Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: با توجه به تعطیلی‌های جاری مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، حوزه تربیت بدنی استان در کنار سایر حوزه‌ها تلاش کرده تا دانش آموزان با شور و نشاط استمرار فعالیت‌های آموزشی و درسی خود را از طریق فضای مجازی دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در کنار برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که از طریق وزارت برای تداوم تحرک بدنی دانش آموزان در خانه با تهیه برنامه‌های تلویزیونی تدارک دیده شده است، در سطح استان کردستان نیز با انتشار فراخوانی تلاش کردیم از ظرفیت معلمان تربیت بدنی برای حفظ آمادگی جسمانی و نیز نشاط و شادی دانش آموزان استفاده کنیم که در این راستا با همت و تلاش دبیران تربیت بدنی تاکنون قریب به ۲۰۰ کلیپ ورزشی شامل بازی‌ها و حرکات ورزشی که قابلیت اجرایی در منازل داشته باشد، طراحی، تهیه و در معرض استفاده دانش آموزان قرار گرفته است.

خوش گوار با تشکر از معلمان ورزشی که در تهیه کلیپ‌ها معاونت تربیت بدنی و سلامت استان را همراهی کرده اند؛ گفت: با توجه به راه اندازی شبکه شاد که ظرفیتی مطلوب و امن برای همه معلمان و دانش آموزان است، لازم است معلمان تربیت بدنی ضمن نصب این نرم افزار و عضویت در آن، از طریق ورود به کانال تربیت بدنی و سلامت در کنار سایر معلمان نسبت به تداوم آموزش سرفصل‌های درس تربیت بدنی با توجه به شرایط و امکانات موجود اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش دانش آموزان تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟

خلاصه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهش ۱۴۰۳ برگزار شد، به این شرح است:

- پیشرفت،‌ امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزش‌وپرورش است.

- ترمیم سند تحول با استفاده از نخبگان داخل و خارج آموزش‌وپرورش، باید مستمر ادامه یابد.

- توانمندسازی معیشتی و مادی معلمان همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز هرچه ممکن است باید در این زمینه تلاش شود.

- معلم از نیروی معنوی و عشقی که در وجود هر انسانی به تعلیم و تربیت وجود دارد، استفاده کند و با بهره‌مندی از ملزومات، نیازها و تجربیات، شغل پرمرتبت معلم را قوام و استواری و استحکام دهد.

- نیت، روحیه، انگیزه و درک حقیقی از «معلمی»  لازمه پرورش نسل‌ نو است.

 - تقویت مراکز تربیت معلم لازمه دستیابی جامعه معلمین به سطح تراز است.

- دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز تربیت معلم باید کاملاً تقویت شوند.

- صرف توجه معلم به مسائل پرورشی کافی نیست و باید مجموعه‌ای، متولی این مسئله بسیار مهم باشد.

- جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب‌های اجتماعی جزو توقعات از جوانان است.

- در خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است.

- تبیین صحیح مسائل بنیادی کشور و نظام برای نوجوانان و جوانان، وظیفه دیگر معاونت پرورشی است.

- دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باید از منطق و عقلانیت سیاست‌ها و رفتار نظام باخبر باشند و بدانند پشت شعارهای  «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیلِ» ملت چه منطقی نهفته است و چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست.

- ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش مهم است.

- در مدیریت‌های سطح بالا تا متوسط تأکید بر ثبات دارم تا بتوان برنامه‌ها و کارهای مهم را دنبال کرد.

- الگوسازی و معرفی نمونه‌های برتر معلمان ضروری و شوق‌آفرین است.

- معلم باید در کنار علم‌آموزی، انگیزه، همت، اعتماد به نفس و شوق به درس و کار هم به دانش‌آموز بدهد تا ظرفیت‌های درونی او شکوفا شود.

- «دادن نگاه ملی به دانش‌آموز» انتظار دیگر است، یعنی دانش‌آموز بداند که تحصیل و کلاس درس قطعه‌ای از حرکت عمومیِ پیشرفت و جزیی از ماشین عظیم پیش‌برنده کشور و نظام است.

- «امیدآفرینی» ، «تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی» و همچنین «مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان»، توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به معلمان بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • تلاش‌های زوج فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان هندورابی