Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:24:35 GMT

سرما به باغهای پسته خوشاب خسارت زد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۸۹۰۰

سرما به باغهای پسته خوشاب خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گستره سرمازده باغهای پسته این شهرستان را  سه هزار و ۶۲۰ هکتار اعلام کرد.

ابراهیم رودسرابی افزود: به این ترتیب سرما و یخبندان در نخستین ماه فصل بهار امسال به درختان پسته در ۴۷ درصد از مجموع باغهای بارور این محصول راهبردی شهرستان خوشاب خسارت زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خوشاب با ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ پسته، از نظر سطح زیرکشت این محصول رتبه دوم را در خراسان رضوی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از مجموع باغهای پسته این شهرستان دارای درختان بارور این محصول هستند.
وی همچنین ۹۵ درصد باغهای پسته خوشاب را فاقد پوشش بیمه ذکر و بیان کرد: به این ترتیب هیچ امکانی برای جبران زیان وارده به پسته‌کاران خوشابی و پرداخت غرامت وجود ندارد. 

رودسرابی افزود: تداوم اینگونه بلایای طبیعی به کشاورزان و باغداران گوشزد می‌کند که می‌بایست برای کاهش زیان و جبران خسارت محصولات حتما نسبت به بیمه نمودن مزارع و باغها اقدام نمایند.
وی گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی همچنین باید با پیگیری اطلاعیه‌های سازمان جهاد کشاورزی بر مبنای اخطاریه‌ها و پیش‌بینهای بهنگام سازمان هواشناسی اقدامات لازم را برای آمادگی به موقع در برابر حوادث طبیعی انجام دهند تا خسارت کمتری به دسترنج آنها وارد شود.
شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطبهای مطرح کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.
سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا خوشاب خسارت بیمه باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا خوشاب خسارت بیمه باغستان تغییرات آب و هوا خوشاب خسارت بیمه باغستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان