Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی در بازدید اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از بیمارستان سیار شهید هجرتی که در سالن ورزشی شهید حاج قاسم سلیمانی مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس برپا شده اظهار کرد: از همان روز‌های ابتدایی ورود کرونا، به درخواست استانداری قم برای استقرار بیمارستان سیار، اقدامات لازم صورت گرفت و شبانه برای بازدید از مجموعه خانه مهندس جهت برپایی بیمارستان سیار به قم آمدیم که با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در مدت یک روز این بیمارستان سیار برای ارائه خدمات درمانی به مردم منطقه پردیسان آماده سازی و تجهیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در آن زمان فشار‌های روحی و روانی بر روی مردم قم بسیار زیاد و ظرفیت بیمارستان‌های قم نیز تکمیل شده بود و از طرفی برپایی بیمارستانی به نام کرونا موجب نگرانی برخی‌ها شده بود، اما با وجود این مسائل برخی از جوانان قمی و همچنین طلاب پردیسان همان روز‌های اول شروع به کار بیمارستان، برای همکاری با ارتش اعلام آمادگی کردند و با شاخه‌های گل به استقبال کادر درمانی آمدند.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه به طور متوسط روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار در طی این مدت به بیمارستان سیار ارتش در پریسان مراجعه کردند افزود: در مجموع تاکنون بیش از ۴ هزار بیمار به بیمارستان سیار شهید هجرتی پردیسان‌قم مراجعه کردند.

او ادامه داد: این لطف خداوند است که به ما توفیق خدمت رسانی داده و همه افرادی که این مکان را آماده سازی و در اختیار مجموعه ارتش برای ارائه خدمات درمانی کردند نزد خداوند ماجور هستند.

 امین مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این بازدید که به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت در سخنانی با تبریک روز ارتش اظهار کرد: در طی این مدت توفیق شد تا در کنار ارتش فداکار، در ارائه خدمت به مردم سهمی داشته باشیم و روز ارتش بهانه‌ای شد تا با حضور هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از خدمات کادر درمانی بیمارستان سیار شهید هجرتی تقدیر کنیم.

او اظهار کرد: علاوه بر همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با در اختیار قرار دادن مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس برای استقرار بیمارستان سیار ارتش، در ایام نیمه شعبان نیز ۵۰۰ بسته حمایتی برای نیازمندان استان تهیه و در بین آنان توزیع شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: تعدادی از مهندسان رشته‌های مختلف عضو سازمان نیز به عنوان نیرو‌های فنی و پشتیبان بیمارستان‌ها به صورت داوطلبانه مشغول به ارائه خدمات هستند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس نظام مهندسی ارتش جمهوری اسلامی ایران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیمارستان سیار ارائه خدمات خانه مهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند