Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:10:25 GMT

ثبت بیش از ۶۰ درصد موقوفات خراسان شمالی بر اساس نیاز روز 

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۸۹۸۱

ثبت بیش از ۶۰ درصد موقوفات خراسان شمالی بر اساس نیاز روز 

حجت الاسلام علی اکبر صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع سال گذشته ۴۴ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده که این رقم در سال پیش از آن ۵۷ مورد بوده است.
 وی افزود: از مجموع موقوفات ثبت شده در سال گذشته فاروج با ۱۳ وقف بیشترین را داشت و شیروان با ۱۲ مورد، اسفراین با ۷ وقف و بجنورد و مانه و سملقان هر کدام با ۶ وقف در رده های بعدی قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام صفری اظهار داشت: با وجود اینکه از لحاظ تعداد در مجموع موقوفات سال گذشته کاهش داشته ایم ولی کیفیت موقوفات در بحث پاسخ به نیازهای روز جامعه نسبت به سال ۹۷ بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس بیش از ۶۰ درصد موقوفات جدید در سال ۹۸ بر اساس نیات روز از قبیل تامین دارو و درمان نیازمندان، تامین البسه برای دانش آموزان بی بضاعت، کمک به فقرا و ایتام  و افراد بی سرپرست و انجام امور عام‌المنفعه بوده است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: از ابتدای امسال نیز ۲ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که یک مورد آنها شامل یک زمین زراعی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان فاروج به ثبت رسید و یک مورد نیز در دست ثبت است.
خراسان شمالی ۵ هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

برچسب‌ها بجنورد سازمان اوقاف و امور خیریه فاروج خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان اوقاف و امور خیریه فاروج خراسان شمالی بجنورد سازمان اوقاف و امور خیریه فاروج خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی