Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: ورزشکاران ایرانی که برای دوره‌های پیشین بازی های المپیک کسب سهمیه می کردند معمولاً با طرح مشکلات و کمبودهای مالی خود، به نوعی اعتراض‌شان را به نسبت به دریافت نکردن حقوق ویژه مطرح می کردند.

این انتقادات و تاثیر مستقیمی که می توانست در عملکرد ورزشکاران داشته باشد، باعث شد مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک تصمیم به مصوب کردن حقوق ماهیانه ۵ میلیون تومانی برای ورزشکاران اعزامی به المپیک توکیو بگیرند تا اینگونه بخش بزرگی از دغدغه های آنها را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مصوبه ستاد عالی، تیرماه سال ۹۸ تا تیرماه سال ۹۹ بازه زمانیِ یک ساله تعیین شده برای پرداخت حقوق به المپین ها تعیین شد. این در حالی است که تعطیل شدن جهان ورزش به دلیل شیوع ویروس کرونا و تغییر یک ساله ای که در زمان بازی های المپیک ایجاد شد، چالشی جدیدی برای مدیران در رابطه با چگونگی ادامه پرداخت حقوق به المپین ها ایجاد کرده طوریکه آنها در اولین نشست سال خود نتوانستند تدبیر مشخصی برای آن داشته باشند.

طبق دستور العمل مصوب برای پرداخت حقوق به المپین ها، نیمی از حقوق مصوب یک ساله این ورزشکاران به حساب‌شان واریز شده است یعنی رقمی معادل ۳۰ میلیون تومان؛ این ورزشکاران که تعدادشان ۵۲ نفر است در صورت قطعی شدن اعزام به المپیک، بخش باقی مانده حقوق خود را هم دریافت خواهند کرد در غیر این صورت واریزی دیگری به حساب آنها صورت نخواهد گرفت. ورزشکارانی هم که نامشان در فهرست مسافران المپیک قرار داده شود، از دریافت کامل حقوق مصوب بهره مند خواهند شد.

مخالفت وزیر با ادامه پرداخت حقوق به المپیکی ها!
در هر صورت بخش باقی مانده حقوق ورزشکاران المپیکی برای یک سال مصوب طبق دستور العمل مصوب پرداخت می شود، چالش اصلی اما برای یک سال پیش رو است و اینکه پرداخت حقوق به المپیکی ها در این مقطعِ غیرقابل پیش بینی چگونه باشد؟ قطع شود؟ بدون تغییر دنبال شود؟ یا...

تیرماه ۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰ بازه زمانی است که در مصوبه سال گذشته ستاد عالی در مورد پرداخت حقوق به المپین ها جایی نداشت چون آن زمان خبری از کرونا و تعویق اجباری المپیک نبود اما حالا که قرار است المپیک توکیو با یک سال تاخیر مردادماه سال آینده برگزار شود، تکلیف ورزشکارن اعزامی و حقوق ماهیانه آنها چگونه خواهد شد؟

قرار بود طرح این موضوع در نشست ۱۹ فروردین ماه ستاد عالی به نتیجه مشخصی برسد اما اختلاف نظر در مورد آن، تصمیم گیری را به آینده موکول کرد. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که برخی از اعضای حاضر در نشست، مخالفِ اجرای طرح پرداخت حقوق به المپیکی ها برای یک سال آینده بوده اند. از جمله این افراد هم وزیر ورزش بوده است.

البته که شرایط اقتصادی کشور و تاثیری که در بودجه سال جدید ورزش داشته، قطعاً بی تاثیر در نظرِ مخالف مسعود سلطانی فر نیست. مسئولیت تامین بودجه لازم برای حقوقِ المپیکی به صورت مساوی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است در حالیکه طبق لایحه بودجه سال ۹۹ که اول فرودین ماه ابلاغ شد، رقم بودجه این دو نهادِ ورزشی نسبت به لایحه پیشنهادی کاهش داشت. از طرفی مسافران توکیو همچون دیگر ورزشکاران هفته هاست که تمرینی در حد المپیک ندارند واصلا مشخص نیست این شرایط تا چه زمان ادامه خواهد داشت. اما با همه اینها آیا قطعِ حقوق ورزشکارانی که المپیک را پیش رو دارند، معقول و منطقی است؟

لزوم حفظ انگیزه ورزشکاران
به گزارش خبرنگار مهر، کمک مالی به ورزشکاران بورسیه شده، طرحی است که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای برگزاری هر یک از ادوار بازی‌های المپیک و در چارچوب مشخص اجرا می کند. IOC برای المپیک توکیو هم بیش از ۱۶۰۰ ورزشکار از ۱۸۵ کشور را بورسیه خود کرد. قرار بود کمک مالی به این تعداد ورزشکار تا بازی های ۲۰۲۰ ادامه داشته باشد اما بعد از تغییر اعمال شده در زمان المپیک، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که کمک های مالی تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. با این اوصاف چرا دریافتی ورزشکاران المپیکی ایران از نهادهای داخلی نباید ادامه داشته باشد؟

درست است که شرایط اقتصادی و تعطیلی اردوها، عوامل بازدارنده برای ادامه حمایت مالی از المپیکی ها به حساب می آیند اما تکلیف ورزشکاری که باید به ناچار یک سال دیرتر عازم المپیک شوند و به همین نسبت بر دغدغه تمرین و آماده سازی آنها اضافه شود، چه خواهد شد؟

در این شرایط که کرونا تاثیر روانی منفی برای همه و از جمله ورزشکاران ایجاد کرده، پرداخت حقوق و اطمینان خاطر از تامین شدن مالی بهترین اهرم برای حفظ انگیزه ورزشکاری باشد که باید فعلاً با تمرین در خانه خود را برای المپیک آماده نگه دارد.

سناریوهای محتمل در مورد حقوق المپیکی ها
در اولین نشست ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی، علاوه بر نظر مخالف برای ادامه پرداخت حقوق به المپیکی ها در یک سالِ دوم، نظراتی هم مبنی ادامه تخصیص با لحاظ کردن کاهش مبلغ یا حتی افزایش آن مطرح شد. قرار است در نشست های آتی بررسی مجموع این نظرات منجر به جمع بندی در مورد حقوق ورزشکاران المپیکی برای یک سالِ پیش از المپیک شود.

درست است که هنوز یک سال اول برای واریز حقوق به حساب المپیکی ها تمام نشده و مدیران چند ماه فرصت دارند برای یک سالی که به اجبار با آن روبرو شدند، تصمیم گیری کنند اما طبیعی است که همه المپین ها پیگیرِ نتیجه گیری زودتر در این زمینه و اعلام آن هستند. قاعدتاً خبر دلخواه در این زمینه آنها را به سمت تلاش بیشتر و اهداف بزرگتر هدایت می کند.

کد خبر 4903380 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر المپیک 2020 توکیو المپیک 2021 توکیو تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون کشتی وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران احمد سعادتمند کشتی فرنگی کشتی آزاد فدراسیون فوتبال فیفا سردار آزمون پرداخت حقوق به المپیکی ها بازی های المپیک برای یک سال ستاد عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد

توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه های فردی به آنها داده می شود.

توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوت‌نامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. شش تا هشت ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند.

به گزارش ایسنا،  ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی طرف در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی