Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:50:24 GMT

ذخیره‌سازی یک میلیون مترمکعب آب در ۲۰ سد آبخیزداری ریگان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۰۱۰۲

ذخیره‌سازی یک میلیون مترمکعب آب در ۲۰ سد آبخیزداری ریگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: با ساخت ۲۰ سد آبخیزداری در ریگان بیش از یک میلیون متر مکعب آب ذخیره‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، عبدالمجید امیرزاده اظهار داشت:۲۰سد سیمانی و سنگی در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان ازاعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان ریگان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرسان ریگان تصریح کرد:در سال ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۴ سد سیمانی و سنگی با اعتبار 13 میلیارد ریال و حجم آبگیری 2 هزار و 680 متر مرکعب در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان ساخته شد که در اثر بارندگی‌های اخیر آبگیری شدند.

امیرزاده با بیان اینکه این سدها در حوزه کنارنای شهرستان ریگان ساخته شدند و چندین سد دیگر در این مناطق برنامه‌ریزی شده است، افزود: این سدها نقش بسزایی در ذخیره‌سازی آب درسفره‌های آب زیرزمینی شهرستان دارند.

علیرضا جاودان بخشدار گنبکی بیان داشت:  بارندگی‌ها و سیلاب در گذشته ۵۰ روستای شهرستان ریگان را در بخش گنبکی دچار خسارت می‌کرد که  با پیگیری‌های منابع طبیعی استان ۲۰ سد آبخیزداری در مناطق کوهستانی ساخته شد و ۲۰سد دیگر در این شهرستان ازضروریات است.

مهاجرت معکوس از شهر به مناطق کوهستانی با اجرای 20 سد

وی بیان داشت: اجرای این سدها نقش بسزایی در رونق کشاورزی و مهاجرت معکوس از شهر به مناطق کوهستانی ریگان شده است همچنین ۷۰ روستای شهرستان از هجوم سیلاب در امان خواهند ماند و موجب رونق دامپروری به‌دلیل پوشش مراتع گیاهی شده است.

علی علیزاده کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان گفت: این سدهای آبخیزداری نقش بسزایی در سفره‌های آب زیرزمینی و تاخیر در سرعت سیل‌ها دارند و کنترل رسوبات وتقویت سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر مزایای این سدها در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای این سدها جلوگیری از هجوم ریزگردها به ۳۰ روستای شهرستان ریگان شده است.

انتهای پیام/80014/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سد آبخیزداری آبگیری بارندگی مناطق کوهستانی شهرستان ریگان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت تا صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت در ارتفاعات به ویژه در غرب استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما خواهیم داشت.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت