Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این معدوم‌سازی هرساله اتفاق می‌افتد، گفت: معدوم‌سازی به این صورت انجام می‌شود که تخم‌مرغ را مستقیماً به جوجه کشی می‌برند و مشخص نیست که این جوجه مرغ است یا خروس و مرغ‌ها را نگه می‌دارند اما خروس‌ها را معدوم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز اکبر فتحی در خصوص فیلم های معدوم‌سازی جوجه‌ها اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار برای جوجه‌ریزی سقف تعیین کرده  تا سقف پنج میلیون قطعه جوجه‌ریزی کنند از این رو انجمن صنفی جوجه تصمیم به معدوم‌سازی گرفته است و  همان‌طور که می‌دانید شرایط بازار به گونه‌ای است که تولید این میزان جوجه صرف نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه  این معدوم‌سازی هرساله اتفاق می‌افتد، گفت: هرسال به خاطر تعدیل بازار این کار انجام می‌شود، معدوم‌سازی به این صورت انجام می‌شود که تخم‌مرغ را مستقیماً به جوجه کشی می‌برند و مشخص نیست که این جوجه مرغ است یا خروس. مرغ‌ها را نگه می‌دارند اما خروس‌ها را معدوم می‌کنند. این مساله قبل از بیرون آمدن جوجه از تخم‌مرغ مشخص نمی‌شود بلکه باید بیرون بیاید تا مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع ربطی به نهاده‌ها ندارد و مربوط به کاهش قیمت مرغ است، افزود: الان تقریباً مرغ به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریده می شود این بدین معنی است که مرغ زنده را از مرغداری ۶ هزار تومان می‌خرند برای این‌که انجمن مربوطه بتواند این قیمت را تعدیل کند تصمیم می‌گیرند که جوجه‌ریزی کم انجام شود.

فتحی گفت: وضعیت استان ما در مورد نهاده‌ها همانند سایر استان‌های کشور است اما تقریباً وضعیت استان ما خیلی خوب نیست ولی مطلوب است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی جوجه مرغ تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز جوجه ریزی خروس انجمن معدوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ، این طرح در راستای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در ۲۷۸ هکتار از اراضی دولتی رفسنجان اجرا می شود و۴۰ درصد از متقاضیان طرح ملی مسکن در رفسنجان را پوشش می دهد.

  در آیین آغاز اجرای این طرح با حضور دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت محمد مهدی فداکار  استاندار کرمان گفت: در شهرها و مناطق مختلف استان کرمان زمین ویلایی در این طرح واگذار می شود که قرعه کشی واگذاری زمین های نهضت ملی مسکن در تعدادی از مناطق استان انجام شده  وحدود ۶۰۰ هکتار نیز قرار است در مرحله بعد به این طرح اضافه شود که تمامی متقاضیان را پوشش دهد و خدمات زیربنایی این طرح توسط دستگاه های ذیربط نیز همزمان پس از واگذاری انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم گفت: ۲۷۸ هکتار از اراضی دولتی تمامی دستگاه ها با مساعدت مسئولان ارشد استان کرمان و پس از طی تمامی مراحل قانونی به شهر رفسنجان الحاق شد و در این سایت، سه هزار و ۸۶۴ قطعه زمین به همراه اراضی مورد نیاز برای خدمات پشتیبان فراهم شده است.

رضا حافظی ادامه داد: فضای مذهبی، فضای سبز، آموزشی، درمانی و غیره برای سکونت افراد متقاضی در این طرح دیده شده و عملیات اجرایی با همکاری شورا و شهرداری شهر رفسنجان انجام می شود که در فاصله اندکی واگذاری و قرعه کشی را برای افراد واجد شرایط و دارای اولویت انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: تامین زمین برای افراد واجد شرایط به عهده دولت است و سایر دستگاه های خدمات رسان نیز باید زیر ساخت ها را فراهم کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز برای افرادی که از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ فرزند سوم آنها به دنیا آمده زمین در اختیارشان قرار داده می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • دُم خروس بیرون زد!
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • «طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان