Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان در حالی به ضرورت اجرای طرح «ساماندهی دستفروشان و پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ فردوسی» اصرار و تاکید داشته که رئیس شورای شهر سنندج، این امر را خارج از توان شورا و شهرداری خوانده است. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، پیاده‌راه‌سازی خیابان ‌فردوسی و احدث تله‌کابین سنندج از جمله طرح‌هایی بوده که همواره مسئولان از سالیان گذشته به‌منظور حل مشکلات ترافیکی و رونق گردشگری وعده آن را به مردم داده اما تاکنون جامه عمل به خود نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سالیان گذشته در پی درخواست‌های مکرر شهروندان برای بررسی و پیگیری این مطالبه مردمی، در گزارش‌های مختلفی به این موضوع پرداخته اما جز، برگزاری جلسات بعد از انتشار گزارش و اظهارت پوچ، تکراری و بی‌اعتبار مسئولان شهری، شاهد وعده‌ای عملی از آنان نبوده‌ایم.

20 فروردین ماه جاری این مطالبه مردمی در قالب گزارشی با عنوان گزارش|«پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ فردوسی و احدث تله‌کابین» سنندج؛ طرحی که هیچ‌گاه اجرایی نشد در خبرگزاری تسنیم منتشر شد؛ استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج نیز بلافاصله در نقش یک مدافع حاضر و پس از شش روز در 26 فرودین ماه بدون فوت وقت اقدام به برگزاری جلسه‌ کردند؛ جلسه‌ای که دولتمردان تدبیر و امید و مسئولان شهری در استان که همواره مدعی «شفاف‌سازی» بوده اما زبان نقد و حرف حق را برنتابیدند و برای این نشست به‌نام هم‌اندیشی هم، جرأت دعوت از خبرنگاران رسانه‌های مستقل و مطالبه‌گر را نداشته بودند و اما...

براساس اذعان خود مسئولان شهری حاضر در جلسه و اخبار منتشره برخی رسانه‌ها که بیشتر شبیه به انعکاس روخوانی نوشتاری بوده و هم‌چون ساندویچی آماده با مخلفاتی از قبیل تعریف و تمجید از عملکرد شهرداری و شورای شهر گرفته تا چشم‌پوشی از ضعف عملکردی به خورد مردم داده شده، «سوءمدیریت و ناتوانی‌ این ناکارآمدان» برای همه مخاطبان مشخص است.

براساس اخبار منتشره؛ بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در آن جلسه خواستار آغاز عملیات اجرای پیاده‌راه فردوسی از هفته آینده شده و گفته، این جز کارهای ارزشمندی است که باید انجام شود که البته تحقق و عملیاتی‌شدن آن نیاز به همراهی و همکاری همه بخش‌ها دارد.

وی بیان کرده که وضعیت امروز شهر سنندج به‌عنوان مرکز استان زیبنده نیست، هرچند کارهای خوبی توسط شهرداری انجام شده اما باید تلاش بیشتری انجام شود.

مرادنیا تاکید کرده که اختصاص مکانی برای دست‌فروشان باید به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد، با شروع عملیات اجرای طرح پیاده راه‌سازی خیابان فردوسی دست‌فروشان این خیابان خود به خود جمع می‌شوند اما نباید اجازه دهیم در سایر خیابان‌ها تجمع کنند.

وی عنوان کرده که اگر مکانی برای دست‌فروشان در نظر گرفته شود در آن صورت به راحتی می‌توانیم تحکمی هم در جمع‌آوری کردن و ساماندهی آنها برخورد کنیم.

استاندار کردستان یادآور شده که به نتیجه رساندن پروژه تله‌کابین، پیاده‌راه فردوسی و غیره کارهای ماندگاری است که باید به‌عنوان یک اولویت مهم در سال‌جاری دنبال شود چراکه اگر مسئولیتی داریم برای خدمت به مردم است.

گزارش|«پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ فردوسی و احدث تله‌کابین» سنندج؛ طرحی که هیچ‌گاه اجرایی نشدکردستان|مزیت‌ها و چالش‌های اجرای طرح پیاده‌راه سازی خیابان فردوسی سنندجپاس‌کاری مسئولان روی «بام آبیدر»/ تغییر 5 شهردار و بلاتکلیفی پروژه‌ نیمه‌تمام 15 ساله تله‌کابین در سنندج

محمدابراهیم زارعی، فرماندار سنندج نیز در اظهاراتی قابل تأمل و البته در قالب تعریف و تمجید مدعی شده که در طول تاریخ شهرداری، به اندازه این دوره اقدامات خوب در شهرداری سنندج انجام نشده و بیشتر از وضعیت اقتصادی موجود و بودجه این نهاد کار شده است.

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج نیز در آن جلسه تنها چیزی که به آن اشاره نکرده و سخنی از آن به زبان نیاورده «بحث پیاده‌راه‌سازی خیابان ‌فردوسی، ساماندهی دستفروشان و احدث تله‌کابین سنندج» بوده و بیشتر به آمار بودجه و پرداخت حقوق و مزایای همکاران خود شامل عیدی، سنوات، پاداش و دیگر معوقات پرداخته و انگار شاهکار کرده اما غافل از اینکه این کارها جزو وظایف اولیه‌اش است.

با این تفاسیر؛ اصراهای استاندار کردستان مبنی بر آغاز عملیات اجرای پیاده‌راه فردوسی و ساماندهی دستفروشان در حالی مطرح شده که جلال شریعتی، رئیس شورای شهر سنندج، ساماندهی دست‌فروشی در سنندج را خارج از توان شورا و شهرداری خوانده است.

به گزارش تسنیم؛ براساس اذعان خود مسئولان حاضر در جلسه، حل این معضلات از توان شهرداری و شورای شهر سنندج خارج است اما باز هم باید منتطر ماند و دید که شهردار ناکارآمد سنندج در هفته آینده می‌تواند دستور استاندار کردستان مبنی بر آغاز عملیات اجرای پیاده‌راه فردوسی را اجرایی کند یا همانند این دو سال عمر خدمتیش، خیر.

انتهای پیام/481/ ز

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیاده راه سازی خیابان ساماندهی دستفروشان استاندار کردستان پیاده راه فردوسی شورای شهر سنندج ساماندهی دست مسئولان شهری عملیات اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسیر ویژه خیابان جمهوری ساماندهی شد
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج