Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصور در اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان و وضعیت نامناسب این مرز در کنار نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی وضعیتی نگران‌کننده برای رانندگان این مرز ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، پایانه مرزی پرویزخان که در ماه‌های اخیر بیشترین تردد را در میان مرزهای زمینی کشور دارد، در شرایطی که اغلب فعالیت‌های اقتصادی کشور به حالت نیمه تعطیل درآمده بود به فعالیتش ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند برخی روزها به دلایلی فعالیت این مرز با وقفه مواجه بود اما مسئولان می‌گویند ممکن است در برخی روزها تجارت برخی کالاها ممنوع شود که این به معنای تعطیلی مرز نیست.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز پرویزخان یکی از مواردی است که خواسته اصلی دو طرف بوده و با توجه به ضرورت رعایت موارد لازم برای جلوگیری از سرایت این بیماری اقداماتی از سوی طرفین انجام شده است.

گمرک ایران برای کاهش مراجعه کنندگان حضوری اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نامه و درخواست و پیگیری مکاتبات از طریق پورتال گمرک جمهوری اسلامی ایران کرده که علاوه بر حذف کاغذ و کاهش هزینه ها در پیشگیری از شیوع ویروس نیز موثر است.

بنا بر اعلام مسئولان گمرک پرویزخان، علاوه بر کالاهای صادراتی، تشریفات گمرکی کالاهای ترانزیتی و فرآورده های نفتی نیز از مرز رسمی پرویزخان درحال انجام است که با احتساب آمار این کامیون ها حجم تردد کامیون ها روزانه به یک هزار دستگاه می رسد.

اما با تمام این تدابیر و اقدامات، قصور در اجرای طرح جامع پرویزخان که چندماه پیش با انتقاد شدید استاندار کرمانشاه از معاون عمرانی خودش همراه بود، وضعیت نامناسبی را برای مرز پرویزخان رقم زده که گلایه‌های رانندگان ایرانی از عدم رسیدگی به برخی قسمت‌ها حکایت دارد.

بسته شدن پرویزخان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود؟

برخی‌ اخبار منتشره در فضای مجازی بسته شدن مرز پرویزخان در برخی روزها را ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مرز عنوان می‌کنند، اما مسئولان گمرک این موضوع را به کلی رد می‌کنند.

خلیل حیدری، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت: در سال جدید تنها یک روز شاهد بسته شدن مرز پرویزخان بودیم که ربطی به موضوع عدم رعایت بهداشت از سوی رانندگان ایرانی نداشت، بلکه اختلافی میان رانندگان عراقی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: پس از بسته شدن مرز نشستی دوجانبه با طرف عراقی داشتیم که آیا موضوع تحصن رانندگان آنها به طرف ایرانی ارتباط دارد که در حضور مدیر گمرک پرویزخان و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین اعلام کردند این موضوع ناشی از اختلافات درونی آن ها است و به طرف ایرانی مربوط نمی شود که حل شد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: البته ایرادی بر نوع فرآیندهای کاری مرزهای ما به سمت عراق وارد است زیرا جابجایی کالا در مرز اتفاق می‌افتد و این در مواردی سبب شده هر از گاهی به بهانه های مختلف بین راننده‌ها اختلافی پیش آید و اختلال در تعاملات ایجاد شود و این موضوع ربطی به بیماری کرونا نداشته از قبل بوده و در آینده نیز خواهد بود.

حیدری گفت: در روزی هم که مرز بسته شد شماری از رانندگان عراقی برای تحویل بار مراجعه کردند با این حال اکنون معاملات تجاری در مرز پرویزخان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی برای رانندگان و همه اقشار مصوب شده و همگان ملزم به رعایت آنها هستند اما ممکن است در این شرایط ایراداتی هم دیده شود.

راهداری: پروتکل‌های بهداشتی به مناطق مرزی ابلاغ شده است

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی به رانندگان و دست اندرکاران مناطق مرزی ابلاغ شده است و در مرز پرویزخان گیتی راه اندازی شده که با دستگاه مواد ضدعفونی به خودروها پمپاژ می‌ کند.

وی عنوان کرد: در گذشته اعلام بار در سالن انجام می‌شد اما اکنون به صورت تلفنی و اینترنتی و در فضای باز انجام می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصریح کرد: اقداماتی نظیر صدور کارت هوشمند و حواله لاستیک هم به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

رانندگان بدون تجهیزات بهداشتی در مرز!

تصویر پایین یک راننده ایرانی بدون استفاده از تجهیزات اولیه محافظتی از جمله دستکش و ماسک را در مرز پرویزخان در کنار یک راننده عراقی با تجهیزات بهداشتی کامل نشان می‌دهد.

این یعنی پروتکل‌های بهداشتی الزامی برای رانندگان ایرانی ایجاد نکرده و آنها با این این رویه که در پیش گرفته‌اند نه تنها جان خود بلکه جان سایر افراد جامعه را هم به خطر می‌اندازند و این زنگ خطری جدی برای مسئولانی است که به پروتکل‌های ابلاغی دلخوش کرده‌اند و فکر می‌کنند این موارد کاملا اجرا می‌شود.

البته رانندگان ایرانی گلایه دارند که رانندگان عراقی از طرف دولت مورد حمایت قرار می‌گیرند و وسایل حفاظتی در اختیارشان قرار می‌گیرد اما رانندگان ایرانی در این خصوص حمایتی نمی‌شوند، از طرفی مسئولان راهداری می‌گویند اقلامی بین رانندگان توزیع شده است.

گمرک: برخورد با رانندگان خاطی بر عهده راهداری است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در خصوص مسائل بهداشتی در این مرز اظهار داشت: در نخستین میدان ورودی قصرشیرین از سوی اداره راهداری سمپاشی خودروها انجام می شود و همچنین به کارگران هنگام تخلیه بار رعایت نکات بهداشتی توصیه می‌شود.

حیدری عنوان کرد: بر اساس پروتکل های ابلاغی مسئول برخورد با رانندگان خاطی در بحث بیماری کرونا سازمان راهداری است.

وی تصریح کرد: همواره در تلاش هستیم به عنوان مرزبان اقتصادی در شرایط سخت مرزها را رها نکنیم و در سالی که به نام جهشی تولید نامگذاری شده در خدمت توسعه و تجارت باشیم.

راهداری: رانندگان قبل از ورود به مرز باید ماسک و دستکش استفاده کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد: تمامی رانندگان ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند و از سوی اداره راهداری نیز این اقلام بین رانندگان توزیع شده است.

کرمی افزود: رانندگان از قبل از ورود به مرز باید ماسک و دستکش را استفاده کنند.

وی گفت: در صورت مشاهده تخلف، رانندگان خاطی به کمیسیون‌های رسیدگی تخلفات ارجاع داده خواهند شد و با آنها برخورد می‌شود.

بر اساس این گزارش، سهل‌انگاری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز پرویزخان سلامت افرادی که در این مرز فعالیت می‌کنند و سایر افراد جامعه را به خطر می‌اندازد و ضرورت دارد سریعتر برای ساماندهی وضعیت راه چاره ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی رانندگان ایرانی مرز پرویزخان استان کرمانشاه گمرک پرویزخان بسته شدن بسته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت محرز شده است، گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال‌احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش‌سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه‌دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن