Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:47:22 GMT

جزئیات بازگشایی آموزشگاه‌های هنری

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۹۱۳۸

جزئیات بازگشایی آموزشگاه‌های هنری

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: آموزشگاه‌های هنری که با یک هنرجو و یک استاد کلاس برگزار می‌کنند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت‌های خود را آغاز کنند

محمدعلی جعفری درباره بازگشایی آموزشگاه‌های هنری به خبرنگار ایمنا گفت: بخشنامه‌ای مبنی بر ادامه فعالیت آموزش های هنری که به صورت تک نفره به هنرجویان آموزش می‌دهند ارسال شده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این این بخشنامه آموزشگاه‌هایی که پروتکل‌های ارسالی از وزارت بهداشت را رعایت کنند، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کند. این بخشنامه اختیار برگزاری کلاس‌ها و بازگشایی را به هنرجویان و آموزشگاه‌ها داده و اجباری برای ادامه فعالیت در کار نیست.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در پروتکل بهداشتی به ضدعفونی کردن متداول آموزشگاه و اطمینان از سلامت هنرجو پیش از حضور در کلاس تاکید شده است. مدیران آموزشگاه نیز باید به شکلی برنامه ریزی کنند که حداقل افراد در آموزشگاه حضور یابند و از تجمع خودداری کنند. آموزش‌ها هم باید به صورت تک نفره بین یک استاد و یک شاگرد در یک کلاس باشد. اجازه فعال شدن آموزش مجازی برای آموزشگاه‌های هنری با استفاده از نرم‌افزارهای داخلی صادر شده است.

وی درباره دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: در این باره چیزی به دست ما نرسیده و بخشنامه مذکور تنها به آموزشگاه‌های تجسمی، موسیقی و مد و لباس محدود می‌شود. حتی در مورد رشته‌های سینمایی هم چیزی ارسال نشده است. در طی تماس‌هایی که با سازمان سینمایی برقرار شد، اعلام کردند که هنوز برای بازگشایی آموزشگاه‌های این حوزه به نتیجه نرسیدند.

جعفری با اشاره به صدور مجوز جهت برگزاری کنسرت‌های آنلاین، توضیح داد: برای بخش موسیقی اجرای بدون تماشاگر و آنلاین مشکلی ندارد و مجوز نیز صادر می‌شود، اما تاکنون تنها یک‌ درخواست به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اصفهان ارسال شده است. حتی از گروه‌ها دعوت‌ شده تا با همکاری شبکه‌های تعاملی به صورت زنده اجرا داشته باشند. برای گروه‌های تئاتری بخشنامه یا دستورالعملی نرسیده، اما اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اصفهان آمادگی صدور مجوز برای برگزاری آنلاین تئاتر را دارد. 

معاون فرهنگی و هنری استان اصفهان در پایان به لزوم حمایت از هنرمندان تاکید کرد و گفت: اگرچه شرایط برای گروه‌های مختلف هنری دشوار است، اما هنوز آثار این مشکلات خود را نشان نداده. باید آمادگی حمایت هنرمندان و گروه‌های هنری در آینده نزدیک وجود داشته باشد. برخی از فعالان عرصه هنر آسیب‌های جدی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های گسترده دیدند. نیاز است که علاوه بر کمک‌های دولتی که مداوم پیگیری می‌شوند، خیرین هم با خرید و آثار و مطالبه اجراهای هنری از هنرمندان حمایت کنند. 

کد خبر 419464

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزشگاه های خصوصی فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ویروس کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد آموزشگاه های هنری آموزشگاه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر

باوقار مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ساختمان فرسوده آموزشگاه سعدی بندر خمیر بعد از امتحانات خرداد ماه تخریب و ساختمان جدید این مجموعه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس و اتاق بازرگانی ساخته می‌شود.

وی افزود: این آموزشگاه با ۲۲۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بصورت ۶ کلاسه ساخته می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: با ساخت ساختمان جدید این آموزشگاه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای اصناف برای تدوین بخشنامه تبصره ماده ۱۰۰
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد