Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-03@09:25:38 GMT

التهاب چشم هم می‌تواند از نشانه‌های تهاجم کرونا باشد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۸۹۳۱

ترشحات اشکی عامل انتقال کروناست و کرونا چشم‌ها را از طریق ورم ملتحمه، همراه با قرمزی، اشک و سوزش چشم درگیر می‌کند.

به گزارش شریان نیوز، مرتضی انتظاری فلوشیپ بیماری‌های شبکیه بیمارستان امام حسین(ع) درباره چگونگی انتقال کرونا از طریق چشم، گفت: ترشحات اشکی دقیقاً همانند مخاط بینی عامل انتقال کروناست. کرونا چشم‌ها را از طریق ورم ملتحمه، همراه با قرمزی، اشک و سوزش چشم درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظاری ادامه داد: حتی بیمارانی داشتیم که مدت‌ها صرفاً با این عوارض درگیر بودند و بهبودی در وضعیت چشمی ایجاد نشده و این ورم، التهاب و سوزش به صورت بیماری ادامه‌دار این افراد را درگیر کرده است.

او تصریح کرد: باید از تماس نزدیک با مبتلایان پرهیز کرد چراکه این بیماری صرفاً از طریق عطسه و سرفه فرد مبتلا منتقل نمی‌شود بلکه ترشحات اشکی نیز می‌تواند عامل مهمی برای انتقال ویروس کرونا محسوب شود.

فلوشیپ بیماری‌های شبکیه گفت: اگر مجبورید در محل‌های عمومی و یا تجمعات حاضر شوید این موضوع را به خاطر داشته باشید که صحبت کردن، عطسه کردن و به طور کلی ترشحات افراد مبتلا می‌تواند شما را بیمار کند، بنابراین استفاده از شیلد‌های محافظ چشم در محیط‌های شلوغ، آلوده و پرتراکم ضرورت دارد.

انتظاری با بیان این که قطرات آزاده شده توسط ناقلین ممکن است تا فاصله بیش از دومتری هم خطر انتقال داشته باشد، خاطرنشان کرد: سعی کنید فاصله حداقل دومتری خود را با افراد رعایت کنید.

او تأکید کرد: برخی افراد اصرار به انجام اعمال جراحی الکتیو در دوران کرونا دارند. باید متخصصان این موضوع را مورد توجه قرار دهند که قبل از انجام اعمال جراحی آزمایش خون و تست‌های ریه را در دستور کار قرار دهند و در صورت مثبت شدن تست کرونا این موارد را به زمان دیگری موکول کنند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه  امشب  در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت گفت:  روند بارش باران   در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  با بیان اینکه  هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده است گفت :  از امشب  تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

وی با بیان اینکه  مسافران در این ایام از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند افزود: ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه در روزهای پایانی هفته و احتمال مسافرت‌های جاده‌ای قرار داریم، مسافران باید دقت لازم را داشته باشند؛ چرا که در پی این شرایط جوی امکان سیلابی شدن مسیرها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال ایجاد خسارت برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

وی  تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارندگی‌ها رخ خواهد داد و دریا هم در این مناطق مواج خواهد بود.

 ضیائیان با بیان اینکه امشب وزش باد و در برخی ساعات باد شدید را خواهد داشت و آسمان نیز تا قسمتی ابری خواهد بود گفت: علاوه بر این بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی  افزود: هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و شاهد حجم جدیدی از بارش ها خواهیم  بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
  • نجات ۳ مرد گرفتار در کوه سیاه لنده توسط امدادگران هلال احمر
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم‌؟
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد