Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین حسن رمضانی استاد حوزه علمیه قم  در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیرامون وحدت در اندیشه مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری به عنوان یک شخصیت مصلح، جامعه نگر و بصیر نمی توانند، نسبت به وحدت امت اسلام بی تفاوت باشند؛ بلکه همانند سایر مصلحان و انسان های فهیم و اصیل و معتقد به دیانت مبین اسلام،  نسبت به وحدت امت اسلامی حساسیت فوق العاده ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: بر اساس تعالیم قرآن، تفرقه و دسته دسته شدن موجب از بین رفتن شوکت و شکوه و عظمت امت اسلامی است و بر عکس، اتحاد و یگانگی مایه شکوه و عظمت این امت است.

حجت الاسلام رمضانی خراسانی تأکید کرد:اگر همه امت اسلامی به حبل الله ولایت که انسان کامل و از نظر علمی، عملی، عدالت، تقوا و پاکی طهارت، در راس است، دست بیعت بدهند و همه تحت یک امر ولایت و یک حقیقت باشیم، تفرق معنایی ندارد.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم در فضای تقریب موفق باشیم؛ همه باید به دنبال ارزشهای اصیل اسلامی و آنچه وحدت و یگانگی امت را تحقق می بخشد، باشیم و به شعارهای صوری اکتفا نکنیم؛ باید دست به دست هم داده، اختلافات را کنار گذاشته و دشمن مشترک را مغلوب کنیم.

حجت الاسلام رمضانی خراسانی گفت: وحدتی که الان در برخی از مذاهب اسلامی مطرح است، وحدت صوری است، هرچند که در برخی فضاها به آن جامه عمل پوشانده اند؛ حال آنکه امت اسلام باید با محور قرار دادن انسان برتر  و کامل تر، زیر چتر ولایت او جمع بشوند و بر اساس این آموزه قرآنی که « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا». همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راه های متفرّق نروند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل با(ع) با تبریک روز معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری ،تعلیم و تربیت را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود:شهید مطهری چهره درخشان تاریخ فرهنگ و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام درویش همچنین باتبریک هفته عقیدتی سیاسی سپاه ،سپاهیان را متولیان عزت و عظمت پیشرفت در کشور عنوان کرد و افزود :امروز ما سپاهیان افسران خط مقدم جهاد تبیین هستیم و باید با تلاش مضاعف در کنار کار وابسته به خود ،طرح نور نیروی انتظامی را حمایت کنیم.

مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهمترین رسالت سپاه را تلاش برای ارتباط بیشتر با نسل جوان در قالب راهیان پیشرفت ،روشنگری جهاد تبیین در پایگاه مقاومت عنوان کرد وافزود:دستاورد بزرگ عملیات وعده صادق به رخ کشیدن اقتدار و عظمت نظام انقلاب اسلامی بود و نشان داد که ایران در دفاع از امنیت ملی و مردم با هیچ کس شوخی ندارد . 

 در ادامه از فرماندهان مسوولان و مربیان برتر سپاه استان تجلیل شد

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز