Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،غلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپل ذهاب، درخصوص روستای هدف گردشگری پیران ومسیر دسترسی آبشار، گفت : درشهرستان سرپل ذهاب زمانی که هنوز آواربرداری شروع نشده بود، بخاطر اینکه هرچه سریعتر مسیر گردشگری ترمیم شود شش چشمه سرویس بهداشتی که دراثر زلزله صددرصد تخریب شده بود با اعتبار داخلی اداره کل آواربرداری واحداث بنا درمدت دو ماه به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : درسال ۹۷ نیز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط فرماندار شهرستات تخصیص داده شد که پس از بازدید کارشناسان گردشگری از مسیر به علت رانش و وجود سنگ‌های معلق دردامنه کوه و پشت مسیر دسترسی اجازه بازسازی مسیر داده نشد.

غلامی افزود: بعد از اینکه اجازه مسیر داده نشد و همچنین برآورد هزینه بسیار بالا جهت مرمت مسیر که حتی اگر مسیر هم اصلاح شود، بعد از طی مسیر به بن بست رسیده و امکان بازدید از آبشار فراهم نمی‌شود.

او افزود: به همین منظور با اتخاذ نظر کارشناسان تصمیم برای تغییر مسیر دسترسی از مسیر دیگری که در پایین دست پارکینگ می‌باشد و در ادامه منتهی به دره اژده‌ها و آبشار می‌شود اتخاذ گردید، که متاسفانه با مخالفت مردم پیران مواجه شد.

غلامی افزود: چندین نرتبه از طریق فرماندار و معاونت سیاسی فرمانداری و نیز معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث با مردم رایزنی‌های انجام گرفت که متاسفانه بامخالفت شدید مردم منطقه مواجه شدیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل ذهاب گفت: درصورت رضایت مردم پیران ماحاضریم سنگ فرش در مسیر بین باغات را انجام داده و به هر کسی جهت پذیرایی از گردشگران واشتغال زایی آلاچیق وغرفه ایجاد کند مجوز‌های لازم را ارائه نمائیم.

او افزود:اگر بازدیدی از محل داشته باشید حتما متوجه می‌شوید کوه وصخره‌های مجاور آبشار و مسیر همچنان در حال ریزش است و یکی دلایل تردید بازسازی همین امربوده که تصمیم ما را برای پیدا کردن مسیر امن دیگری برای گردشگران وا داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگران خارجی آواربرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب و کار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین جهت برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

او افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور

عرب بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیست و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آبشار کیگا کجاست ؟ چگونه به آنجا برویم ؟
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه