Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@23:40:14 GMT

واکنش «تخت‌روانچی» به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۰۱۱۶

واکنش «تخت‌روانچی» به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به درخواست وزیر خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرد این اقدام تلاشی برای انحراف توجهات از تداوم تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران است.

به گزارش مشرق، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران درخواست وزیر خارجه آمریکا از اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را تلاشی برای انحراف توجهات از تداوم تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه مردم ایران خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه (دیروز) از شورای امنیت سازمان ملل خواست که تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

بیشتر بخوانید: نامه تخت روانچی به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل واکنش تخت روانچی به اتهام زنی جدید آمریکا علیه ایران

وی اوایل اسفندماه سال گذشته نیز در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که آمریکا از جامعه ملل خواهد خواست تحریم‌های سازمان ملل برای جلوگیری از فروش تسلیحات متعارف به ایران را تمدید کند. 

«مجید تخت‌روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این درخواست وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: «این یک تلاش دیگر از سوی ایالات متحده برای انحراف توجهات از تداوم تروریسم اقتصادی این کشور علیه مردم ایران است».

وی ادامه داد: «این بار ایالات متحده دارد از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که قطعنامه 2231 خود این شورا را نقض کنند و محدودیتهای تسلیحاتی علیه ایران را ادامه دهند اما ایالات متحده در ترغیب دیگران برای نقض قوانین بین‌المللی توفیق نخواهد یافت».

طبق یکی از بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ‌افزار بخرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید اخبار بورس تخت روانچی سازمان ملل آمریکا شورای امنیت سازمان ملل تروریسم تحریم تسلیحاتی ایران خارجه آمریکا سازمان ملل تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بعد از بحث و بررسی بر سر تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای‌گیری برای اعزام‌شدم یا نشدن تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.
تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراضش را بابت این اتفاق و دلسردی حدود ۳۰۰ ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

کد خبر 848551 برچسب‌ها مسابقه ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند