Web Analytics Made Easy - Statcounter


 بر اساس مطالعات دانشگاه‌های تهران: براساس شواهد، ویروس کرونا می‌تواند روی سطوحی مانند لباس (بطور کلی پارچه) بماند و از آن منتقل شود. توصیه‌ها بیشتر درباره رعایت بهداشت دست‌ها و جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار است و کمتر به نظافت لباس‌ها توجه شده است.


سازمان جهانی بهداشت اسپری کردن مواد الکلی بر روی لباس‌ها را توصیه نمی‌کند و استفاده از سشوار برای از بین بردن ویروس روی لباس‌ها بی‌تأثیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در صورت مواجهه با شخصی که علائم شبیه به بیماری کرونا دارد یا مشاهده هرگونه خون و دیگر ترشحات بر روی لباس توصیه می‌شود لباس‌ها با آب گرم شسته و در نور آفتاب یا بر روی شوفاژ خشک شوند.
برای لباس‌هایی که در بیرون از منزل استفاده می‌کنید: لباس‌ها در کمد و یا فضایی جداگانه نزدیک در منزل نگهداری شوند. شست وشوی دست‌ها و استفاده از دستکش، پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه و عدم تماس با افراد و سطوح، مهم‌ترین اقدامات هستند.
لحظه ورود به منزل، دستکش و ماسک خود را به نزدیک‌ترین سطل زباله در بسته بیاندازید، سپس دست‌ها را با آب و صابون مدت ۲۰ ثانیه بشویید و بعد لباس‌ها را دربیاورید و در کمد یا فضایی جداگانه گذاشته و پس از تعویض لباس‌ها مجددا دست‌ها را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.
نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشور‌های دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.         منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ویروس کرونا بهداشت لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت