Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدبان حقوق بشرقصد رژیم سعودی برای خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس را سرپوش گذاشتن بر چهره منفود خود به دلیل کشتار ملت یمن و بازداشت فعالان عربستانی خواند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دیدبان حقوق بشر می‌گوید عربستان سعودی با سوء استفاده از ورزش به دنبال بهبود چهره منفور و کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دیدبان حقوق بشر، ریاض درصدد است از ورزش به عنوان ابزار روابط عمومی برای منحرف کردن توجهات از کارنامه سیاه حقوق بشری خود استفاده کند.

دیدبان حقوق بشر ادامه داد:« باشگاه فوتبال نیوکاسل به زودی در دست سعودی‌ها خواهد بود و به عنوان بخشی از راهبرد دراز مدت نظام محمد بن سلمان در استفاده از ورزش به عنوان چتر حمایتی برای سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر است».

«مینکی وردن» رئیس ابتکارهای جهانی سازمان دیدبان حقوق بشر در توئیتر گفت: «عربستان سعودی از شیوع کرونا به عنوان سرپوشی برای تصرف باشگاه نیوکاسل استفاده کرده است، اما جنگ وحشیانه سعودی‌ها در یمن، قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار واشنگتن پست و بازداشت فعالان حقوقی برجسته باید نگرانی طرفداران باشگاه انگلیسی نیوکاسل را برانگیزد».

«دان رون» خبرنگار شبکه بی بی سی به نقل از یکی از مقامات سازمان عفو بین الملل آورده است که با توجه به سابقه بد ریاض در زمینه حقوق بشر، این سازمان درباره موضوع فروش باشگاه نیوکاسل به این کشور بسیار نگران است

دیدبان حقوق بشر ماه گذشته نیز نسبت به بازداشت جمعی ۲۹۸ کارمند بخش دولتی سعودی به اتهام فساد را نیز نگران کننده خواند و گفت: مقامات عربستان باید فورا اتهام های آنها را مشخص کرده و درباره حقوق قانونی بازداشتی‌ها ضمانت دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق بشر عربستان باشگاه نیوکاسل محمد بن سلمان دیدبان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • چهره‌های هالیوودی خواستار تغییر جهان با هنر شدند
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • رئیسی: در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟