Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@10:45:23 GMT

این میوه‌ به تنظیم خواب شبانه کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۰۱۳۱

برای درمان بی خوابی‌های شبانه به مصرف میوه‌های مفید توصیه شده توجه کنید.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ کیوی این میوه پرزدار، به دلیل دارا بودن مواد غذایی در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیوی با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

ویتامین C موجود در کیوی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. کیوی، مقدار بالایی ترکیبات آنتی اکسیدان و ویتامین E دارد که به افزایش تعداد سلول‌های T کمک کرده و باعث سیستم ایمنی قوی‌تر می‌شود. در روز‌های اپیدمی کرونا که موضوع تقویت سیستم ایمنی مطرح است، می‌توان از این میوه برای افزایش ایمنی بدن استفاده کرد.

طبق مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته استرس، اضطراب و کمبود خواب روی عملکرد بدن انسان اثر می‌گذارد. با توجه به شرایط کرونا و تغییر در زمان خواب افراد، این میوه می‌تواند به تنظیم خواب شبانه کمک کند؛ بنابراین توصیه می‌شود به مصرف روزانه کیوی توجه داشته باشید.

وجود ویتامین C فراوان در کیوی می‌تواند سیستم ایمنی‌ بدن را تقویت کند. این آنتی اکسیدان با خنثی کردن بیماری‌ها و محافظت از بدن در برابر ویروس و عفونت، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. طبق پژوهش‌های صورت گرفته، بدن، آنتی اکسیدان‌های کیوی را بهتر از سایر میوه‌های آنتی اکسیدان دار دیگر، جذب می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد کیوی به عنوان منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کرده و احتمال تشدید سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا بیماری‌های مشابه را در گروه‌های حساسی، چون سالمندان و کودکان کاهش بدهد. کیوی دارای ویتامین E، نیز هست که برای افزایش تعداد سلول‌های نابودگر مفید بوده و منجر به تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

افرادی که نمی‌توانند از یک خواب عمیق و با کیفیت بهره ببرند، می‌توانند با خوردن کیوی این مشکل را حل کنند. این میوه‌ی خوشمزه دارای ترکیبات مفیدی، چون آنتی اکسیدان‌ و سروتونین است که می‌تواند در درمان ناهنجاری‌های خواب سودمند باشد. دانشمندان، تاثیرات مصرف کیوی را بر کیفیت خواب در بزرگسالان دچار مشکلات خواب بررسی کردند و دریافتند مصرف کیوی می‌تواند به خواب رفتن، طول مدت خواب و کیفیت آن را بهبود ببخشد. برای اینکه از بهتر بخوابید فقط کافیست ۲ ساعت قبل از رفتن به رختخواب، ۲ عدد کیوی بخورید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تنظیم خواب شبانه آنتی اکسیدان تقویت سیستم سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود.

به گزارش مشرق، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد