Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شمس با اشاره به اقدامات کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) در کمک به مدافعان سلامت، گفت: تهیه و توزیع معجون عسل و روزانه ۲ هزار غذای حضرتی بین بیماران و کادر درمانی با همکاری آستان قدس رضوی ازجمله اقدامات این کانون برای مهار کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، فعالین کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در بزرگراه همت، شهرک امید برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت های متعددی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضدعفونی کردن معابر، پمب بنزین ها، خیابان ها، توزیع غذای حضرتی برای بیماران کرونایی، تهیه آبمیوه و تولید ماسک بخشی از فعالیت آنها است.

 

حجت الاسلام «امیر شمس» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات فعالان کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) مسجد سیدالشهدا(ع) برای مهار کرونا اظهار کرد: با هماهنگی آستان قدس رضوی دفتر تهران اقدام به توزیع غذای حضرتی بین بیماران کرونایی در بیمارستان ها کرده ایم به گونه ای که در هفته دو هزار غذای حضرتی میان بیماران توزیع می شود.

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) مسجد سیدالشهدا(ع) افزود: علاوه بر این، فعالان این کانون در تولید و توزیع روزانه دو هزار بطری آبمیوه استریل شده و تازه با رعایت موارد بهداشتی برای بیماران کرونایی و کادر درمانی در بیمارستان‌های تهران فعالیت دارند.

 

 

 

حجت الاسلام شمس با اشاره به اینکه اعضای این کانون معتقدند که تنها با ظرفیت های افراد محله می توان از بحران کرونا عبور کرد، افزود: برای تهیه آبمیوه، میوه‌های تازه با کمک خیرین، خریداری و با رعایت اصول بهداشتی شسته و آبگیری می‌شود.

 

 

حجت الاسلام شمس با اشاره به تهیه معجون عسل برای پزشکان، پرستاران،کادر درمانی تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: با توجه به اینکه معجون عسل و مغز خشکبار ارزش غذایی بالایی دارد، به همین جهت فعالان کانون برای قدردانی از زحمات کادر درمانی اقدام به تهیه این معجون و پخش آن در چند نوبت در بیمارستان های تهران کرده اند.

 

 

 

 

وی با اشاره به فعالیت 30 نفر از اعضای کانون خدام الحسین(ع) و بسیج مسجد سیدالشهدا(ع) برای مقابله با کرونا، گفت: 22 نفر از خواهران بسیجی و عضو کانون نیز در ارایه این خدمات مشارکت دارند. علاوه بر این اقدام، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، عملیات پاکسازی و ضدعفونی در چندین مرحله متوالی در نقاط مختلف تهران از جمله منطقه ۲۲ انجام شده است و این فعالیت تا نابودی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

 

 حجت الاسلام شمس ادامه داد: مساجد، درهای منازل، دستگاه های خودپرداز بانک ها، میادین تره بار، نانوایی ها و وسایل ورزشی بوستان ها از جمله نقاط و مکان هایی است که با استفاده از مواد ضدعفونی اقدام به گندزدایی و ضدعفونی آنها می کنیم. ضن اینکه فعالان کانون در تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی به صورت رایگان نیز مشارکت دارند.

 

 

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) خاطر نشان کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به نیازمندان مومن، ستادی در مسجد متشکل از فعالین کانون و بسیج مسجد برای جمع آوری اطلاعاتی از محرومین و کسانی که به دلیل بیماری کرونا کسب و کارشان را از دست دادند، تشکیل شد.

 

وی اضافه کرد:  درصدد تهیه بسته های ارزاق به ارزش 300 تا 400 هزار تومان برای نیازمندان و محرومین شناسایی شده هستیم. البته کمک رسانی به نیازمندان همه ساله توسط  فعالان کانون خدام الحسین(ع) در چند نوبت انجام می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) به فعالیت های فرهنگی کانون خدام الحسین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، قرائت دعای توسل و ندبه، برگزاری برنامه های مذهبی در مناسبت ها و برپایی یادواره شهدا از جمله برنامه های این کانون مسجدی در طول سال است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی بحران کرونا کانون های مساجد مسجد مسجد سیدالشهدا ع حجت الاسلام شمس فعالان کانون کادر درمانی غذای حضرتی معجون عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش«نماینده»، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت