Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@16:56:10 GMT

سهم گروه‌های سیاسی از کابینه «مصطفی الکاظمی»

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۹۱۵۷

سهم گروه‌های سیاسی از کابینه «مصطفی الکاظمی»

رسانه‌های خبری اعلام کردند که کابینه دولت جدید عراق به نخست وزیری مصطفی الکاظمی با ۲۲ وزیر تشکیل می‌شود.

به گزارش مشرق، یک منبع مطلع درباره تشکیل کابینه جدید عراق به المیادین گفت که دولت جدید از 22 وزیر تشکیل می‌شود.

به گفته این منبع، سهم شیعیان 11 وزیر، سُنی‌ها 6 وزیر، 3 وزیر به کُردها و یک یا دو وزیر هم  به اقلیت‌های مسیحی و ترکمن اختصاص خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تحلیل عینی قدرت «عراق نوین» الکاظمی: مشورت‌ها برای تشکیل دولت ادامه دارد توافق گروه‌های سیاسی عراق بر تشکیل دولت جدید

در همین ارتباط یک عضو پارلمان عراق تاریخ رای‌گیری به کابینه مصطفی الکاظمی را اعلام کرد. «فاضل الفتلاوی» یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در این باره گفت: مشورت های الکاظمی با جریانهای سیاسی به پایان رسیده و او کابینه وزراتی خود را تکمیل کرده و از رئیس پارلمان خواهد خواست تا روز چهارشنبه جلسه‌ای را برای رای اعتماد به کابینه وی برگزار کند.

«مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل دولت عراق روز شنبه گفت که مشورت‌هایش با گروه‌های سیاسی در فضایی دوستانه ادامه دارد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم که در چارچوب گفت‌وگوی سازنده موانع را پشت سر بگذاریم.

مأمور تشکیل دولت عراق گفت که ما تیم دولتی پاک و متخصصی می‌خواهیم که بتوانند با بحران‌ها مقابله کرده و کشور را به سوی موفقیت سوق بدهند و خواسته‌های مردم را برآورده کنند.

از سوی دیگر «ایسر الجادری» یک عضو جریان حکمت در پارلمان عراق فاش کرد که رهبران سیاسی شیعه به مصطفی الکاظمی برای انتخاب وزرای خود اختیار کامل داده‌اند.

وی شرایط مامور شدن الکاظمی به نخست وزیری را متفاوت با شرایط گذشته دانست و گفت : تشکل‌های سیاسی هنوز بر سر انتخاب افراد کابینه کاظمی به توافق نرسیده‌اند.

الجادری با تاکید بر اینکه «رهبران شیعه هیچ چیزی را بر الکاظمی تحمیل نکردند» تاکید کرد که الکاظمی از همه می‌خواهد که در دولت او مشارکت داشته و مسئولیت پذیر باشند.

وی با بیان اینکه واقعیت‌های سیاسی موجود در عراق باعث انتخاب کاظمی برای تصدی پست نخست وزیری شده است تصریح کرد: گفت‌وگوهای عمیقی بین نیروهای سیاسی در خصوص برنامه دولت الکاظمی وجود دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید اخبار بورس ائتلاف فتح پارلمان عراق مصطفی الکاظمی دولت عراق مصطفی الکاظمی تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم