Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-03@21:17:26 GMT

۶ نکته طلایی برای اینکه مادر بی نظیری باشید

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۸۸۱۵

۶ نکته طلایی برای اینکه مادر بی نظیری باشید

یک روانشناس و مشاور درباره نکات مهم و ضروری برای یک مادر خوب و بی نظیر بودن توضیحاتی داد.

به گزارش شریان نیوز،سیده مریم حسینی روانشناس و مشاور اظهار کرد: کلید و نکته اساسی برای مادر فوق العاده بودن، این است که مادران خود را بیش از حد برای کمال و کامل بودن اذیت نکنند؛ در ادامه با شش توصیه کلیدی برای مادر فوق العاده بودن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   



عشق و بخشش

او تصریح کرد: مادران در طول روز بار‌ها به فرزندانشان بگویند که دوستشان دارند و اگر آن‌ها کار اشتباهی کردند، درخواست بخشش آن‌ها را به آسانی بپذیرند؛ زیرا بخشش به موقع بخشی از کار یک مادر باهوش و بی نظیر است.

اولویت بندی مسائل مهم

او ادامه داد: مادران به یاد داشته باشند با تهیه دفتر یادداشتی می‌توانند برنامه‌های خود را تنظیم کنند و سپس به آن‌ها اولویت دهند و مسائل بسیار مهم را در اول لیست قرار دهند، این کار بسیار به روند اولویت بندی آن‌ها کمک می‌کند.

سازماندهی کار‌های خانه

این روانشناس و مشاور خانواده بیان کرد: مادران به یاد داشته باشند که وظایف خانه باید به عنوان یک مسئولیت مشترک بین همه اعضای خانواده باشد، لذا باید اعضا تقسیم وظایف کنند و هر یک از آن‌ها می‌توانند بر اساس سن، قدرت و توانایی هایشان، مسئولیتی را قبول کنند و انجام دهند.

بیشتر بخوانید:چرا زنان بیشتر از مردان به جدایی فکر می‌کنند؟

وقت گذاشتن

حسینی با بیان اینکه گاهی مادران باید مسئولیت‌ها و کار‌ها را جدا کنند و زمانی را برای با هم بودن در کنار اعضای خانواده اختصاص دهند، گفت: خانواده‌ها سعی کنند حداقل یک وعده غذا در روز را با هم میل کنند؛ زیرا می‌توانند از این فرصت طلایی استفاده کنند و تمام اعضا را دور هم جمع و در مورد اهداف مهم با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

خندیدن و گریه کردن

او تأکید کرد: در زندگی خانوادگی احساسات خوب و بد وجود دارد، یک مادر فوق العاده و بی نظیر از وجود خانواده خود لذت می‌برد و شادی و لذت کنار هم بودن را با بقیه خانواده به اشتراک می‌گذارد.

از خودتان مراقبت کنید

این روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه مادران باید از خود و فرزندانشان مراقبت کنند، گفت: برای اینکه یک مادر فوق العاده باشید، باید از لحاظ جسمی، ذهنی، احساسی شرایط خوبی داشته باشید؛ همچنین باید به رژیم غذایی خود اهمیت دهید و ورزش کردن را نیز فراموش نکنید.

منبع: شریان

کلیدواژه: روانشناس و مشاور مادر فوق العاده یک مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد