Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:29:13 GMT

بیشترین خطر سرایت کرونا در تهران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۰۴۰۴

بیشترین خطر سرایت کرونا در تهران کجاست؟

به گزارش جماران؛ نگرانی‌ها از استفاده گسترده از حمل‌ونقل عمومی در روزهای شیوع کرونا همچنان پابرجاست. علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران با ارایه جدیدترین آمار بستری بر اثر کرونا در تهران گفته است: «روزجمعه؛ ۲۹ فروردین، ۴۴۰ مورد بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری شده‌اند که از این تعداد بیمار جدید، ۸۵نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او با اعلام این آمار هشدار داده که «بیشترین میزان سرایت در حمل‌ونقل عمومی است و ما نگران این امر هستیم.»

نگرانی‌های زالی درحالی بیان می‌شود که یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران هم روزجمعه با اعلام این نکته که اگر تعداد مسافران مترو در طول روز از ۴۵۰‌هزار نفر بیشتر شود، «دیگر عملا امکان اجرای طرح فاصله‌گذاری در مترو نیست» از نگرانی‌ها برای امکان رعایت‌نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل‌ونقل عمومی گفته بود و براساس آمار اعلام‌شده توسط او تا روزجمعه تعداد مسافران مترو به ۳۵۰‌هزار نفر در روز رسیده است. نگرانی‌ها از استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی در این شرایط پیش از این توسط اعضای شورای شهر تهران هم مطرح شد و حالا با بازگشایی بسیاری از کسب‌وکارها از روز گذشته ۳۰ فروردین این نگرانی جدی‌تر از گذشته است. ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت هم روز ۲۳ فروردین خبر داده بود که در کشور «حمل‌ونقل عمومی عامل ۲۶.۵‌درصد انتقال کرونا» بوده است. همین موارد هم عاملی بود تا پیشنهاد تعطیلی مترو توسط اعضای شورا مطرح شود. پیشنهادی که با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا روبه‌رو نشد و درنهایت مسئولان شورای شهر و شهرداری تهران برای کاهش تعداد مسافران در روز پیشنهاد شناورشدن ساعت کاری ادارات را دادند. بازگشایی‌ مشاغل و استفاده از حمل‌ونقل عمومی درحالی آغاز شده است که ستاد ملی مقابله با کرونا با اجباری‌کردن استفاده از ماسک در مترو هم موافق نیست و زهرا نژادبهرام؛ عضو هیأت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگویی که پیش از این داشت، اعلام کرد که دلیل این مخالفت اعلام نشده و مشخص نیست چرا در فضایی که می‌تواند تا این میزان آلوده باشد، نباید ماسک اجباری شود.

۲۱‌ درصد تهرانی‌ها مضطرب از شیوع کرونا

نتایج یکی از نظرسنجی‌های جدید ایسپا که علیرضا زالی آن را بیان کرده، نشان می‌دهد حداقل ۲۱‌درصد شهروندان تهرانی در معرض اضطراب‌زایی ناشی از کرونا قرار دارند. زالی با استناد به نظرسنجی‌های اخیر، گفت: «نظرسنجی‌های ما که با همکاری ایسپا انجام شده، نشان می‌دهد که حداقل ۲۱‌درصد شهروندان تهرانی در معرض بار جدید اضطراب‌زایی متأثر از کرونا قرار گرفته‌اند.» به گفته او، برنامه‌ریزی‌های فرح‌بخش توسط نهادهای مدنی و رسانه‌ها در کنار بسته‌های حمایتی اقتصادی بهنگام می‌تواند از بار این معضل بکاهد. برنامه‌هایی که براساس پیگیری‌های انجام‌شده درحال بررسی و در مرحله طرح‌ریزی قرار دارند.» زالی همچنین در جدیدترین اظهاراتش از تغییر نگرش و بینش تهرانی‌ها نسبت به کرونا خبر داده و گفته: «آخرین نظرسنجی که در چند روز گذشته انجام شد، ۵۱‌درصد از شهروندان تهرانی نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده‌شان به کرونا بوده‌اند. همچنین بالغ بر ۶۰‌درصد شهروندان تهرانی ویروس کرونا را ویروسی جدی و خطرناک تلقی کردند. این موضوع نشان می‌دهد که آموزش‌های ارایه‌شده موثر بوده و نگرش و بینش شهروندان تهرانی درباره کرونا درحال تغییر است.»

دیروز محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هم با بیان اینکه اختلالات روانی در دوران پساکرونا نسبت به دوران کرونا و قبل از کرونا افزایش می‌یابد و شیوع آن نیز بسیار بالا خواهد بود و باید برای دوران پساکرونا برنامه‌های مدونی را تدوین کنیم، گفته است که در دوران پساکرونا زندگی مردم هوشمند خواهد بود و باید مبتنی بر خودمراقبتی و دیگرمراقبتی باشد. حاتمی معتقد است که البته نباید انتظار داشت که در دوران پساکرونا همانند دوران قبل از کرونا زندگی کنیم. به عبارتی، ما دیگر به سبک زندگی قبل از دوران کرونا بازنمی‌گردیم؛ دوران پساکرونا سبک زندگی خاص خودش و دوران کرونا نیز سبک زندگی خاص خودش را دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا کرونا علیرضا زالی کرونا در تهران سرایت علیرضا زالی ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران کرونا در تهران راه های انتقال کرونا فاصله گذاری اجتماعی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهروندان تهرانی دوران پساکرونا کرونا در تهران حمل ونقل عمومی نگرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فرقی نمی‌کند کودک و نوجوان شما دختر باشد یا پسر؛ یکی از جذاب‌ترین مهارت‌ها برای دانش آموزان نوجوان و جوانان بازیگری است.

به تازگی یک دوره آموزش بازیگری ۳۶ ساعته برای دانش آموزان مناطق ۹ و ۲ و ۵ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۶ به همت آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و شهرداری در حال برگزاری است که قرار است برگزیدگان این دوره به سریال‌های سدا و سیما و فیلم‌های سینمایی معرفی شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.

این برنامه پس از رایزنی و آغاز همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و هنری منطقه ۹ شهرداری تهران آغاز شد. علاوه بر این خانه مهرآباد مکان آموزشی لازم را برای این دوره از کلاس‌های بازیگری در اختیار دانش آموزان گذاشت و کانون فرهنگی تربیتی فجر هم محیط آموزشی خود را برای آموزش بازیگری خواهران آماده کرد.

در حقیقت ویژگی بارز این دوره از کلاس‌های بازیگری، اختصاص دو کلاس کاملاً مجزا برای دختران و پسران بوده است تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس‌های دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش بازیگری تمرینات بدن و بیان را انجام دهند.

این دوره از آموزش بازیگری در حال برگزاری است و قرار است دور جدیدی از آن در آینده‌ای نزدیک از طریق مدارس شهر تهران در سطحی وسیع‌تر برگزار گردد.

بر اساس اظهارات مربیان آموزشی این دوره که از مجموعه رسانه‌ای جنگل در این دوره حاضر هستند؛ قرار است با همکاری و معاونت مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان صدا و سیما، هنرجویان این دوره آموزشی در سریال‌های تلویزیونی که قرار است برای صداوسیما تولید شود متناسب با سن و شخصیت‌های مورد نیاز به کار گرفته شوند.

کد خبر 6096976 علی قدمی

دیگر خبرها

  • شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟
  • آبشار کیگا کجاست ؟ چگونه به آنجا برویم ؟
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها