Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در سرمقاله خود درباره برچیده شدن فنس‌ها در مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی نوشت: اگر برچیدن فنس‌ها در حد فاصل مرزی لبنان و فلسطین اشغالی این همه ترس و وحشت را در میان نیرو‌های اسرائیلی ایجاد کرد و فرماندهی آن را به اعلام حالت‌فوق العاده سوق داد و منجر به آغاز تحقیقات گسترده شد، در صورت عبور نیرو‌های حزب‌الله از حد فاصل مرزی، ورود به عمق فلسطین اشغالی و تسلط بر شهرک‌های مرزی، چه اتفاقی می‌افتاد؟

در این مطلب آمده است: بدون تردید، کادر رهبری حزب‌الله از این نفوذ امنیتی مهم و بی‌سابقه طی ماه‌های اخیر آگاهی داشته است، زیرا «پرنده» بدون آگاهی و اجازه وی نمی‌تواند به مرز‌ها نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه رسد به اینکه که با نفوذ به حد فاصل مرزی، فنس‌ها را برچینند؛ محلی که در آن جلوی این نوع اقدامات گرفته می‌شود و گشتی‌های نظامی اسرائیلی از نزدیک و ۲۴ ساعته در حال نظارت بر این منطقه هستند.

اکنون در محافل فرماندهی نظامی شمال اسرائیل که به سبب «شوکه شدن»، نشست‌های فوق‌العاده برگزار می‌شود، این سوال مطرح می‌شود که چه عللی کادر رهبری حزب‌الله را به اتخاذ چنین اقدامی سوق داد؟ آن هم در حالی که اسرائیل به شیوع ویروس کرونا و بحران وخیم کابینه سرگرم است.

با توجه به چهار نکته می‌توان به این موضوع پاسخ داد:
نخست، اینکه عملیات در پاسخ به تلاش ناکام اسرائیل برای هدف قرار دادن خودروی حامل چهار تن از فرماندهان میدانی حزب‌الله در مرز‌های لبنان و سوریه با استفاده از پهپاد اسرائیلی، انجام شد؛ عملیاتی که فرماندهان حزب‌الله از آن نجات پیدا کردند.

دوم، تاکید کادر رهبری حزب‌الله به اسرائیلی‌ها مبنی بر اینکه انهدام تونل‌های ادعایی در مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی، همان انهدام نمایشی تونل‌های قدیمی که با موج گسترده‌ای از تبلیغات نتانیاهو و اسرائیل صورت گرفت، بدین معنا نیست که هسته‌های حزب‌الله نمی‌توانند در هر زمانی که بخواهند روی زمین در مرز‌ها نفوذ کنند و به اهداف خود دست یابند.

سوم، اقدامات حزب‌الله در سه منطقه مرزی متفاوت و موفقیت عاملان آن‌ها در بازگشت به عمق خاک لبنان بدون آنکه هیچ کس آن‌ها را شناسایی کند، اقدامی بسیار «نمادین» است و بازتاب‌دهنده نفوذ اطلاعاتی و موید سطح بالای قدرت عملیاتی آنهاست.

چهارم، این اقدام به منزله ارسال پیامی غیرمستقیم به مسئولان اسرائیل است؛ مبنی بر اینکه هسته‌های حزب‌الله برای هر نوع احتمالی آمادگی دارند و مهم‌ترین آن‌ها پاسخ به هر نوع عملیات ترور احتمالی است و چه بسا، پاسخ به هر نوع عملیات احتمالی، اگر طرحی برای باقی ماندن در منطقه و آزادسازی آن نباشد، نفوذ به منطقه الجلیل الاعلی و گروگان گرفتن شهرک‌نشینان (صهیونیست) خواهد بود یا اینکه اجرای هر نوع عملیات انتقام‌جویانه فقط با استفاده از موشک‌ها و پهپاد‌ها و حتی تونل‌ها نخواهد بود، بلکه از طریق حد فاصل مرزی بسیار مستحکم هم عملیات انجام خواهد شد.

تأثیر روانی نفوذ نیرو‌های حزب‌الله و سکوت کادر رهبری این حزب نشان می‌دهد که به رغم مشغول بودن حزب‌الله به بحران داخلی لبنان اعم از اقتصادی و سیاسی، شیوع کرونا، همچنان رویارویی با اسرائیل اشغالگر و آمادگی همه‌جانبه برای آن، اولویت حزب‌الله است.

در انتهای این مطلب آمده است: فرماندهی حزب‌الله اعم از شاخه‌های سیاسی و نظامی آن هرگز به خواب نخواهند رفت. آن‌ها حتی در خواب هم مانند فردی هستند که یک چشمش باز و چشم دیگرش بسته است. چشم فرماندهی حزب‌الله به سمت مرز‌های جنوب است. این مسائل حاکی از ترس روزافزون اسرائیل است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله لبنان رژیم صهیوینستی سیاست ترور فلسطین اشغالی حزب الله کادر رهبری مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر تهدیدهای توخالی مقامات این رژیم علیه مقاومت لبنان را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • نتانیاهو شمال اسراییل را به حال خود رها کرده است
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است