Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:41:58 GMT

شاخص بورس یک میلیونی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۹۶۱۸

شاخص بورس یک میلیونی می‌شود

«مهدی طحانی» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص بورس روز گذشته بیش از ٢٣ هزار واحد رشد داشت و در تاریخ ٥٤ ساله خود دوباره به رکورد جدیدی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: در معاملات روز گذشته، حجم معاملات خرد بیش از هفت هزار میلیارد تومان و حجم معاملات کل بیش از ٩ هزار میلیارد تومان بود، در صورتی که اگر معاملات همه سهامدارانی که روز گذشته در صف خرید بودند انجام می شد حجم معاملات خرد به عددی بی‌سابقه دست پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته طحانی، اکنون خالص ورود پول سهامداران حقیقی به بازار سرمایه روزانه به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه به علت رشد این روزهای شاخص بورس در بازار اشاره کرد و افزود: حمایت دولت از بازار سرمایه و ورود گسترده حجم نقدینگی جدید به این بازار منجر به رشد پرشتاب شاخص بورس شده است که البته  حمایت دولت بیش از هر علت دیگری بر روند صعودی بازار سرمایه و ورود سهامداران جدید به این بازار تاثیرگذار بوده است.

 وی معتقد است با توجه به هجوم پول وارد شده به این بازار، اگر دولت سایه حمایت خود را از بازار سرمایه بردارد خطرات بسیاری این بازار را تهدید خواهد کرد.

طحانی به بزرگترین خطری که این روزها بازار را مورد تهدید قرار داده است تاکید کرد و افزود: عدم همخوانی سود آتی شرکت‌ها با قیمت سهام این شرکت‌ها از جمله مسایلی است که ممکن است زمینه ریزش شاخص بورس را فراهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه به مدت زمانی که رشد شاخص بورس ادامه‌دار خواهد بود اشاره کرد و گفت: آینده بازار سرمایه و انتهای مسیر رشد شاخص بورس به طور دقیق مشخص نیست اما برخی از صحبت‌های مطرح شده حکایت از ورود شاخص بورس به کانال یک میلیونی را دارد به همین دلیل در موقعیت فعلی دیگر نمی‌توان اظهار نظر دقیقی را در مورد روند بلندمدت بازار ارائه داد.

وی با تاکید بر اینکه ورود گسترده نقدینگی به این بازار پیش‌بینی روند معاملات حاکم در این بازار را دشوار کرده است، افزود: در کوتاه‌مدت ممکن است شاخص بورس با برخی از نوسان‌های موقتی همراه شود اما در کل روند بازار صعودی خواهد بود.

طحانی اظهار داشت: سهامداران به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی باید ضمن دوری از خرید هیجانی اقدام به خرید سهام شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری کنند.

برچسب‌ها بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه بازار سرمایه شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار