Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادگران رئیس دانشگاه شیراز گفت: درحال حاضر ۴۲ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در دستور کار پژوهشگران و محققان این استان است و به بخش‌های مختلف تاثیرپذیر از کرونا می‌پردازد.

او افزود: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها ساخت واکسن‌های نوترکیبی به روش‌های خاص است که به صورت ویژه در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادگران ادامه داد: پژوهشگران و محققان دانشگاه شیراز با همکاری سایر مراکز علمی و تحقیقاتی استان طرح‌های دیگری شامل ساخت عینک‌های طبی محافظ در برابر ویروس، اپلیکیشن‌های شناسایی بیماران، تولید محلول‌های ضدعفونی کننده بدون نیاز به الکل را هم در دستور کار دارد که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

استاندار فارس هم در این جلسه رفتن به سمت و سوی تحقیق، پژوهش و سرمایه گذاری در زمینه‌ی مقابله با کرونا را یک فرصت برای پژوهشگران و فعالان بخش خصوصی دانست و بر لزوم حمایت از این طرح‌ها تاکید کرد.

رحیمی گفت: این موضوع فرصت‌های علمی جدیدی را پیش روی محققان و پژوهشگران گذاشته و در ارتقا سطح علمی دانشگاه‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

او افزود: تحقیقات در زمینه مقابله با کرونا فرصت‌های بی نظیر دانش پایه‌ای را هم برای بخش خصوصی بوجود می‌آورد که نباید از آن غافل شد.

استاندار فارس در ادامه از حمایت‌های دولت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای مقابله با کرونا خبرداد و افزود: دولت از هیچ حمایتی دراین زمینه دریغ نخواهدکرد.

در این جلسه بر تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فعالان بخش خصوصی باهدف به نتیجه رسیدن هرچه زودتر طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌ی مقابله با کرونا ویروس تاکید شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شیراز استاندار فارس کرونا ویروس طرح های پژوهشی مقابله با کرونا طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند