Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دانیال کهریزی با اشاره به اجرای طرح احیای نیلوفرهای گل زرد سراب نیلوفر استان کرمانشاه از سال ۹۸، اظهار کرد: پس از نجات بخشی این‌گونه گیاهی در آزمایشگاه پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی، تعداد ۳۰۰ بوته آن را در سراب نیلوفر رهاسازی کردیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشت این‌گونه گیاهی باید در زیرآب انجام شود که کار بسیار سختی است، برای همین انتظار داریم تعدادی از بوته‌های کاشته شده رشد نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در  شرایط فعلی حال نیلوفرهای سراب نیلوفر خوب است و مردم در خرداد ۹۹ می‌توانند مانند گذشته شاهد خودنمایی گل‌های نیلوفر در این سراب زیبا باشند.

وی در ادامه خشکسالی، قایق‌سواری و شنا کردن مردم را بلای جان نیلوفرهای سراب نیلوفر دانست و افزود: سال گذشته پس‌ازآنکه بوته‌ها را در این سراب کاشتیم، متأسفانه تعدادی از آن‌ها به علت حرکت قایق‌ها و شنا کردن مردم در سراب از بین رفت و گل‌های نیلوفر رشد نکردند.

کهریزی اضافه کرد: از مسئولان متولی سراب می‌خواهیم امسال برای مدتی قایقرانی و شنا کردن را در این سراب متوقف کنند تا حجم نیلوفرها در آب غلبه کند و مردم بتواند بار دیگر گل‌های نیلوفر را ببینند.

وی تصریح کرد: چندی پیش هم از سوی اعضای هیات علمی پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی به میراث فرهنگی استان نامه‌ای ارسال کردیم و از آن‌ها خواستیم تا فعلاً در سراب نیلوفر قایقرانی و شنا را ممنوع کنند که گفتند شرکت توسعه گردشگری متولی این محوطه گردشگری است.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی در ادامه نیلوفرهای گل زرد سراب نیلوفر را تنها نمونه‌های این‌گونه گیاهی در دنیا دانست و افزود: برای حفظ این‌گونه گیاهی تعدادی از نمونه بوته‌های آن را در دانشکده کشاورزی ذخیره کرده‌ایم تا اگر برای نیلوفرهای سراب نیلوفر مشکلی پیش آید، این نژاد را حفظ کرده و بتوانیم دوباره از آن تکثیر کنیم.

کد خبر 502593 برچسب‌ها استان کرمانشاه قایقرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمانشاه قایقرانی گونه گیاهی سراب نیلوفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند

سیدحامد عاملی در آیین تجلیل از معلمان پیشکسوت و بازنشسته اردبیل، کار معلمی را دارای قداست و شرافت خواند و گفت: قداست کار تعلیم و تربیت، به روز و مناسبت هفته معلم شرافت داده و آن را در میان مردم ارزشمند کرده است.

استاندار اردبیل قدردانی از زحمات معلمان را کمترین کار در حق آنها عنوان کرد و افزود: امیدواریم که با تلاش و خدمت بیشتر به جامعه و قشر معلم، مسئولیت ما از معلمان نمره قبولی بگیرد.

او بیان کرد: معلمان کسانی هستند که در امر انسان‌سازی و کمک به سایر انسانها تلاش می‌کنند و راه زندگی را برای آنها روشن کرده و مسیر حرکت را به آنها نشان می دهند و همین امر سبب ارزشمند شدن کار آنها شده است.

عاملی صرف عمر در مسیر انسان‌سازی و تربیت فرزندان این آب و خاک را تصمیم بزرگی دانست و اظهار کرد: کار و تلاش معلمان در تربیت نسل‌های آینده با هیچ چیزی قابل تعویض نیست.

او در ادامه عقب‌ماندگی استان اردبیل در رشد و توسعه اقتصادی را مهم‌ترین چالش این استان برشمرد و با تشریح اقدامات انجام شده برای رفع این نقیصه گفت: این استان به رغم ظرفیت بالای کشاورزی، گردشگری و صنعتی، خیلی عقب مانده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: رتبه ۲۵ استان اردبیل در شاخص‌های توسعه کشور برازنده این خطه پراستعداد نیست چرا که این استان می‌تواند در رتبه‌های بهتر و بالاتری قرار گیرد.

عاملی منابع و سرمایه انسانی پرورش یافته را که محصول زحمات معلمان است، مهم‌ترین ثروت استان اردبیل برشمرد و با اشاره به پیشینه این منطقه در ایجاد حکومت مرکزی مقتدر و شیعی در ایران گفت: امروز با این ظرفیت منابع و سرمایه انسانی، جایگاه اردبیل باید بهتر از وضعیت کنونی باشد.

او با بیان این که مسئولان استان اردبیل در چند سال اخیر تلاش مضاعفی را برای ارتقای جایگاه استان آغاز کرده‌اند که در حال نتیجه دادن است، افزود: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها، مهم‌ترین اولویت عمرانی استان اردبیل تعیین شده است.

عاملی اجرای شتابان پروژه‌های اساسی عمرانی در حوزه ارتباطات و حمل و نقل و نیز صنعت و کشاورزی، گردشگری و مهار آبها را از جمله اقدامات زیربنایی در استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: در سایه این تلاش‌ها، رشد اقتصادی و رتبه درآمدی استان اردبیل در حال افزایش است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • و دموکراسی آنها که سراب است فقط...
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است