وی بیان کرد: با همکاران هنری خود از جمله مریم حسینی، جلال خراسانی، فرزاد موسوی به صورت مجازی نشستی آنلاین برگزار کردیم و این ایده را با آنها درمیان گذاشتم که مورد حمایت و موافقت آنها نیز قرار گرفت و  پس از همفکری با آنها با توجه به داشتن سابقه کار مجسمه سازی، تصمیم گرفتم این ایده را به صورت حجم انجام دهم.
این هنرمند ادامه داد:در حدود ۲۵ کار حجم با شکل ویروس کرونا آماده کردم؛ البته با توجه به تعطیلی‌ بازار، لوازم مورد نیاز را نتوانستم از بیرون از منزل تهییه کنم  برای همین از لوازمی که در خانه داشتم آنها را ساخته و روی تابلوهای محلههای مختلف شهر اهواز به ویژه در مناطق پرتردد نصب کردم.
حسنی بیان کرد: این کار یک نوع حرکت هشداری به مردم است تا به آنها بگوییم کرونا هنوز در همه مناطق هست و  هیچکس از آن در امان نیست؛ اینطور نیست که فکر کنید در بالا شهر یا  پایین شهر فرق دارد بلکه در همه جا و به یک میزان کرونا می‌تواند در کمین شما نشسته باشد.
حسنی توضیح داد:  هنرمندان زیادی در سطح کشور در این حوزه کار کرده‌اند اما در خوزستان این اتفاق نیفتاده است؛ حتی از انجمن هنرهای تجسمی که انتظار می‌رفت در این کار ورود کند متاسفانه هیچ حرکتی را شاهد نبودیم؛ انجمن تجسمی در این حوزه می‌توانست برنامه های مختلفی در این زمینه داشته باشد. این انجمن می‌توانست حداقل فراخوانی در این حوزه اعلام کند یا نشست‌های آنلاین با هنرمندان داشته باشد.
وی در خصوص بازخورد مردم از این آثر هنری بیان کرد: پس از اینکه تصویر  این کارها در فضای مجازی منتشر شد بازخورد عمومی مثبت بود و  برای مردم جالب بود و به نظر می‌رسد که هشدار آن را درک کرده اند.
این هنرمند گفت: هنرمندان نباید فکر کنند کسی باید حتما از آنها بخواهد که کاری را آغاز کند یا اینکه حتما یک منفعت شخصی باید پشت انجام یک کار هنری باشد؛ اگر شخصی خودش را هنرمند می‌داند باید در این شرایط حرف خودش را به هر وسیله‌ای که دارد بزند.
به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد. برچسب ها: کرونا ، اهواز

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر حسینیه اندیمشک پربارش ترین نقطه خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر حسینیه اندیمشک با ۵۵.۵ میلی متر بارندگی پربارش‌ترین نقطه استان بوده است.
محمد سبزه زاری افزود: در این مدت نیز در شهر‌های ماهشهر ۱۷.۵، استگاه کشاورزی اهواز ۱۴.۸ میلی متر باران باریده است.


وی ادامه داد: این میزان در شهر‌های مسجدسلیمان و لالی ۸، شادگان ۵، ایستگاه صفی آباد دزفول ۳.۲، شوش ۳، بهبهان ۲.۶، ایذه ۲.۳ و  دهدز ۱.۴ میلی متر به ثبت رسید.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: بارش باران نیز در شهر‌های شوشتر ۰.۸، گتوند و اهواز ۰.۶ و رامهرمز و آبادان ۰.۱ میلی متر بوده است.

دیگر خبرها

  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • بارش شدید باران در اهواز
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • شهر حسینیه اندیمشک پربارش ترین نقطه خوزستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز