Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی قزلسفلو» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه‌‌های وزارت علوم، تحقیات و فن‌آوری برای برگزار کلاس‌های مجازی برای دانشجویان، گفت: این وزارتخانه از این جهت چنین تصمیمی گرفته است که اساتید در دوران شیوع کرونا بیکار نشوند و در همین حال کلاس‌های درس هم برگزار شوند.

وی افزود: با این حال برخی از دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات فنی و ناهماهنگی‌هایی که وجود دارد، تاکنون کلاس‌های مجازی را برگزار نکرده‌اند و برخی دانشگاه‌ها مانند پیام نور هم اساتید هیات علمی را جایگزین حق‌التدریسی‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری اساتید حق‌التدریس، تصریح کرد: این امر، معیشت اساتید حق‌التدریس را بیش از همیشه در دست‌انداز می‌اندازد و امنیت شغلی آنها را هم نقض می‌کند؛ هرچند دانشگاه‌ها هیچگاه هیچ تعهدی به اساتید حق‌التدریس نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه اعضای کارگری شورایعالی کار باید تلاش کنند تا صدای اساتید حق‌التدریس در نزد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند و از این وظیفه‌ی خود کوتاهی نکنند، افزود: وضعیت معیشتی اساتید حق‌التدریس بسیار نگران‌کننده است و تاثیر کرونا بر تعطیلی دانشگاه‌ها، آینده این قشر را تیر و تار کرده است.

قزلسفلو با بیان اینکه باید پذیرفت که دانشگاه‌ها در مواجهه با اساتید حق‌التدریس دچار انحرافات شده‌اند، گفت: دانشگاه‌ها باید پل ارتباط علم و بازار کار باشند اما امروز شاهد هستیم که نه تنها در مسیری که برایشان پیش‌بینی شده حرکت نمی‌کنند بلکه خود به تهدیدی برای بازار کار تبدیل شده‌اند؛ یعنی از یکسو امنیت شغلی اساتید حق‌التدریس را نقض می‌کنند و از سوی دیگر رشته‌هایی را برای تدریس عرضه می‌‌کنند که بازار کار ندارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانشگاه کرونا اساتید حق التدریس اساتید حق التدریس دانشگاه ها بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 اعتراضات وسیع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های ایالات متحده در اعتراض به نسل کشی اسرائیل در نوار غزه، با واکنش‌ چالشی سیستم مواجه شده و گروهی از دانشجویان و اساتید دانشگاه توسط پلیس بازداشت شده‌اند. پس از این اتفاق، مجری آمریکایی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده که شعار «از رود تا دریا، فلسطین آزاد باید گردد» می‌دادند، گفت: هیچ کس به اندازه آیت الله (خامنه‌ای) از شعارتان خوشحال نمی‌شود! این گزارش جالب که در آن مطابق با رویه مرسوم رسانه‌های آمریکا در هفت ماه اخیر به نیروهای مقاومت فلسطین تروریست گفته می‌شود را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین