Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:27:17 GMT

پویش «کرونان»، یاریگر خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۹۰۰۹

پویش «کرونان»، یاریگر خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا

زهرا یوسفی روز یکشنبه درباره راه اندازی پویش «کرونان» توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان به خبرنگار اجتماعی ایرنا تأکید کرد: اولین پویش ما با عنوان «سین امسال سلامتی» بود که با اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور سعی کردیم تحت پوشش این پویش اقلام بهداشتی و ضروری را به دست جامعه هدف برسانیم.

وی تصریح کرد: توزیع ماسک، دستکش، موادضدعفونی کننده و… بخشی از کمک‌های حامیان انجمن برای خانواده‌های کم برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی با بیان راه اندازی پویش دوم این بنیاد با عنوان «کرونان» در خصوص نام گذاری این پویش خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، معضلی که بیشتر از قبل در میان جامعه هدف انجمن که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند و خانواده‌های کم برخوردار احساس می شود، معضل درآوردن نان است.

وی افزود: خیلی از خانواده‌ها شغل روزمزد داشتند و با بحران این بیماری کاری برای انجام دادن ندارند. به همین دلیل انتخاب کلمه «کرونان» برای این پویش نشان می‌دهد که معضل نان نیز در کنار مشکل بیماری برای این خانواده‌ها اضافه شده و نگرانی آن‌ها را دوچندان کرده است.

مدیرعامل بنیاد دست‌های مهربان با بیان اینکه خیلی از خانواده‌ها در این دوران از نظر مالی در شرایط خوبی به سر نمی برند، ادامه داد: باید به این افراد کمک کرد و دست آنها را گرفت تا نگرانیشان نیز در خصوص این بیماری در حد نگرانی خیلی از ما باشد نه فراتر از آن. به همین دلیل معتقدیم با رساندن نان به یک خانواده می‌توان تا حدودی از مشکلات آنها کم کرد تا این مصیبت را حداقل بدون مشکل اقتصادی پشت سر بگذارند.

یوسفی با بیان اینکه آنها قصد دارند در ۱۲ شعبه خود در سراسر ایران این پویش را اجرا کرده و به کمک مردم به آن وسعت بدهند، اضافه کرد: شعبه بنیاد در تهران قرار است ۸ منطقه جنوبی و حاشیه تهران را پوشش بدهد و بسته ارزاق و بهداشتی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را به دست زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های کم برخوردار در خانه‌هایشان برساند.

مدیرعامل بنیاد دست‌های مهربان تصریح کرد: خیلی از خانواده‌های تحت پوشش ما زنان سرپرست خانوار هستند که تا پیش از این با کارگری نیاز خود را تأمین می کردند. مثل نظافت خانه‌های مردم که با شیوع کرونا از کار بی کار شده و شرایط اقتصادی خوبی ندارند.

وی افزود: بنیاد ۱۵ هزار خانواده تحت پوشش دارد که تصمیم داریم در این پویش به پنج هزار خانواده نیازمند اقلام ضروری را برسانیم که اگر مردم از این پویش حمایت کنند می‌توانیم به کارمان وسعت بدهیم و افراد بیشتری را از نیاز نان و اقلام ضروری مصرفی شان تأمین کنیم.

یوسفی افزود: بعضی از حامیان نذر قربانی کردن گوسفند دارند که گوشت آن را وقف بنیاد می‌کنند تا به دست نیازمند واقعی برسد یا عده‌ای با پرداخل حداقل ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان سعی در کمک داشته‌اند که همه آنها  صرف خرید اقلام ضروری خانواده‌های کم برخوردار می شود.

وی ادامه داد: کار خود را شروع کرده ایم و قصد ما این است بسته های ارزاق را به دست پنج هزار خانواده برسانیم که از قبل شناسایی شده‌اند و برای اینکار مبلغی حدود دو میلیارد تومان برآورد شده است. کار در بنیاد شروع شده و اکنون در حال تهیه اقلام و بسته بندی آن در شعبات خود هستیم. بدون شک با مشارکت بیشتر مردم وسعت کار نیز افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان درباره حضور مردمی و مشارکت انجمن‌ها در این روزهای سخت خاطرنشان کرد: مردم با اعتقاد به زنجیره کار خیر و تأثیر آن در زندگی شخصی شان مشارکت خوبی داشته و محبت خود را از هموطنان خود دریغ نمی کنند. در این روزها تصاویر و فیلم‌های زیادی از فعالیت‌های خیرخواهانه نهادهای مردمی و خیرین دیده ایم و همه این‌ها از روحیه انسان دوستی مردم این مرز و بوم سرچشمه می‌گیرد که در روزهای سخت یکدیگر را تنها نمی گذارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا حقوق زنان کودکان کار آسیب ها پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا حقوق زنان کودکان کار آسیب ها کرونا ویروس کرونا حقوق زنان کودکان کار آسیب ها خانواده های کم برخوردار دست های مهربان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم

کمیل پرناک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اقلام معیشتی برای ۱۳۴ خانوار حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت ارسال شده است.

وی افزود: این اقلام شامل ۵۸۰ تخته پتو، ۱۴۰ تخته موکت، ۱۶۰ کیلو نایلون، ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰۰ قوطی کنسرو ماهی و ۱۲۰ شعله چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

وی بیان کرد: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تأیید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حاضر شده و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت‌های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

کد خبر 6096876

دیگر خبرها

  • پویش هوای دختری در فارس برگزار می‌شود
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان