Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از جوانان انقلابی و جهادگر شهرستان کردکوی با مدد از شهید مدافع حرم «اسماعیل زاهدپور» برای جنگ تن به تن با کرونا به خط زدند و با اقدامات جهادی خود برای شکست کرونا هم پیمان شدند.

خبرگزاری شبستان، گرگان- فاطمه رائیجی؛ نوع دوستی داستان واقعی کوچه و پس کوچه های این روزهای مردم ایران است، در این شرایط کرونایی که برخی از خانواده ها در مضیقه مالی قرار گرفتند مردم دغدغه مند به داد هموطن خود می شتابند تا کمر محرومان زیر بار کرونا نشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزها در فضای کرونایی همه به یکدیگر توصیه می کنند برای حفظ سلامتی خود و دیگران از دست دادن و حتی در آغوش کشیدن پدر و مادر خود بپرهیزید اما برخی آدم ها ترجیح دادند خلأ دوری از خانواده را با دستگیری از محرومان و آسیب دیدگان کرونا پُر کنند.

 

رفتن به خط مقدم میدان جنگ کار سختی است، حداقل برای هر کسی راحت نیست، آنهایی که این روزها خطر ابتلا به کرونا را به جان خریدند و مرهم درد و رنج مردم به ویژه آسیب دیدگان کرونا شدند باید ویژگی های خاصی داشته باشند؛ همان شاخصه هایی که در یک جوان «مؤمن انقلابی» جمع می شود.

 

جوانان مؤمن، پُرانگیزه و انقلابی که امروز برای جنگ با کرونا به خط زدند همان کسانی هستند که امامِ امت آنها را اینگونه توصیف کردند: «در مشکلات، کشور را حفظ می کنند، دفاع می کنند، سینه سپر می کنند؛ قدر اینها را بدانیم».

 

 

این جوانان آتش به اختیار همان کسانی هستند که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب حساب ویژه ای روی آنها باز کرد و امروز در کوران حوادث و بحران ها اعم از سیل، زلزله و کرونا چه خوب راه سنگلاخ حوادث را برای ملت ایران هموار می کنند.

 

در سرزمین پهناور ایران اسلامی عماران ولایت بی شمارند و مشق تمام این فداکاری ها سخت است و دشوار، اینجا در شهرستان کردکوی عده ای جوان در لبیک به ندای امامِ امت به یاد شهید مدافع حرم «اسماعیل زاهدپور» برای مقابله با کرونا آتش به اختیار شدند.

 

تلاش بی وقفه گروه جهادی شهید «اسماعیل زاهدپور» در جنگ تن به تن با کرونا ما را بر آن داشت تا از نزدیک در جریان اقدامات این گروه جهادی در خط مبارزه با کرونا قرار بگیریم.

 

اعضای گروه جهادی شهید زاهدپور همه تلاش خود را به کار می گیرند تا بی منت به مردم خدمت کنند و تا حد امکان گمنام بمانند، شاید برای همین است که مصاحبه گرفتن از اعضای این گروه کار راحتی نیست، حجت الاسلام «محمد خلیلی» یکی از اعضای این گروه جهادی است که به نمایندگی از دیگر اعضای گروه به تشریح اقدامات انجام شده پرداخته است.

 

این طلبه جهادی در همان ابتدای گفتگو بر این مهم تأکید می کند که در گروه جهادی شهید زاهدپور مدیریت و مسئولیت معنا ندارد و تمامی اقدامات و خدمات انجام شده ماحصل تلاش و همت جمعی از جوانان است که خالصانه پای کار آمده اند.

 

 

مسئول گروه جهادی شهید اسماعیل زاهدپور کردکوی در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از همان ابتدا که کرونا در کشورمان از جمله استان گلستان شیوع پیدا کرد در این فکر بودیم که کار مفیدی را برای خدمت به مردم انجام دهیم.

 

حجت الاسلام «محمد خلیلی» ادامه می دهد؛ گروه های مختلف جهادی اقداماتی را انجام می دهند و زحماتی را متقبل می شوند، ما ابتدا در ضدعفونی و گندزدایی بیمارستان امیرالمؤمنین(علیه السلام) کردکوی شرکت می کردیم اما درصدد بودیم اقداماتی را انجام دهیم که خلأ آن در شهرمان حس می شود.

 

وی ابراز می کند؛ در فضای مجازی دیدم که در برخی شهرهای کشور به کادر درمان و مبتلایان به کرونا آبمیوه طبیعی می دهند، همین تلنگری شد تا ما نیز با این اقدام به کادر درمانی و بیماران کرونایی خدمت کنیم.

 

این طلبه جهادگر تصریح می کند؛ ابتدای کار در مورد میوه های مفید برای مبتلایان به کرونا تحقیق و جست و جو کردیم سپس میوه هایی که برای بهبود بیماران کرونایی و کادر درمان مفید بود را به همت جوانان بسیج تهیه و تأمین کردیم.

 

حجت الاسلام خلیلی ادامه می دهد؛ صبح ها آب هویج و بعداز ظهرها آب سیب را آماده می کردیم و برای بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمانی می فرستادیم تا به این شکل گوشه ای از آلام و دردهای کادر درمان و بیماران را بکاهیم.

 

وی می گوید؛ اقدامات ما از 12 فروردین ماه سال جاری و همزمان با شیوع کرونا آغاز شده است و تا اطلاع ثانوی و تا جایی که هزینه های مالی اجازه دهد ادامه می یابد.

 

 

مردم نوع دوست شهرستان کردکوی نیز از قافله مقابله با کرونا بازنماندند و به گفته؛ حجت الاسلام خلیلی کمک های مردمی نیز از طریق خیرین می رسد تا رهایی از ویروس منحوس کرونا سرعت بگیرد.

 

گروه جهادی شهید اسماعیل زاهدپور برای کمک به محرومان و آسیب دیدگان کرونا در کردکوی از کمک های خیرین و مردم نوع دوست استقبال می کند و کسانی که مایل به مشارکت در این امر خداپسندانه باشند، می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۲۲۵۴۷۵۹۶۲ به نام «محمد خلیلی» واریز کنند.

 

مسئول گروه جهادی شهید اسماعیل زاهدپور کردکوی به کمک مؤمنانه و رزمایش مواسات و همدلی نیز اشاره می کند و می افزاید؛ با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در رزمایش کمک مؤمنانه نیز وارد عمل شدیم، اعتقاد ما این است اگر پنج کار ضعیف انجام شود فایده ای ندارد اما اگر کار کمتر ولی قوی تری انجام شود اثرگذارتر است لذا با گروه های خیریه ای که در امر کمک مؤمنانه و تأمین سبد غذایی برای نیازمندان وارد شدند مشارکت کردیم.

 

وی ادامه می دهد؛ این روزها علاوه بر تهیه آبمیوه تازه و طبیعی برای بیماران کرونایی و کادر درمان در پخت مربا هم مشارکت می کنیم و در سبدهای غذایی رزمایش «کمک مؤمنانه» که توسط یکی از گروه های خیریه تأمین و توزیع می شود قرار می دهیم.

 

حجت الاسلام خلیلی اضافه می کند؛ اعضای گروه جهادی ما روزانه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای تهیه آبمیوه و پخت مربا در آشپزخانه مسجد جامع کردکوی حضور پیدا می کنند.

 

این طلبه جهادی تهیه مواد ضدعفونی کننده را از دیگر اقدامات گروه جهادی شهید زاهدپور برشمرد و گفت: محلول ضدعفونی کننده توسط اعضای گروه تهیه می شود و برای توزیع در اختیار یکی از گروه های خیریه قرار می گیرد.

 

 

وی اعتقاد دارد در همه بحران ها و اتفاقاتی که به ویژه در دو سال اخیر رخ داد مردم و نهادهای انقلابی پای کار آمدند و می گوید؛ مردم همیشه جلوتر از مسئولان برای حل مشکلات وارد میدان می شوند.

 

حجت الاسلام خلیلی ادامه می دهد؛ البته پیشتازی مردم در بحران ها و مشکلات به معنای آن نیست که مسئولان کاری نمی کنند اما آن چیزی که در سیل، زلزله، کرونا و غیره عبور از مشکلات را آسان کرد ورود خودجوش مردم و دست نیروهای انقلابی و بسیجی بوده است.

 

جانفشانی و به دل خطر زدن در این اوضاع همه گیری کرونا قطعاً دل شیر می خواهد.

 

«محمدمهدی مظفری» یکی دیگر از جوانان جهادی است که این روزها با وجود همه خطرات کرونا برای سلامت مردم پای کار آمده است.

 

این جوان ۳۰ ساله اهل کردکوی که خود را یک بسیجی می داند در حالی به جمع جهادگران سلامت پیوست که خود از آسیب کرونا در امان نمانده و کسب و کارش به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی ناشی از آن دچار خسارت شده اما اعتقاد دارد بین مسائل شخصی و جامعه تفکیک قائل می شود، از دیدگاه این جوان بسیجی مسائل جامعه مهم تر از مسائل شخصی است لذا ترجیح داده در این ایام بی تفاوت نباشد و برای خدمت به مردم وارد میدان شود.

 

وی در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید؛ با شیوع بیماری کووید19 به همراه جمعی از بسیجیان در امر ضدعفونی معابر و خیابان ها وارد شدیم اما با افزایش آمار مبتلایان به کرونا وجود نیروهای جهادی در بیمارستان امیرالمؤمنین(علیه السلام) کردکوی حس می شد لذا با هماهنگی سپاه و بسیج چند روزی در بیمارستان کردکوی به بیماران کرونایی خدمت ارائه می کردیم.

 

این جهادگر سلامت بیان می کند؛ در مدت فعالیت در بیمارستان امیرالمؤمنین(علیه السلام) کردکوی رسیدگی به بیماران کرونایی، ضدعفونی و هر کاری که در توان ما بود را انجام می دادیم.

 

 

جهادگر سلامت خطاب به مردم؛ در منزل بمانید ما در صحنه نبرد از شما دفاع می کنیم

مظفری می گوید؛ بعد از آنکه از نزدیک و به صورت میدانی با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بودیم و از مشکلات آنها آگاه شدیم تصمیم به پایه ریزی گروه جهادی برای مقابله با کرونا گرفتیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چطور با وجود سرایت بالا و همه گیری کرونا حاضر به خدمت رسانی و حضور در میدان مقابله با کرونا شدید، پاسخ می دهد؛ شرایط ما عادی نیست، ما در شرایط فوق العاده و جنگی قرار داریم به هر حال در این شرایط عده ای باید سنگرها را پُر کنند.

 

عضو گروه جهادی شهید اسماعیل زاهدپور ادامه می دهد؛ در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان به مردم می گفتند شما به پناهگاه بروید ما در صحنه نبرد از شما دفاع می کنیم، شاید امروز سن ما به زمان جنگ قد ندهد اما در جنگ با کرونا به مردم می گوییم «شما در منزل که امن ترین پناهگاه است، بمانید ما با جان و دل از شما در برابر کرونا دفاع می کنیم.»

 

این جهادگر سلامت از مردم می خواهد همچنان توصیه های بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت کنند و می افزاید؛ اوایل با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مردم خیلی خوب رعایت می کردند اما با کاهش محدودیت ها، تردد در اماکن شلوغ و معابر عمومی افزایش یافت و این مسئله همه را نگران می کند که آمار مبتلایان به کرونا مجدد افزایش پیدا نکند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، این روزها که نامهربانی های کرونا بر بسیاری از فعالیت ها و شادی های مردم چیره شده افرادی هستند که با ایثار و جهاد حریم تنهایی و بی کسی مستمندان و آسیب دیدگان از کرونا را می شکنند و گذر از روزهای سخت کرونایی را برای این خانواده ها آسان تر می کنند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد خلیلی شهید اسماعیل زاهدپور تهیه آبمیوه رزمایش همدلی جهادگران سلامت بیماران کرونایی گروه جهادی مبتلایان به کرونا حجت الاسلام خلیلی بیماران کرونایی مقابله با کرونا ادامه می دهد کمک مؤمنانه آسیب دیدگان اعضای گروه کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل سخت است ولی حفظ و نگهداری آن از انجام عمل سخت‌تر است. در تاریخ نمونه‌ها فراوان است به طور مثال شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد اما در یک لحظه آن را بر باد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است زیرا گلوگاه انقلاب اسلامی آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم به قله‌های تربیت فرزندان انقلاب راه پیدا کنیم باید معلمی در تراز انقلاب اسلامی که نمونه آن شهید مطهری است، داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز در عرصه معرفتی پیش رفته‌ایم حاصل زحمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به ویژه قم است که محصول آن امام عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری و پس از آنها علمای بزرگ هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی بعد از ۴۵ سال به سمت‌وسویی برویم که نیروهای پا به کار انقلاب را تحویل جامعه بدهیم که یکی از حلقه‌های مفقوده است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد فرزند ما را تربیت کند باید اول خودش تربیت شده باشد؛ لذا وزیر آموزش و پرورش و مجموعه فعال در این زمینه باید زحمت‌هایی را برای خود متحمل کنند که دستاورد آن را در انقلاب اسلامی ببینیم. در استان خوزستان نیز همین گونه است همه اشخاص باید کمک کنند تا سربازان در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه بدهیم.

وی بیان کرد: مجموعه افرادی که در کشور فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند به تعبیر حضرت آقا در کل کشور ممکن است در خیلی از مسائل اقتصادی خودشان را نشان ندهند ولیکن من نسبت به عملکرد این دولت خیلی خوشایند هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۱۰ هزار کارخانه‌های خرد و کلان که در این کشور تعطیل شده بودند به فعالیت برگشتند اما با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم که باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم برای رسیدن به نقطه مطلوب به کارها شتابی بدهیم. همچنین با توجه به فرمایش آقا که امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کرده است اکنون دیگر کارها به تولید بسنده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اگر در این مشارکت تسهیلگری از ناحیه دولتمردان اتفاق بیفتد و مردم را به معنای واقعی سهیم کنیم، امسال می‌توانیم ثمره شعار سال را بچشیم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۳۰ شهرستان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی صورت گرفته اما اگر در هر شهرستان و شهرهای آن در یک تا ۲ نقطه که مورد نظر مردم است، کار محقق شود تا مردم ببیند می‌توانید به عنوان الگو معرفی کنید، لذا شهرداری‌ها و شورای شهر تلاش کنند تا این اتفاق صورت گیرد.

کد خبر 6091536

دیگر خبرها

  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد