Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، فرنوش نوبخت با اعلام این خبر گفت: برای افزایش رفاه حال شهروندان و کاهش تعداد مسافران در هنگام استفاده از مترو تهران از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۹ سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ مترو تهران از ۳.۵ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش یافت.

مجله مترو تهران

وی افزود: با کاهش نیم دقیقه‌ای در سرفاصله حرکت قطارهای خط ۲ توانستیم رکورد جدیدی را در کاهش سرفاصله حرکت قطارها ثبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت در ادامه با بیان اینکه‌ مترو تهران به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش مسافر همراه شد، تصریح کرد: در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برای هر چه بهتر اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ‌با تمام ظرفیت در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستیم و کاهش سرفاصله حرکت قطارها را با توجه به حجم بالای مسافر از خط ۲ آغاز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه این خط به دلیل اتصال با خط ۵ مترو تهران تهران (صادقیه) -کرج- گلشهر از همه خطوط شلوغ‌تر است، افزود: قطارهای دو طبقه خط ۵ از قطارهای درون شهری ظرفیت بیشتری دارند و همین باعث می‌شود حجم زیادی از مسافران از خط ۵ وارد خط ۲ شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت قطارهای درون شهری ۳۰۰ نفر نشسته است، گفت: ظرفیت نشسته قطارهای خط ۵، هزار و ۵۰۰ نفر است که ۵ برابر قطارهای داخلی صندلی دارد. این حجم مسافر وقتی از قطارهای کرج پیاده شده و عمدتا برای ادامه سفر وارد خط دو می‌شوند با ازدحام چند برابری مسافران در این خط روبرو می‌شویم.

وی تصریح کرد: سرفاصله حرکت قطارهای خط پنج، ۱۵ دقیقه است و زمان حرکت در خط ۲، سه دقیقه خواهد بود که بر همین اساس به ازای هر قطار خط ۵ مترو، سه قطار در خط دو خدمت‌رسانی خواهد کرد و امیدواریم با این کاهش سرفاصله حرکت قطارها شاهد کم شدن ازدحام جمعیت در ایستگاه تهران (صادقیه) باشیم.

نوبخت با بیان اینکه در صورت تامین قطار این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط یک و چهار نیز اجرا می‌شود، ادامه داد: کاهش سرفاصله حرکت قطارها در شرایط فعلی کار بسیار سختی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح فاصله‌گذاری در مترو تا ۴۵۰ هزار نفر قابل اجراست و می‌توانیم به خوبی طرح فاصله‌گذاری را اجرایی کنیم؛ اما اگر به هر دلیلی تعداد مسافران افزایش پیدا کند دیگر امکان اجرای طرح فاصله‌گذاری در مترو نیست.

کد خبر 502562 برچسب‌ها مترو خط ۲ مترو تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مترو خط ۲ مترو تهران کاهش سرفاصله حرکت قطارها طرح فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطار‌های تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطار‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطار‌های خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطار‌های عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطار‌ها با کندی انجام می‌شود.

 باتوجه به حذف قطار‌های تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند. 

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطار‌های تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران