Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری روز یکشنبه ۳۱ فروردین اظهار داشت: در مجموع سال گذشته ۴۴ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده که این رقم در سال پیش از آن ۵۷ مورد بوده است.

 وی افزود: از مجموع موقوفات ثبت شده در سال گذشته فاروج با ۱۳ وقف بیشترین را داشت و شیروان با ۱۲ مورد، اسفراین با ۷ وقف و بجنورد و مانه و سملقان هر کدام با ۶ وقف در رده‌های بعدی قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام صفری اظهار داشت: با وجود این‌که از لحاظ تعداد در مجموع موقوفات سال گذشته کاهش داشته ایم ولی کیفیت موقوفات در بحث پاسخ به نیازهای روز جامعه نسبت به سال ۹۷ بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس بیش از ۶۰ درصد موقوفات جدید در سال ۹۸ بر اساس نیات روز از قبیل تامین دارو و درمان نیازمندان، تامین البسه برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به فقرا و ایتام و افراد بی‌سرپرست و انجام امور عام‌المنفعه بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: از ابتدای امسال نیز ۲ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که یک مورد آنها شامل یک زمین زراعی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان فاروج به ثبت رسید و یک مورد نیز در دست ثبت است.

خراسان شمالی ۵ هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

کد خبر 502556 برچسب‌ها وقف و موقوفات استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وقف و موقوفات استان خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی